Eifeltrip 2017 reactietopic

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Jeroen »

Jawel, veilig thuis! Een maffe trip vol spanning, sensatie en huilen van het lachen. Verslag later, maar het topic is er alvast. Leef je uit met verslagen, foto's, filmpjes, alles!


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Jeroen »

Sneak preview!

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by uwbuurman »

Dank aan een ieder die zich heeft ingespannen om dit weekend tot het succes te maken dat het is geworden. Mijn vader en ik hebben ons uitstekend geamuseerd, het waren mooie routes, met voorkeur voor de zaterdag.

Iedereen dank voor jullie gezelschap, goede gesprekken, het slap ouwehoeren en de goede grappen. Dank, dank, dank.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Peter V. »

Wij kunnen ons hierbij alleen maar aansluiten. Een dikke pluim voor het voorbereidingsteam Odo en Geert. Allen dank voor een schitterend weekend. Wij hebben zeer genoten.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by 323baur »

Een hele vette plus 2.
Wij beiden hadden het weer niet willen missen.
En idd Odo en Geert; het is super gegaan.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Jeroen »

Regards/groeten, Jeroen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1916
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Wilmo »

Ik heb me ook uitstekend geamuseerd het hele weekend, dank iedereen in het algemeen en Odo en Geert in het bijzonder!

Ik ben zelfs weer veilig thuis aanbeland, en ik ben er nu achter dat mijn anti-bumperkleeftechniek geen failure is maar een feature. Ik heb nog een paar Duitsers op de Autobahn onder de olie gespetterd!
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by gerrit323 »

Fantastisch weekend met leuke mensen .. mooie wegen .. lekker weer en mooie wagens.

Was gezellig .. Dank aan iedereen!!!

Odo en Geert .. TOPPERS!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Jeroen »

Laat ik eens beginnen met een verslagje mijnerzijds, foto's later deze week.

Van dag tot dag
Donderdag begin van de middag met een flinke groep richting Adenau gereden alwaar we werden opgewacht door Gerrit en Remy. Even aftanken met Aral 102 en op de Ring kijken, gelijk daar om de hoek bij de ingang Breidscheid. Was wat leuke actie te zien maar nadat de baan dicht ging en er een ambulance de baan op ging kregen we al zo'n idee dat het wel even kon duren en zijn we richting hotel getogen. Achteraf bleek een E46 over de vangrail getold te zijn waarna de bestuurder uit zijn auto geknipt moest worden dus dikke kans dat de baan wel een paar uur dicht is geweest. Ons hotel bestond uit twee locaties. De grootste hadden we geheel afgehuurd en daar hebben we lekker alle auto's geparkeerd (heerlijk een eigen parking dus geen andere idioten in de buurt), spullen uitgeladen en snel naar het andere hotel om in het zonnetje te gaan bieren. Er kwamen nog diverse jongens en meisjes binnen rollen en het werd erg gezellig onder het genot van prima pizza's en bier.

Vrijdag briefing door Koos en los dan maar! Heerlijk getoerd in 3 groepen en een fraaie lunchlocatie gevonden aan de Moezel, met een geweldig uitzicht en samen met de plaatselijke oldtimerclub een beetje schnitzeltjes bikken op het terras, het kan slechter! 's middags weer lekker aan de toer, tot een uur of kwart voor 3. We zaten net te kijken dat we nog ruim een uur te gaan hadden en het vooruitzicht naar het neerploffen met de groep zo rond een uurtje of 5, dat sprak ons wel aan. Helaas liep dat wel even anders.

Ik rij voorop met groep 1 en rij een Smart tegemoet, die net een flauwe bocht uit komt. De bestuurder zit iets naar links, zeg maar langs de as van de weg, verder niets. Ik registreer eigenlijk alleen dat, niks bijzonders. De auto is mij echter nog niet voorbij of ik hoor het geluid van een slippende auto en zie diezelfde Smart in mijn binnenspiegel de greppel induiken en ten minste 4 keer over de kop slaan. Verderop even keren terwijl de rest van groep 1 al gestopt is. Martijn en Han ontfermen zich over de bestuurder. De auto is gelukkig op z'n wielen terecht gekomen. De bestuurder wil uitstappen maar Martijn maant hem om te blijven zitten. De rolbeugel van de eerste generatie Smart is aardig ingedeukt en de man heeft diverse verwondingen aan het hoofd. Gerwin en Suzanne regelen het verkeer, de rest assisteert en verzamelt alvast de persoonlijke eigendommen van de man, die her en der in het veld liggen. Martijn vraagt nog aan de bestuurder -die versuft achter het stuur zit- wat er gebeurd is. Hij weet het niet, waarschijnlijk iets te hard gereden antwoordt hij. De gewaarschuwde hulpdiensten komen al snel, het hele circus komt op gang met alle disciplines erbij. Het bekende verhaal, de auto wordt opengeknipt zodat de man met een wervelplank uit de auto gehaald kan worden waarna hij per traumaheli wordt afgevoerd. Erg heftig en daar gaat veel tijd in zitten, maar we zijn vooral erg blij dat het bij een eenzijdig ongeval is gebleven en dat de beste man het heeft overleefd. Best onder de indruk daarna pakken we de kortste weg naar het hotel, ik word nog bijna geramd door een hert in een Corsa die vindt dat ze voorrang heeft (ze kwam van links en reed een voorrangsweg op dus ietwat twijfelachtig, maar ze was ook erg druk op d'r schoot aan het kijken. Als ik toeter en uitwijk vliegt het down syndroompje zowat in de fik en rijdt al bumperklevend en middelvingers opstekend even achter ons aan. Hoewel een nekschot mij de beste oplossing lijkt negeer ik het dombootje maar en gaan we gauw naar het hotel, alwaar het ongeval met de Smart nog lang wordt besproken en geanalyseerd.

Zaterdag wederom briefing omdat er gedurende de vrijdag toch weer de nodige mensen zijn aangehaakt, en weer een heerlijke toerdag. Ditmaal hebben we lunchpakketten mee. Groep 3 krijgen we niet te pakken dus die lunchen apart, de rest vindt een ruime carpoolplaats aan de rand van een bos, leuk even ervaringen uitwisselen en Odo gaat nog even proefrijden in de auto van Jan Willem. Gewoon een prima dag, ook al vernemen wij dat ook Ite een konijn tegen komt dat haar telefoon belangrijker vindt dan de verkeersveiligheid. Ze weten erger te voorkomen maar Ite z'n vers gespoten spiegel is aan vervanging toe. Weer genoeg om over te kletsen 's avonds en met wat borrels erbij wordt 't nog erg gezellig en komen de hilarische verhalen weer naar boven. Ik heb echt gehuild van het lachen. Wat een dikke pret toch weer met deze groep!

Zondag vaste prik: wat rustiger aan, wat later ontbijten, alles inladen en nog even kijken aan de Ring. Waar het zowel op de baan als op onze plek (Adenauer Forst) zowaar rustig is, we geen enkele baansluiting zien en in het zonnetje genieten van brullende BMW's en Porsches en uiteraard een berg onderstuurde VAG rommel. Gerwin neemt Suzanne mee voor een rondje (zie foto hierboven) en Suzanne vond het zo te zien wel vermakelijk! Daarna rustig aan naar huis, 1 kleine file gehad, verder alles voorspoedig verlopen. Thuis neergeploft met een biertje en nog even nagenoten. We hebben weer een geweldig weekend gehad met een super vriendengroep en willen iedereen bedanken voor de gezelligheid en de hulp bij de organisatie, en dan met name Odo natuurlijk, dikke pluim!

Evalueren
We hebben een super weekend gehad en behoudens wat minimale reparaties is al het oude blik heel gebleven. De door Odo uitgezette routes waren prima. Een viapuntje dat verkeerd staat of een last minute wegafsluiting hou je toch. Viel wel op dat enkele wat meer afgelegen wegen wat minder van conditie waren maar goed, gewoon eventjes wat rustiger aan. Oorspronkelijk was veel regen voorspeld maar gelukkig hebben we niet heel veel nattigheid gezien en ook de temperatuur was prima. We hebben gewoon alle dagen open gereden en alleen zaterdag einde middag de kap dicht gehad. De samenstelling en grootte van de groep was prima, beter dan afgelopen jaar want toen waren we echt met teveel mensen op pad. Het nieuwe onderkomen (hotel) is nog niet zo lang gereed en de warmwatervoorziening was nog zeker niet ideaal, maar verder vond ik wel dat de locatie, kamers, parkeerruimte prima waren.

