Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Gerrit en ondergetekende zijn aanwezig! Verder nog gegadigden voor dit tweejaarlijkse feest?
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Wordt nu helemaal leuk met de nieuwe Global Endurance Legends klasse. Reeds aangemeld oa McLaren F1 GTR, Ferrari F40LM, Maserati MC12.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Helaas. Wel in Frankrijk op dat moment maar met een ander doel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Geen combi cq uitstapje mogelijk? Jammer!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Helaas een compleet andere hoek in FrankrijkJeroen wrote:Geen combi cq uitstapje mogelijk? Jammer!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
F40 LM nog nooit in het echt gezien
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Zeeeker een week geleden... stond er 1 op Spa... ja een LM
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Het is bijna zover! Paar teasertjes nog maar dan
Regards/groeten, Jeroen
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Ik ga moeten passen, maar ik heb zo'n klein vermoeden dat de mooiste plaatjes hier weer gaan verschijnen
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Alvast een kort verslagje, foto's komen snel! Donderdag met Gerrit naar Le Mans getogen, eigenlijk verliep dat allemaal zeer vlotjes, via Rouen gereden om de gebruikelijke verkeersellende rond Parijs te vermijden. In het hotel neergestreken en heerlijk gegeten. Vincent Gaye zat in hetzelfde hotel. Even kort gesproken en ik zag al uit naar zijn altijd zeer spectaculaire verrichtingen in de 250 GT SWB maar helaas is de auto in de training met motorpech uitgevallen en niet meer in actie gekomen. Erg jammer!
Vrijdag de trainingen gekeken, rondje paddock gemaakt, rustig aan de sfeer opgesnoven op een erg warm circuit, en de dagen daarop zou het alleen maar warmer worden, tot aan 40 graden op zondag. Omdat Plateau 6, de klasse met de M1's en CSL's, pas 's nachts om een uur of 2 in actie kwam hebben we besloten dat dat te gek werd en zijn we ca 21u na een spectaculaire Group C race naar het hotel teruggekeerd. Vol impressies, want wat blijft dit een indrukwekkend spektakel dat zich geenszins laat vergelijken met een OGP oid.
Zaterdag hebben we ons ook weer de ganse dag kostelijk weten te vermaken. Bijkletsen bij teams en rijders, mooie auto's en overweldigende actie, feest weer! Afgesproken en bijgekletst met Peter Gleeson en hem ook een originele foto van de Levi's E9 CSL in actie op Zandvoort overhandigd, een foto die ik op de Sharknose 2018 had gevonden. Die legendarische Rob Slotemaker auto stond al op de 2011 editie van de Sharknose en is nu in Gleeson's handen. Nu wel gebleven voor de nachtelijke training en dat heeft weer spectaculaire plaatjes opgeleverd. Ook nog een leuke walkaround video van de turbine-aangedreven Howmet TX geschoten.
Evengoed waren we zondags weer om 7u op het circuit om BMW actie vast te leggen. Daarna nog enige tijd bij de BMW clubstands geweest, en nog even afgegeven op ernstig overpriced veilingspul. Bij het opstellen voor de laatste sessie van Plateau 6 lopen we Rene Arnoux tegen het lijf. Natuurlijk vooral bekend als F1 rijder voor Renault en Ferrari, en met enkele geweldige duels met Villeneuve en Prost op zijn naam. Dat waren ook de jaren van de M1 ProCar serie en daarom was hem gevraagd weer eens plaats te nemen in zo'n ding, en dat hebben we uiteraard uitgebreid vastgelegd. Tijdens de race komen we nog wat andere bekenden tegen. Henri Pescarolo wil 24 uur per dag wel rijden, Klaus Ludwig maakt zich juist op om te gaan rijden, en Jaques Lafitte stapt net uit een auto, leuk om te zien allemaal. Minder leuk is de E9 CSL van vader en zoon Mursall die al olie rondspuitend binnen komt rijden. Dat was einde verhaal, zonde zo vlak voor de finish. Einde middag op de camping bij Mich op bezoek geweest, gezellig BBQ en bier gedaan met een internationaal gezelschap aan BMW gekken. Er moest gesleuteld worden aan een 2002tii want de Wallothcrap hardyschijf was na een paar maanden compleet op, dat was er weer eentje van onze prutsers in Germania!
