Vijflandentour 2016 reactietopic

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Jeroen »

De kindertjes zijn onderweg en het is nu al hilarisch, gedenkwaardig, gezellig en super :driving

Image

Image

Later meer!


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by uwbuurman »

Zo, weer thuis. Wat een fantastisch weekend! Odo, Geert, driewerf hoera en hartelijk dank voor de leuke routes, het super fijne voorwerk, de sublieme lunches (zeker de eerste!!!) en de organisatie!!

Mijn vader en ik hebben genoten!!

Daarnaast dank aan alle overige deelnemers, door jullie was het eveneens onvergetelijk. Bijzonder leuk feitje: de oudste deelnemer is 74 jaar, de jongste 6 weken. De op een na jongste 9 weken, trouwens.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Wondermike »

Ook wij zijn weer thuis na een leuk weekend :driving
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by 323baur »

Een heel groot compliment aan OG.
En uiteraard aan alle andere deelnemers. Wij hebben het top gehad. Dank.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jakob E21
Upcoming E21 fanatic
Posts: 62
Joined: Sun Apr 10, 2016 2:24 pm
My E21(s): '83 NL 315
Location: Houten

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Jakob E21 »

Weer thuis na een super weekend! Odo en Geert bedankt voor al het werk, de rest natuurlijk ook bedankt voor alle gezelligheid! Het was super!
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Peter V. »

Allen dank voor de gezelligheid en Team O&G voor het organiseren. Laat nu die foto's maar komen want wij hebben niet echt ons best gedaan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Remy
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon May 21, 2012 11:04 pm
My E21(s): 323i 2.7 Schwarz '81
Location: GLD NL

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Remy »

Wij zijn weer veilig thuis! Iedereen bedankt voor het fijne en gezellige weekend. Odo en Geert nogmaals bedankt voor de organisatie!
Heerlijk gereden in de zwarte. Wel een stress momentje gehad doordat de ventilator niet aansloeg toen we stil stonden en de motor begon te koken. Oorzaak een defecte zekering. De foto's:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Remy on Tue Oct 04, 2016 2:06 pm, edited 1 time in total.
E36 Compact 323ti '98 Avus Blau
E36 Compact 316i M '99 Schwarz
E21 320/6 '82 Opal Grun Edition E
E21 320/6A '82 Opal Grun
E21 323i 2.7i '81 Schwarz :-)
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Jeroen »

Leuke platen weer Remy! :thumbsup

Even in het kort:

Donderdagmiddag met een flinke ploeg al richting Kaiserslautern gereden. Verkeer liep prima dus we waren er bijtijds en na een afvulronde met Aral 102 zijn we neergestreken op het terras van het hotel, het was tenslotte nog immer dik over de 20 graden. 's Avonds komen er nog diverse mensen binnen vallen en het is weer supergezellig samen.

Vrijdag is toerdag 1 en we genieten van schitterend weer en mooie wegen in zowel Duitsland als Frankrijk. In een bos treffen we ineens de zweedse kok van de Muppets, maar dan in het kwadraat, organisatoren Odo en Geert die een BBQ hebben geregeld, geweldig! Hier komen we dus bij elkaar voor de lunch alvorens weer in groepjes te vertrekken. Fraaie routes met fraaie vergezichten, kastelen en nog meer, en nog leuk gas kunnen geven ook! 's Avonds nog gezelliger met vrijwel alle deelnemers present en afzakkertje gedaan in de Ierse pub.

Zaterdag zijn we conform verwachting niet gezegend met het weer dus we doen het ook aanzienlijk rustiger aan, maar evengoed weer mooie routes gereden met z'n allen en er ondanks de lange route toch in geslaagd netjes rond biertijd binnen te zijn met z'n allen.

Zondagochtend weer samen ontbeten en toen opgesplitst, wij zijn met iets van 8-9 auto's naar Spa Italia gereden. Leuk om daar weer even te zijn en wat first timers :wink: een kleine rondleiding te kunnen geven alvorens verder te gaan naar huis want het evenement zelf was niet heel erg spannend.

Volgens mij zijn we allen zonder groot malheur het toch wel technisch en lichamelijk veeleisende weekend goed doorgekomen, en hopelijk is iedereen ook weer netjes thuis gekomen. Wij hadden toch nog dikke pech met de 320iS, dimlichtlampje kapot :bag

Anyway, ook van deze kant heel veel dank aan Odo en Geert voor het verzetten van een enorme berg werk om dit feest mogelijk te maken, en ons wederom te verrassen hahaha! Foto's van onze kant komen morgenavond.

Tot slot.... suggesties en verbeterpunten ter evaluatie en voorbereiding van een volgende editie zijn uiteraard meer dan welkom!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by 323baur »

Mooie plaatjes Remy!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by gerrit323 »

Ook hier hard genoten .. op terugweg van francorchamps naar huis nog wat gaan spelen op de bergwegen rond spa .. op een kleine hapering na ook hier heelhuids thuisgeraakt .. probleempje wordt volgende week aangepakt

Filmjes al bekeken en er zijn een paar zeer leuke impressies bij .. online ergens deze week

Thx aan allen voor het prettige weekend .. thx O en G voor de organisatie en Sven thx voor het vertrouwen .. was leuk sturen met jouw e21 in de regen .. heb het rustig aan gedaan .. zo hoort het ook met andermans auto vind ik.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
bremboap
E21 Mad
Posts: 2267
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by bremboap »

Hallo allemaal,

Nogmaals. Geert en ondergetekende hebben dit graag gedaan en met heel veel plezier.
Blij dat iedereen een leuk weekend heeft gehad en dat er geen grote problemen zijn opgetreden.

Graag jullie kritische input. Daar kunnen we dan aan werken voor volgend jaar:

Vul maar aan.

Hotel:
> Parkeerplaatsen vooraf bespreken
> Drank-eten, anders systeem vooraf met hotel bespreken
> A la carte knagen was meer dan ok. Het menu was geen topper.
> Hotel met gezellige en ruime bar.

Route:
> Roadbook: iets minder details erin
> Koffie en lunch als routepunt duidelijk benoemen.
> TomTom/Garmin: afstemmen versies. Scheelt een hoop frustratie
> Check vooraf op eventuele werkwerkzaamheden in de regio
> Andere programma om route uit te zetten.
Nu Tyre gebruikt, gratis versies. Iemand goede ervaringen met betaalde programma`s??
> Opnemen wellicht bezienswaardigen??
> Maximaal aantal kilomers per dag. 300km voor dag 2 was volgens mij de grens. Hebben nu vanwege afzettingen echt leuke delen gemist. Resultaat daarvan was wel 1 uur sneller bij hotel.
> Maximaal aantal kilomters vanaf ventraal NL tot hotel: 600km??

Hebben nu al een leuk idee voor volgend jaar. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Datum:
> eind september /begin oktober is wel laat en kans op regen dan groot. Wellicht iets naar voren halen. 2e week september?


let us know.
Team GO.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Jeroen »

Kijk, daar zitten al een heleboel nuttige verbeterpuntjes in! Ik denk dat de belangrijkste verbeterpunten zitten in het hotel. Iets kleiner waardoor je ook iets meer kunt afspreken en men ook iets harder zal lopen voor de groep, exclusiviteit zou helemaal mooi zijn en daar heb ik wel een nieuwe optie voor in de aloude omgeving van Daun, mooie basis om bijv de Moezel nog eens op te pakken en wat dichter bij huis.

Het belangrijkste punt voor mij was het gemis aan een fatsoenlijke bar wat een flinke beperking was in de sociale functie van het evenement, er was nu geen mooie gelegenheid om samen uitgebreid na te kaarten en dat vond ik op alle 3 de avonden een gemis.

Roadbook: ach ja die stops specificeren en ook even vermelden met adres. 1 of 2 bezienswaardigheden die gelijk een leuk verzamel- en fotopunt kunnen vormen zijn idd wel leuk.

Onderaan de streep vond ik het samen niet kunnen na-borrelen echt jammer, voor de rest minimale puntjes van een orde die je altijd wel hebt. Dus nog immer een dikke 9 voor de organisatie hoor!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Wondermike »

Vooraf, wij hebben weer lekker genoten samen en zijn dankbaar naar de organisatoren maar er zijn best wat verbeterpunten zoals hierboven beschreven.
Het hotel maak ik maar geen worden meer aan vuil, het ontbijt en de bedden was het enige wat ik goed vond. De wegen vond ik een stuk minder leuk dan de Eifel of Luxemburg en dan blijkt dat verder niet altijd beter is.

Tyre is een fijn programma maar het roadbook moet je niet willen gebruiken. Ik zet er een route in Tyre uit, print het roadbook een keer en loop dan de hele route na in google maps waarna de hoeveelheid pagina's aanzienlijk minder wordt zonder dat het roadbook te beknopt wordt. Grote plaatsen om te doorkruisen zou ik ook vermijden omdat de groepen dan al snel opgesplitst raken door de hoeveelheid stoplichten. Hier wil ik volgende keer best mee helpen!

Mijn voorkeur voor een 2017 versie zou dus echt weer uitgaan naar een Eifel/Oost-Belgie/Luxemburg gebied waarbij het te kiezen hotel als belangrijkste plus een leuke ruimte moet hebben voor de avonden en de bediening een echte smile op hun gezicht heeft.
So many cars, so little time
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Foto en video reactie topic 2016 eifel vogezen weekend

Post by gerrit323 »

Ok .. van mijn kant geen foto's maar wel een aantal rij video's





1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by Manitoba »

Ook van mijn kant allereerst grote dank aan Odo en Geert die echt een prachtklus geklaard hebben, geheel vrijwillig en met bergen vrije tijd erin geïnvesteerd! Zowel qua routes als organisatie vooraf, en zeker ook de waanzinnig hilarische noot tijdens: chapeau!

M'n vader en ik hebben ons uitstekend vermaakt, de routes waren erg afwisselend en van tijd tot tijd ook met voldoende uitdaging. Soms inderdaad wat veel dorpjes te doorkruisen en een ondermaats wegdek, maar dat heeft overall voor ons de pret nauwelijks mogen drukken. Het hotel? Tja, ik ben het met de meesten wel eens. Het à la carte diner op donderdag was zeker aanzienlijk beter dan de menu's op vrijdag en zaterdag, maar voor €18,50 p.p. driegangen in een hotel met 250 kamers... wat verwacht je? Dat er geen gezamenlijke bar was waar we allemaal gezellig konden borrelen en nakletsen vond ik nog het meest jammer. De pub aan de overkant werd door sommigen van ons (zeker niet door mijn vader :mrgreen: !) ernstig gemeden en dat begrijp ik volkomen. Daardoor was het gezamenljk nagenieten van de dag een stuk minder dan tijdens de voorgaande Eifeltrips.

Kort en goed: ik kijk terug op weer een prachtig weekend met top-mensen, prachtige auto's en veel plezier en gezelligheid. Ik heb denk ik meer verbeterpunten aan m'n auto dan aan het afgelopen weekend :bag

Greetz,
Walter.
Post Reply