[E21] Bmw 316 Pustagrun Alpina Diff cover en Alpina klokken
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Vlotter was weer vast gaan zitten (Dacht ik) gedemonteerd, en provisorisch weer in elkaar gezet in de hoop weer te kunnen rijden.
Kan dus nu niet meer rijden met mijn dagelijkse vervoer, brengt een boel ergernis mee...
toch bestel ik alsnog een nieuwe revisie set, in de hoop hem alsnog weer aan de gang te krijgen, want ik kan helaas niet zonder auto
Al kan ik er maar van 2 een 3/4 werkende maken, of een conversiekit.. ik heb al veel gezocht, maar kan niks vinden
Behalve een peperdure set van €1000,-
Kan dus nu niet meer rijden met mijn dagelijkse vervoer, brengt een boel ergernis mee...
toch bestel ik alsnog een nieuwe revisie set, in de hoop hem alsnog weer aan de gang te krijgen, want ik kan helaas niet zonder auto
Al kan ik er maar van 2 een 3/4 werkende maken, of een conversiekit.. ik heb al veel gezocht, maar kan niks vinden
Behalve een peperdure set van €1000,-
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11759
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Ik meen dat ik er nog 2 heb liggen, ik zal deze week even zoeken..maar herinner mij rustig.
Ben veel afwezig.
Ben veel afwezig.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11987
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Heb je kunnen achterhalen waarom de vlotter vast is gaan zitten?
Vaak gebeurt zoiets als je de hoogte verkeerd afgesteld heb staan. De vlotter komt dan op een bepaalde hoogte waar e.e.a. niet goed samenwerkt met de vlotternaald. Ze blokkeren elkaar en als je de carburateur dan uit elkaar haalt kun je niets vinden.
Vaak gebeurt zoiets als je de hoogte verkeerd afgesteld heb staan. De vlotter komt dan op een bepaalde hoogte waar e.e.a. niet goed samenwerkt met de vlotternaald. Ze blokkeren elkaar en als je de carburateur dan uit elkaar haalt kun je niets vinden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Met inmiddels 237 000km op de klok zal het slijtage zijn, de niveau's heb ik keurig volgens handleiding afgesteld.
De naalden zien er gewoon echt versleten uit.
Verder ben ik het volledig met je eens hoor!
Ik zou er enorm mee gered zijn 323bauer!
Heel graag!
Ik wil echt geen weber(s) rop, het is geen 2.0l, 5 bak en 1000 euro spenderen,.. dit kan ik gewoon niet missen.
De naalden zien er gewoon echt versleten uit.
Verder ben ik het volledig met je eens hoor!
Ik zou er enorm mee gered zijn 323bauer!
Heel graag!
Ik wil echt geen weber(s) rop, het is geen 2.0l, 5 bak en 1000 euro spenderen,.. dit kan ik gewoon niet missen.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Een 32/36 is niet zo duur maar wel een stuk beter dan waar je nu geld in gaat stoppen.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Past dat op de huidige inlaat?
Wat moet er allemaal besteld worden?
Waar kan ik alles krijgen?
Ik doe het graag! En zou het graag snel bestellen
Het geld erin stoppen is jammer, ook van de revisieset maar het nu rijden met de auto van de vrouw is ook niet wat, en mag geen weken duren
De centen zijn eigenlijk voor het onderstel aankomende winter
Wat moet er allemaal besteld worden?
Waar kan ik alles krijgen?
Ik doe het graag! En zou het graag snel bestellen
Het geld erin stoppen is jammer, ook van de revisieset maar het nu rijden met de auto van de vrouw is ook niet wat, en mag geen weken duren
De centen zijn eigenlijk voor het onderstel aankomende winter
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11759
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Ik ga morgen even voor je kijken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
En we rijden weer, voor weinig geld.
Ditmaal heb ik de vlotterzittingen en de vlotternaald een andere hoek gegeven, zodat er weer een schoon afsluitvlak is, in plaats van ingeslagen naalden die blijven hangen, voordeel van een borenslijper en een draaibank.
Door de jaren heen gaat er een inslagrand in de naald/zitting zitten, hierop bleven ze hangen.
We rijden weer voor 49,75 inclusief verzendkosten
alles keurig op volgorde op mijn werkbank
Ook nog een knal, segering van de schakelstang afgeschoten+ shims weg, krijg je van bedrijven die je koppeling wisselen en dit soort rommel dus niet vervangen, prutsers.
Op het werk paar shims van peek gemaakt, en de boel weer gemonteerd.
Ditmaal heb ik de vlotterzittingen en de vlotternaald een andere hoek gegeven, zodat er weer een schoon afsluitvlak is, in plaats van ingeslagen naalden die blijven hangen, voordeel van een borenslijper en een draaibank.
Door de jaren heen gaat er een inslagrand in de naald/zitting zitten, hierop bleven ze hangen.
We rijden weer voor 49,75 inclusief verzendkosten
alles keurig op volgorde op mijn werkbank
Ook nog een knal, segering van de schakelstang afgeschoten+ shims weg, krijg je van bedrijven die je koppeling wisselen en dit soort rommel dus niet vervangen, prutsers.
Op het werk paar shims van peek gemaakt, en de boel weer gemonteerd.
Last edited by Rst on Sun Feb 03, 2019 3:11 pm, edited 1 time in total.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Weer lekker bezig, hou ik wel van, low budget oplossingen.
Mooie werkbank hoor, lekker proper en voorzien van afzuiging van de benzinedampen.
Mooie werkbank hoor, lekker proper en voorzien van afzuiging van de benzinedampen.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Iemand die op korte termijn wat bouten/moeren laat verzinken? liefst Geel.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Binnen 1 a 2 weken heeft deze meneer een setje klaar voor het onderstel van e12 EN e21.
Ook voor M20 en M30 blokjes voor heel schappelijke prijzen.
Ik wacht ze alvast af.
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 15#p303708
Ook voor M20 en M30 blokjes voor heel schappelijke prijzen.
Ik wacht ze alvast af.
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 15#p303708
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Ik laat het liever voor een paar cent verzinken.
Bedankt voor het meedenken!
Vandaag de remklauwen ontvangen, deze zijn industrieel gespoten.
Koelwaterslang geknapt achter de slangenklem ook gewisseld.
Bedankt voor het meedenken!
Vandaag de remklauwen ontvangen, deze zijn industrieel gespoten.
Koelwaterslang geknapt achter de slangenklem ook gewisseld.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
De slang (Onder de mechanische pomp)
Jammer van al het vuil dat er in no-time weer zit, maar dat krijg je nou eenmaal met wat km's en zo nu en dan wat pech.
Lekker voordelig
Voor :
Na:
Bij de remklauwen zal ik nog even de 'geleidingen' schoon moeten krabben/schuren en de boringen even proper maken.
dit doe ik van de week even
Jammer van al het vuil dat er in no-time weer zit, maar dat krijg je nou eenmaal met wat km's en zo nu en dan wat pech.
Lekker voordelig
Voor :
Na:
Bij de remklauwen zal ik nog even de 'geleidingen' schoon moeten krabben/schuren en de boringen even proper maken.
dit doe ik van de week even