Maandag op het gemak terug... het was weer een erg fraai evenement waar we volop hebben genoten van de mooiste race actie en herrie, en naar volle tevredenheid met de aangepaste setup qua fotoapparatuur hebben kunnen spelen. Bewijsmateriaal volgt snel!
Vrijdag de trainingen gekeken, rondje paddock gemaakt, rustig aan de sfeer opgesnoven op een erg warm circuit, en de dagen daarop zou het alleen maar warmer worden, tot aan 40 graden op zondag. Omdat Plateau 6, de klasse met de M1's en CSL's, pas 's nachts om een uur of 2 in actie kwam hebben we besloten dat dat te gek werd en zijn we ca 21u na een spectaculaire Group C race naar het hotel teruggekeerd. Vol impressies, want wat blijft dit een indrukwekkend spektakel dat zich geenszins laat vergelijken met een OGP oid.
Zaterdag hebben we ons ook weer de ganse dag kostelijk weten te vermaken. Bijkletsen bij teams en rijders, mooie auto's en overweldigende actie, feest weer! Afgesproken en bijgekletst met Peter Gleeson en hem ook een originele foto van de Levi's E9 CSL in actie op Zandvoort overhandigd, een foto die ik op de Sharknose 2018 had gevonden. Die legendarische Rob Slotemaker auto stond al op de 2011 editie van de Sharknose en is nu in Gleeson's handen. Nu wel gebleven voor de nachtelijke training en dat heeft weer spectaculaire plaatjes opgeleverd. Ook nog een leuke walkaround video van de turbine-aangedreven Howmet TX geschoten.
Evengoed waren we zondags weer om 7u op het circuit om BMW actie vast te leggen. Daarna nog enige tijd bij de BMW clubstands geweest, en nog even afgegeven op ernstig overpriced veilingspul. Bij het opstellen voor de laatste sessie van Plateau 6 lopen we Rene Arnoux tegen het lijf. Natuurlijk vooral bekend als F1 rijder voor Renault en Ferrari, en met enkele geweldige duels met Villeneuve en Prost op zijn naam. Dat waren ook de jaren van de M1 ProCar serie en daarom was hem gevraagd weer eens plaats te nemen in zo'n ding, en dat hebben we uiteraard uitgebreid vastgelegd. Tijdens de race komen we nog wat andere bekenden tegen. Henri Pescarolo wil 24 uur per dag wel rijden, Klaus Ludwig maakt zich juist op om te gaan rijden, en Jaques Lafitte stapt net uit een auto, leuk om te zien allemaal. Minder leuk is de E9 CSL van vader en zoon Mursall die al olie rondspuitend binnen komt rijden. Dat was einde verhaal, zonde zo vlak voor de finish. Einde middag op de camping bij Mich op bezoek geweest, gezellig BBQ en bier gedaan met een internationaal gezelschap aan BMW gekken. Er moest gesleuteld worden aan een 2002tii want de Wallothcrap hardyschijf was na een paar maanden compleet op, dat was er weer eentje van onze prutsers in Germania!
Maandag op het gemak terug... het was weer een erg fraai evenement waar we volop hebben genoten van de mooiste race actie en herrie, en naar volle tevredenheid met de aangepaste setup qua fotoapparatuur hebben kunnen spelen. Bewijsmateriaal volgt snel!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Naaaais! Moet ik ooit toch ook eens naartoe geraken!
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Le Mans Classic 24h - 6-8 juli 2018
Idd. prachtige foto's van een prachtig evenement.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm