Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Jaaa, mooie kleur! Stratos blauw?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Alles op zijn tijd!
Kleur is arktis blau, ben er ook zeer content mee!
Kleur is arktis blau, ben er ook zeer content mee!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Er is weer beweging, leuk! Los geht's!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 435
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Leuk om lezen dat hij terug netjes draait.
Masteropleiding... vertel
Masteropleiding... vertel
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
-
- E21 Fanatic
- Posts: 435
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Nog een sportieveling. Ik geef gymles op school. . Knappe uitdaging, nog even dus.
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Dacht ik dat alle ellende voorbij was...
Na de hevige regenval afgelopen dagen laat de auto me weer in de steek. Hij wil niet meer aanslaan, terwijl ik hem rijdend had weg gezet.
Misschien toch nieuwe bougie kabels?? Hoe kan ik dat testen?
En is het niet zo dat je de brandstofpomp moet horen lopen als de auto op contact staat?
Ik word er langzamerhand moedeloos van. Tips zijn zeer welkom
Na de hevige regenval afgelopen dagen laat de auto me weer in de steek. Hij wil niet meer aanslaan, terwijl ik hem rijdend had weg gezet.
Misschien toch nieuwe bougie kabels?? