Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017?
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Heel gaaf verslag en schitterende foto's.
Ik heb het met veel plezier gelezen, thanks!
Ik heb het met veel plezier gelezen, thanks!
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Mooi verhaal Gerwin. Een kennisvan mij is de grondlegger geweest van de Garbagerun, maar een paar jaar geleden is hij eruit gestapt. Hij probeerde mij destijds ook te motiveren voor een dergelijk avontuur, maar dat past niet zo bij mij. Dat wist hij ook wel.
Wel bijzonder dat je in een tocht de Stelvio en de Bonette hebt kunnen rijden. De Stelvio ken ik uit mijn broekzak; de Bonette was naar mijn mening de makkelijker pas om te rijden van de twee, zeker voor een E32 met slushpuppy => respect.
Wel bijzonder dat je in een tocht de Stelvio en de Bonette hebt kunnen rijden. De Stelvio ken ik uit mijn broekzak; de Bonette was naar mijn mening de makkelijker pas om te rijden van de twee, zeker voor een E32 met slushpuppy => respect.
Carpe Diem, Raymond
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Thanks heren!
@ Koos, de 730i is van 1987, lekker mee crossen dus
@ Koos, de 730i is van 1987, lekker mee crossen dus
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Fraai vervolg ook, nog even een mooie toegift, eh meer dan dat! En nu langzaam maar weer gaan wennen aan het normale leven... thanks iig voor het uitgebreide verslag!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Met veel genoegen aan de rand van het zwembad gelezen! Jaloers leuk!
De junioren at huize vd linden gaan ook zoiets doen:
Met een 728i (e23 a euro 1000,-) naar Barcalona..
Ik heb gezegd: kentekenplaten moeten terug, de rest is bijzaak
De junioren at huize vd linden gaan ook zoiets doen:
Met een 728i (e23 a euro 1000,-) naar Barcalona..
Ik heb gezegd: kentekenplaten moeten terug, de rest is bijzaak
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Mooi verhaal en mooie foto's Gerwin! Zulke belevenissen vergeet je nooit weer, het moet natuurlijk wel spannend blijven met zo'n ouwe boot.
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Zeer leuk om te lezen! Zo kom je nog eens ergens :p
Hoeveel km's heb je nu in totaal afgetrapt?
Wat die automaat betreft, die zijn nogal gevoelig aan achterstallig onderhoud, had je filter en bakolie vervangen voor vertrek?
Verder mooie foto's en een zeer geslaagde reis als ik het zo lees
Hoeveel km's heb je nu in totaal afgetrapt?
Wat die automaat betreft, die zijn nogal gevoelig aan achterstallig onderhoud, had je filter en bakolie vervangen voor vertrek?
Verder mooie foto's en een zeer geslaagde reis als ik het zo lees
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016 (verslag deel 2)
Zo, maar eens even een korte update. De run van dit jaar is ons heel goed bevallen en het was een prachtig avontuur. Tussendoor lekker met de 730i aan het cruisen en aan het denken wat nu verder. Als snel kwam het moment dat de inschrijving/loting voor 2017 zich aandiende en na een heel kort overleg werd duidelijk, we schrijven ons weer in voor de volgende editie.
Normaal zou je zeggen hoeveel geluk kan je hebben, maar daar heb ik soms van over dus in 2017 zijn we er wederom bij. Omdat Fritzl nog steeds in ons bezit is, wordt dit de route die hij volgend jaar mag overwinnen:
Van de vorige editie zijn er wel wat verbeterpuntjes en omdat ik toch lekker bezig was gelijk maar wat gas gegeven. Het leek erop dat er verkeerde veren onder de 730i zaten, waardoor de wiel stand echt belabberd was en de voorbanden vroegtijdig zijn overleden.
Bij Michiel een originele set van een 730i kunnen scoren en na het wisselen staat de auto weer een stuk beter op zijn wielen. Eerst geprobeerd of een setje imi Alpipa's hem zou staan, maar inmiddels zitten de BMW wielen er weer onder met een rondje nieuwe sloffen.
Volgende stap is een vervangende slushpuppy vinden aangezien die nog kuren blijft houden. Een setje schokkers achter, de voorstoelen even richting of wisselen en dan begint het er weer op de lijken. Keep you updated...
Normaal zou je zeggen hoeveel geluk kan je hebben, maar daar heb ik soms van over dus in 2017 zijn we er wederom bij. Omdat Fritzl nog steeds in ons bezit is, wordt dit de route die hij volgend jaar mag overwinnen:
Van de vorige editie zijn er wel wat verbeterpuntjes en omdat ik toch lekker bezig was gelijk maar wat gas gegeven. Het leek erop dat er verkeerde veren onder de 730i zaten, waardoor de wiel stand echt belabberd was en de voorbanden vroegtijdig zijn overleden.
Bij Michiel een originele set van een 730i kunnen scoren en na het wisselen staat de auto weer een stuk beter op zijn wielen. Eerst geprobeerd of een setje imi Alpipa's hem zou staan, maar inmiddels zitten de BMW wielen er weer onder met een rondje nieuwe sloffen.
Volgende stap is een vervangende slushpuppy vinden aangezien die nog kuren blijft houden. Een setje schokkers achter, de voorstoelen even richting of wisselen en dan begint het er weer op de lijken. Keep you updated...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017?
Leuk! Dus toch nog een rondje veel te duur langs de kant van de weg of op een parkeerplaats bij een supermarkt slapen?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017?
Leuk vooruitzicht. Gezien de route zal dit een totaal andere tour worden dan 2016.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017?
Gaaf mannen!
De E32 stond er goed bij afgelopen zaterdag.
Mooi dat de voorste schokkerpootjes jullie weer een stapje verder hebben geholpen.
Achterste schokbrekerpoten liggen ook voor je klaar iig.
Gelijk even Raymond zijn deurpaneel afdekking meegeven.
De E32 stond er goed bij afgelopen zaterdag.
Mooi dat de voorste schokkerpootjes jullie weer een stapje verder hebben geholpen.
Achterste schokbrekerpoten liggen ook voor je klaar iig.
Gelijk even Raymond zijn deurpaneel afdekking meegeven.
Last edited by Michiel E32 on Tue Sep 27, 2016 7:12 pm, edited 1 time in total.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017?
Leuke plannen vor 2017 .. moet zalig zijn zo cruisen met een oude 7 reeks .. gaan en blijven gaan
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017
Zo, ik doe gewoon alsof er niets gebeurd is en we ons net na de zomer van 2017 bevinden. Want belofte maakt schuld, inschrijven en meedoen verdiend wat mij betreft wederom een verslag. Dus ja we hebben weer de kans gehad en daarvoor moest er natuurlijk weer gesleuteld worden. Maar in tegenstelling tot het jaar ervoor verwelkomen we een extra teamlid, Johan stapt namelijk ook bij ons in:
Nu had Fritzl al een kleine reputatie opgebouwd als het gaat om versnellingsbak problemen, maar met een extra teamlid zou dat oplossen wel een pre hebben. Dus na lang zoeken een geschikte bak gevonden en met alle teamleden en een brug begonnen aan de klus. Helaas bleek na een dag sleutelen hij helemaal niet meer te rijden terwijl de computer er aan hing. De bak bleek anders te zijn en na het wisselen van het brein waren de oude problemen weer terug.
Helaas kwam de deadline dichterbij, dus een rondje klein onderhoud en wat versieringen moesten het toch maar worden voor dit jaar. Nu staat de Carbagerun natuurlijk in het teken van toeters en bellen, maar een 87'er E32 brengt zijn geld normaal wel weer op dus alles met mate. Maar een paar extra lampjes kan nooit kwaad toch?
Uiteindelijk gaat het nergens meer over, maar het racethema proberen we toch een beetje voort te zetten. Wetende dat er nog een 4e persoon instapt om 2 weken rond te reizen geeft dat natuurlijk wel meerdere uitdagingen. Maar licht hebben we!
Om ons 2 weken te bedruipen hebben we natuurlijk niet alleen wat kleren nodig, maar ook spullen om te overnachten. Dit jaar werd er een partytent met zijwanden aangeschaft en stretchers om op te slapen. Verder mag een BBQ en een koelbox voor koud bier niet ontbreken, dus bagageruimte was al snel een van de grote gebreken. Maar na het monteren van nieuwe veerpoten aan de voorzijde en een paar nieuwe bandjes rondom konden we in ieder geval verder met de aankleding.
De koffer op het dak gaf ons de mogelijkheid om alles mee te nemen voor een redelijk comfortabele reis, dus op maandag 3 juli 2017 werd de reis richting Meppen gestart. Daar eenmaal aangekomen werd Fritzl door de keuring gehaald om zo in de startrij te gaan staan met weer 500 andere barrels. Henny van der Most kwam zelf met de vlag zwaaien en na een rondje op het circuit bij het Funpark zetten we koers richten het oosten van Duitsland.
De eerste dag staat altijd in het teken van meters maken, dus dat is snelweg en knallen maar. Redelijk op tijd zitten we aan de biertjes, hopende dag de dag erna iets meer brengt qua rijden en omgeving. En dat deed het zeker, want in Polen veranderd het landschap langzaam en we krijgen wat tips om te stoppen.
Beetje binnendoor vervolgen we onze weg richting de Wolfsschanze, jawel een beetje cultuursnuiven doen we ook nog. Daar aangekomen waren we ook niet de enige, een en al runners daar. Parkeerbegeleiding helemaal van het padje, overal toeters en rook. Neemt niet weg dat het erg indrukwekkend om te zien was wat ze zo'n lange tijd geleden al konden bouwen. Erg veel is er niet meer van over, maar de omvang, dikte van de muren en de verhalen tonen wel aan hoe serieus het was.
De dag erna laten we Polen achter ons en gaan we Litouwen binnen. Het landschap veranderd echt naar B-, nee zeg maar C-wegen. Het verkeer begint een gekkenhuis te worden en een 2-baans weg wordt rustig door 3 auto's gebruikt. Helemaal een land naar met hart, knippertje uit en knallen met die 730i! Ook hier wordt weer een avond op de camping doorgebracht na een willekeurige alcoholcontrole door de organisatie. Helemaal prima en de kilo's vlees worden weer op de BBQ gegooid:
In Letland is het blijkbaar lastig om te overnachten, maar wij hebben na het bezoek van een bijzondere verzameling kruizen (zie de foto hieronder) de mogelijk om Riga aan te doen. Heerlijke stad en een mooie plek om een feestje te vieren, eigenlijk staat al vast dat na de 5 dagen Carbagerun dit onze eerste rustplek word.
Het valt me op dat ik de laatste jaren steeds minder foto's ga maken en meer geniet van het moment zelf. We worden met de route in Estland van de weg afgeleid een bos in en belanden na een uur rijden in het meest onheilzame gebied wat ik ooit bezocht heb. Het gaat over in een moerasachtig gebied en tijdens een stopt deint de hele omgeving om ons heen! Echt een super bizarre plek, maar terwijl ik me omdraaide geen een om met een afgeladen 7 serie vast komen te zitten. Dus vervolgen we onze weg weer richting Litouwen, waar langs de Russische grensposten en wachttoren rijden.
En tja, zoals gezegd met wat minder foto materiaal rijden we in 5 dagen weer bijna 3000km weg en halen we weer het zwart/wit geblokt. Dit jaar op een eilandje in de rivier bij Vilnius, waar we de avond doorbrengen al sleutelend aan een CX 2.5D en een S300 uit de midden jaren 90. Dit gepaard met de nodig biertjes en het eindfeest sluiten we weer een jaar run af.
Gelukkig hebben we wederom een week vakantie voor de boeg, dus zetten we op zaterdag de pas erin richting Riga! Onderweg moet ik aan een de grenspolitie uitleggen waarom ik zo hard reed en wat we allemaal bij ons hadden. Gelukkig deden de taalbarriere en de afgeladen auto hem besloten ons lekker weg te sturen. In Riga laten we ons even 2 dagen heerlijk gaan en genieten van de rust en het niet auto te hoeven rijden. Wel moet er een plan gemaakt worden voor de terugweg.
Geheel willekeurig schrijf ik wat plekken op met de afstanden om zo een globale route te krijgen. Compleet willekeurig? Nee eindigen op de Ring stond al vast en je moet in leven als BMW gek het museum eens bezoeken. Verder heb ik was tussenin uitgezocht zodat we tenminste ergens komen. Met een lichte kater vertrekken we richting Warschau waar we laat op de middag aankomen omdat we het lekker rustig hebben aangedaan. Een hapje eten en een goede nachrust in een Air BnB deed ons goed.
Toen we na een halve dag sturen in Brno aankwamen, hebben we het circuit even bezocht. Daar werd nog wel gereden met wat motoren, maar onze interesse werd niet echt gewekt. Via internet kwamen we terecht bij een schietbaan, iets wat de rest van de teamleden nog nooit had gedaan. Ik in Nederland wel een aantal keren, maar bij kleiduifschieten bij je ook wel uitgekeken. In die regionen werkt het net wat anders qua regelgeving en 2 verdiepingen onder de grond krijgen we een AK-47, een Smith & Wesson handpistool, een Smith & Wesson 500 (grootste handwapen in de wereld) en een vooroorlogse sniper in de handen gedrukt. Voor een paar knaken hebben we de tijd van ons leven, zonder daar van te voren onderzoek naar te hebben gedaan.
Met de plaatjes en een dikke grijns op ons gezicht vertrekken we richting Munchen waar een bezoek aan BMW Welt, het museum en de fabriek op de planning staan. Maar terwijl we in opperbeste stemming over de grens komen, bereikt ook Fritzl een nieuwe mijlpaal. Jawel we tikken de 500.000 km aan en tewijl we al filmend en fotograferend dit vieren, worden we aan de kant gezet door de ZOLL. Wederom grenspolitie, die zich afvroegen wat er zoal gaande was. De charme van Fritzl, het verhaal en de zojuist behaalde mijlpaal toverde op beide gezichten een grote grijns en zonder een waarschuwing of wat dan ook zetten we onze reis verder.
Eenmaal aangekomen in Muchen doen we een factory tour wat een zeer indrukwekkend beeld geeft van de assemblage bij BMW. Zeker met mijn achtergrond in de machinebouw kijk ik mijn ogen uit. Verder bezoeken we het museum waar een erg leuke collectie te zien is. Maar ook in BMW Welt staat genoeg leuks en de dag vliegt voorbij.
Het lijkt allemaal zo lang te duren, maar het vliegt voorbij. We naderen het einde van onze reis en pakken de boel uit bij Bernard zodat we vast inspectie voor de Eifel kunnen doen. In goed overleg kunnen we alle spullen stallen in het hotel, zodat de dag erna Fritzl beschikbaar is voor een rondje op de Ring. Ik begin met een van de teamleden, maar heb de smaak te pakken en neem de 2e een ander mee. Daarna neemt Johan het stuur in handen en doen we samen zijn eerste rondje Ring. Als afsluiter boeken we een extra rondje zodat ik Johan nog even kan laten zien hoe het ook kan . We gaan een rondje all out, hebben schijt aan de rest en gieren rond met de 730i! Heerlijk om een vakantie op deze manier te eindigen en wat een lol kan je hebben met deze oude zooi.
De dag erna rijden we richting huis waar Fritzl met een zucht zich op de oprit ploft. Een dikke 6000km heeft hij ons weer door Europa gesleurt zonder ook maar 1 kick te geven. De bak? Die is in dezelfde beroerde staat als bij vertrek, maar dat heeft niets aan de lol af gedaan. Wederom een erg geslaagde reis, maar rust is er voor Fritzl en ondergetekende nog niet. Maar hier over horen jullie dan in het volgende verslag wel.
Carbagerun in 2018 gaat hem niet worden, dan hebben we teveel op de planning. En wat 2019 brengt? Wie weet...
Nu had Fritzl al een kleine reputatie opgebouwd als het gaat om versnellingsbak problemen, maar met een extra teamlid zou dat oplossen wel een pre hebben. Dus na lang zoeken een geschikte bak gevonden en met alle teamleden en een brug begonnen aan de klus. Helaas bleek na een dag sleutelen hij helemaal niet meer te rijden terwijl de computer er aan hing. De bak bleek anders te zijn en na het wisselen van het brein waren de oude problemen weer terug.
Helaas kwam de deadline dichterbij, dus een rondje klein onderhoud en wat versieringen moesten het toch maar worden voor dit jaar. Nu staat de Carbagerun natuurlijk in het teken van toeters en bellen, maar een 87'er E32 brengt zijn geld normaal wel weer op dus alles met mate. Maar een paar extra lampjes kan nooit kwaad toch?
Uiteindelijk gaat het nergens meer over, maar het racethema proberen we toch een beetje voort te zetten. Wetende dat er nog een 4e persoon instapt om 2 weken rond te reizen geeft dat natuurlijk wel meerdere uitdagingen. Maar licht hebben we!
Om ons 2 weken te bedruipen hebben we natuurlijk niet alleen wat kleren nodig, maar ook spullen om te overnachten. Dit jaar werd er een partytent met zijwanden aangeschaft en stretchers om op te slapen. Verder mag een BBQ en een koelbox voor koud bier niet ontbreken, dus bagageruimte was al snel een van de grote gebreken. Maar na het monteren van nieuwe veerpoten aan de voorzijde en een paar nieuwe bandjes rondom konden we in ieder geval verder met de aankleding.
De koffer op het dak gaf ons de mogelijkheid om alles mee te nemen voor een redelijk comfortabele reis, dus op maandag 3 juli 2017 werd de reis richting Meppen gestart. Daar eenmaal aangekomen werd Fritzl door de keuring gehaald om zo in de startrij te gaan staan met weer 500 andere barrels. Henny van der Most kwam zelf met de vlag zwaaien en na een rondje op het circuit bij het Funpark zetten we koers richten het oosten van Duitsland.
De eerste dag staat altijd in het teken van meters maken, dus dat is snelweg en knallen maar. Redelijk op tijd zitten we aan de biertjes, hopende dag de dag erna iets meer brengt qua rijden en omgeving. En dat deed het zeker, want in Polen veranderd het landschap langzaam en we krijgen wat tips om te stoppen.
Beetje binnendoor vervolgen we onze weg richting de Wolfsschanze, jawel een beetje cultuursnuiven doen we ook nog. Daar aangekomen waren we ook niet de enige, een en al runners daar. Parkeerbegeleiding helemaal van het padje, overal toeters en rook. Neemt niet weg dat het erg indrukwekkend om te zien was wat ze zo'n lange tijd geleden al konden bouwen. Erg veel is er niet meer van over, maar de omvang, dikte van de muren en de verhalen tonen wel aan hoe serieus het was.
De dag erna laten we Polen achter ons en gaan we Litouwen binnen. Het landschap veranderd echt naar B-, nee zeg maar C-wegen. Het verkeer begint een gekkenhuis te worden en een 2-baans weg wordt rustig door 3 auto's gebruikt. Helemaal een land naar met hart, knippertje uit en knallen met die 730i! Ook hier wordt weer een avond op de camping doorgebracht na een willekeurige alcoholcontrole door de organisatie. Helemaal prima en de kilo's vlees worden weer op de BBQ gegooid:
In Letland is het blijkbaar lastig om te overnachten, maar wij hebben na het bezoek van een bijzondere verzameling kruizen (zie de foto hieronder) de mogelijk om Riga aan te doen. Heerlijke stad en een mooie plek om een feestje te vieren, eigenlijk staat al vast dat na de 5 dagen Carbagerun dit onze eerste rustplek word.
Het valt me op dat ik de laatste jaren steeds minder foto's ga maken en meer geniet van het moment zelf. We worden met de route in Estland van de weg afgeleid een bos in en belanden na een uur rijden in het meest onheilzame gebied wat ik ooit bezocht heb. Het gaat over in een moerasachtig gebied en tijdens een stopt deint de hele omgeving om ons heen! Echt een super bizarre plek, maar terwijl ik me omdraaide geen een om met een afgeladen 7 serie vast komen te zitten. Dus vervolgen we onze weg weer richting Litouwen, waar langs de Russische grensposten en wachttoren rijden.
En tja, zoals gezegd met wat minder foto materiaal rijden we in 5 dagen weer bijna 3000km weg en halen we weer het zwart/wit geblokt. Dit jaar op een eilandje in de rivier bij Vilnius, waar we de avond doorbrengen al sleutelend aan een CX 2.5D en een S300 uit de midden jaren 90. Dit gepaard met de nodig biertjes en het eindfeest sluiten we weer een jaar run af.
Gelukkig hebben we wederom een week vakantie voor de boeg, dus zetten we op zaterdag de pas erin richting Riga! Onderweg moet ik aan een de grenspolitie uitleggen waarom ik zo hard reed en wat we allemaal bij ons hadden. Gelukkig deden de taalbarriere en de afgeladen auto hem besloten ons lekker weg te sturen. In Riga laten we ons even 2 dagen heerlijk gaan en genieten van de rust en het niet auto te hoeven rijden. Wel moet er een plan gemaakt worden voor de terugweg.
Geheel willekeurig schrijf ik wat plekken op met de afstanden om zo een globale route te krijgen. Compleet willekeurig? Nee eindigen op de Ring stond al vast en je moet in leven als BMW gek het museum eens bezoeken. Verder heb ik was tussenin uitgezocht zodat we tenminste ergens komen. Met een lichte kater vertrekken we richting Warschau waar we laat op de middag aankomen omdat we het lekker rustig hebben aangedaan. Een hapje eten en een goede nachrust in een Air BnB deed ons goed.
Toen we na een halve dag sturen in Brno aankwamen, hebben we het circuit even bezocht. Daar werd nog wel gereden met wat motoren, maar onze interesse werd niet echt gewekt. Via internet kwamen we terecht bij een schietbaan, iets wat de rest van de teamleden nog nooit had gedaan. Ik in Nederland wel een aantal keren, maar bij kleiduifschieten bij je ook wel uitgekeken. In die regionen werkt het net wat anders qua regelgeving en 2 verdiepingen onder de grond krijgen we een AK-47, een Smith & Wesson handpistool, een Smith & Wesson 500 (grootste handwapen in de wereld) en een vooroorlogse sniper in de handen gedrukt. Voor een paar knaken hebben we de tijd van ons leven, zonder daar van te voren onderzoek naar te hebben gedaan.
Met de plaatjes en een dikke grijns op ons gezicht vertrekken we richting Munchen waar een bezoek aan BMW Welt, het museum en de fabriek op de planning staan. Maar terwijl we in opperbeste stemming over de grens komen, bereikt ook Fritzl een nieuwe mijlpaal. Jawel we tikken de 500.000 km aan en tewijl we al filmend en fotograferend dit vieren, worden we aan de kant gezet door de ZOLL. Wederom grenspolitie, die zich afvroegen wat er zoal gaande was. De charme van Fritzl, het verhaal en de zojuist behaalde mijlpaal toverde op beide gezichten een grote grijns en zonder een waarschuwing of wat dan ook zetten we onze reis verder.
Eenmaal aangekomen in Muchen doen we een factory tour wat een zeer indrukwekkend beeld geeft van de assemblage bij BMW. Zeker met mijn achtergrond in de machinebouw kijk ik mijn ogen uit. Verder bezoeken we het museum waar een erg leuke collectie te zien is. Maar ook in BMW Welt staat genoeg leuks en de dag vliegt voorbij.
Het lijkt allemaal zo lang te duren, maar het vliegt voorbij. We naderen het einde van onze reis en pakken de boel uit bij Bernard zodat we vast inspectie voor de Eifel kunnen doen. In goed overleg kunnen we alle spullen stallen in het hotel, zodat de dag erna Fritzl beschikbaar is voor een rondje op de Ring. Ik begin met een van de teamleden, maar heb de smaak te pakken en neem de 2e een ander mee. Daarna neemt Johan het stuur in handen en doen we samen zijn eerste rondje Ring. Als afsluiter boeken we een extra rondje zodat ik Johan nog even kan laten zien hoe het ook kan . We gaan een rondje all out, hebben schijt aan de rest en gieren rond met de 730i! Heerlijk om een vakantie op deze manier te eindigen en wat een lol kan je hebben met deze oude zooi.
De dag erna rijden we richting huis waar Fritzl met een zucht zich op de oprit ploft. Een dikke 6000km heeft hij ons weer door Europa gesleurt zonder ook maar 1 kick te geven. De bak? Die is in dezelfde beroerde staat als bij vertrek, maar dat heeft niets aan de lol af gedaan. Wederom een erg geslaagde reis, maar rust is er voor Fritzl en ondergetekende nog niet. Maar hier over horen jullie dan in het volgende verslag wel.
Carbagerun in 2018 gaat hem niet worden, dan hebben we teveel op de planning. En wat 2019 brengt? Wie weet...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017?
Mooi verhaal, Gerwin! Ik heb het al eens gehoord,.maar dit leest lekker weg!!
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2017?
Geweldig writeup Gerwin.....ik denk dat velen jullie benijden, maar jullie doen het gewoon.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i