323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Goed nieuws Michel.
Mooi dat je weer kan rijden tot 2017 en inderdaad, alleen de dynamo vervangen klinkt al een stuk gunstiger dan een halve auto demonteren.
Mooi dat je weer kan rijden tot 2017 en inderdaad, alleen de dynamo vervangen klinkt al een stuk gunstiger dan een halve auto demonteren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Goed, het is dus niet de dynamo en niet de stb pomp. Ik heb nog een aantal oude dynamo's liggen maar die erop zit draait onbelast heel stil.
Zonder beide riemen hoor je het nog steeds dus verder zoeken en te lang draaien zonder waterpomp is geen goed idee. Ik weet niet waarom maar ik had het idee dat misschien de distributieriem naar voren aan loopt ofzo dus demonteren maar. De kap die om de distributieriem zit heeft bovenin een M10 en een M13 bout zitten. De laatste kwam goed los maar de M10 gaf er de brui aan en brak spontaan af
Zo vast zat het allemaal niet. Dat wordt een leuk klusje uitboren. Zucht!
Nu ben ik het zat!
water leeg laten lopen en radiateur uitgebouwd, en alles eraf behalve de riem. Die zit prima en loopt nergens aan dus dat is het ook niet.
Waterpomp er dan ook maar af en hier zit inmiddels al meer speling op dan mijn 5 jaar oude W&N waterpomp.
Zonder beide riemen hoor je het nog steeds dus verder zoeken en te lang draaien zonder waterpomp is geen goed idee. Ik weet niet waarom maar ik had het idee dat misschien de distributieriem naar voren aan loopt ofzo dus demonteren maar. De kap die om de distributieriem zit heeft bovenin een M10 en een M13 bout zitten. De laatste kwam goed los maar de M10 gaf er de brui aan en brak spontaan af
Zo vast zat het allemaal niet. Dat wordt een leuk klusje uitboren. Zucht!
Nu ben ik het zat!
water leeg laten lopen en radiateur uitgebouwd, en alles eraf behalve de riem. Die zit prima en loopt nergens aan dus dat is het ook niet.
Waterpomp er dan ook maar af en hier zit inmiddels al meer speling op dan mijn 5 jaar oude W&N waterpomp.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
We praten toch over die nieuw geplaatste waterpomp? Dat is wel triest inderdaad.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ja, nieuwe wapu van mijn vrienden van beste onderdelen.nl
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Welk merk waterpomp had jij gekozen bij hun? Ik heb nu een valeo erin zitten.
Maar toch geef je aan dat deze niet het geluid maakt wat je aan het zoeken bent.
Maar toch geef je aan dat deze niet het geluid maakt wat je aan het zoeken bent.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Probleem is opgelost!!!
Om een lang verhaal kort te maken, het was de veerpootbrug die te laag zat en de motor die kantelt bij belasting en tegen de brug aan trilt.
Zelfs nu we het weten lijkt het geluid zowel van voor als achter te komen, het trilde dus door de hele carrosserie heen.
Als je gas gaf in zijn vrij kantelt de motor niet zo ver maar in de versnelling dus wel.
En dan terugdenkend aan de klusjes van de winter..... ik heb een mooier expansievaatje geplaatst waarvoor de brug even eraf moest.
Niet genoeg aandacht gegeven bij het terugplaatsen.
Jullie willen niet weten hoe blij ik ben.
Om een lang verhaal kort te maken, het was de veerpootbrug die te laag zat en de motor die kantelt bij belasting en tegen de brug aan trilt.
Zelfs nu we het weten lijkt het geluid zowel van voor als achter te komen, het trilde dus door de hele carrosserie heen.
Als je gas gaf in zijn vrij kantelt de motor niet zo ver maar in de versnelling dus wel.
En dan terugdenkend aan de klusjes van de winter..... ik heb een mooier expansievaatje geplaatst waarvoor de brug even eraf moest.
Niet genoeg aandacht gegeven bij het terugplaatsen.
Jullie willen niet weten hoe blij ik ben.
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
En nu lekker de hele auto door geweest, alles is weer mooi gecontroleerd. Fijn dat alles OK is!!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Zo herkenbaar... Het duurde vanavond zeker een uur voordat ik begreep waarom mijn koplampen het niet deden... Massa kabel vergeten.
Mooi werk wm!
Mooi werk wm!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Goed bezig, nu weer lekker knallen!
komt een mooie cabrioweek aan
komt een mooie cabrioweek aan
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Fijn dat het dan (achteraf) iets redelijk simpels blijkt te zijn, WM. Hopelijk kun je nu lekker gaan genieten, wens je een pracht van een private Alpen Tour!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Gisteren met de Baur naar het strand geweest, heerlijk!
Maar de auto voelt een beetje ziek. Stationair loopt hij minder mooi rond en tijdens het rijden voel ik lichte schokjes. Dat is eigenlijk voor het eerst sinds de motorwissel zo'n 7 jaar geleden dat hij lichte kuren heeft. Vandaag maar eens beginnen met de extra luchtschuif. Die is met de jaren een langzame dood gestorven en zal de verdeler ook eens checken. Die is er volgens mij nog nooit afgeweest. Voor de veiligheid alvast een nieuwe brandstofpomp bestellen ook.
Maar de auto voelt een beetje ziek. Stationair loopt hij minder mooi rond en tijdens het rijden voel ik lichte schokjes. Dat is eigenlijk voor het eerst sinds de motorwissel zo'n 7 jaar geleden dat hij lichte kuren heeft. Vandaag maar eens beginnen met de extra luchtschuif. Die is met de jaren een langzame dood gestorven en zal de verdeler ook eens checken. Die is er volgens mij nog nooit afgeweest. Voor de veiligheid alvast een nieuwe brandstofpomp bestellen ook.
So many cars, so little time
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat is even minder... Maar ht blijft natuurlijk teechniek die enkel in de zomer rijd.
Hier nog een adresje mocht je verdeler minder goed zijn:
http://www.ferrari400parts.com/catalog/ ... ucts_id/57
Hier nog een adresje mocht je verdeler minder goed zijn:
http://www.ferrari400parts.com/catalog/ ... ucts_id/57
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat is niet echt duur! Jammer dat het voor een 5 cilinder is Wel goed adresje om te bewaren maar ik heb nog een stuk of 5 van die benzineverdelers liggen.
Ik bedoelde eigenlijk de verdelerkap van de ontsteking.
Ik bedoelde eigenlijk de verdelerkap van de ontsteking.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Extra luchtschuif vervangen door een ander. Koude start weer ok rond de 1400 toeren en afzakkend naar 900. Morgen nog eens testen met echt koude motor.
Bougies er uitgedraaid om te zien wat voor beeld die geven. Volgens de bougie wikipedia is de luchtbruine kleur de oorzaak van een prima verbranding.
Hierna de regelunit van de ontsteking vervangen wat geen verschil maakt en de verdeler en rotor bekeken. Ook hier geen echt aantoonbare problemen of slijtage.
Wat me laatst wel opviel was dat de brandstofpomp pas meer herrie leek te maken en nu minder. Deze gaan we nu eerst vervangen. Ook van de week de kleppen maar even controleren. Verder op zoek naar het lichte schokken bij het rijden dus.
Bougies er uitgedraaid om te zien wat voor beeld die geven. Volgens de bougie wikipedia is de luchtbruine kleur de oorzaak van een prima verbranding.
Hierna de regelunit van de ontsteking vervangen wat geen verschil maakt en de verdeler en rotor bekeken. Ook hier geen echt aantoonbare problemen of slijtage.
Wat me laatst wel opviel was dat de brandstofpomp pas meer herrie leek te maken en nu minder. Deze gaan we nu eerst vervangen. Ook van de week de kleppen maar even controleren. Verder op zoek naar het lichte schokken bij het rijden dus.
So many cars, so little time