Evengoed graag ieders verbeterpunten. Volgend jaar weer in een vergelijkbare samenstelling en deze uitvalsbasis? We horen het graag!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by gerrit323 »

Achter Jeremy ..



en eentje achter Han en Martijn ..

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Remy
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon May 21, 2012 11:04 pm
My E21(s): 323i 2.7 Schwarz '81
Location: GLD NL

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Remy »

Image

Bedankt voor het gezellige weekend en voor de organisatie hiervan. Op het ongeval na een fantastisch weekend gehad. Enige idee hoe het met het slachtoffer is?
E36 Compact 323ti '98 Avus Blau
E36 Compact 316i M '99 Schwarz
E21 320/6 '82 Opal Grun Edition E
E21 320/6A '82 Opal Grun
E21 323i 2.7i '81 Schwarz :-)
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Jeroen »

Hahaha leuk gedaan Remy! Nog gezocht maar niets kunnen vinden over het slachtoffer, behalve dan schwerverletzt.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by raymondw »

Wij sluiten ons hierbij van harte bij aan. Mede namens mijn vader wil ik een ieder van jullie, maar in het bijzonder Odo en Geert voor de mooie route en voor het schitterende weekeinde bedanken.

• T.o.v. vorig jaar heb ik voor mijn gevoel en dan met name op de tweede dag bewust wel rustiger gereden.
• Mijn vader gaf de voorkeur aan de route van vrijdag. Zelf ging mijn (lichte) voorkeur naar de route van zaterdag. Maar i.i.g. waren ze beide heel mooi.
• De lengte van de route was op beide dagen goed. Wellicht is het een idee om elke dag in drie delen op te delen. Elk deel heeft dan zijn eigen mijlpaal (doel). Het voordeel daarvan is dat dit de dag gevoelsmatig klein maakt en dat samenkomsten gepland kunnen worden.
• Het deelnemersveld van 15 equipes is precies goed. Meer dan vijf auto’s is in een groep is niet werkbaar. Wellicht kan dat in de toekomst al vooraf ingedeeld worden.
• In tegenstelling tot vorig jaar heb ik maar een paar foto’s gemaakt. De GoPro bleef in de kofferbak. Dat was me eigenlijk teveel gedoe, ook al omdat ik nog veel onbewerkt materiaal van vorig jaar heb liggen.
• Ik heb diep respect voor Koos hoe hij de rol van voorrijder weet te combineren met het besturen van zijn auto. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het rijden met een senior wat dat betreft een uitdaging is.
• Het doorgeven van verkeersinfo via de portofoon is een kunst an-sich. Voor de risico verlagende informatie (wegcondities, personen op de rijbaan, fietsers en wegwerkzaamheden) is dit top.

• Het hotel was op zich prima. De kamers waren goed en het ontbijt en avondeten in principe OK. Helaas werd dat beeld verstoord door een paar kleine (niet met naam genoemde) onregelmatigheden die niet hadden gehoeven. Laat ik het zo zeggen, bij de familie v/d Wetering hadden deze zich niet voorgedaan. Ook in hun Eiffel hotel was ons verblijf nooit perfect, maar het is wel de reactie van de uitbater die dan het verschil maakt. Een goede gastheer treedt altijd op de achtergrond op, kan incasseren en lost de problemen op. En daar zit hem nou net de kneep. Bernard kwam naar mijn smaak teveel op de voorgrond. I.c.m. zijn karakter en waarden heeft dat een negatieve uitwerking.
• De Lunchpakketjes waren prima, maar deze mogen wat mij betreft vervangen worden door een lunch bij een restaurant zoals op de eerste dag.
• Ondanks alles denk ik wel dat het hotel een prima uitgangspunt is voor een eventuele volgende keer. Hopelijk heeft Bernard zelf ook het nodige geleerd en is hij bij een eventuele volgende keer beter voorbereid …… ?!
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by Jeroen »

Nog even twee plaatjes... wanneer mogen we weer?!

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Eifeltrip 2017 reactietopic

Post by uwbuurman »

Ik kan er tijd voor vrijmaken!!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply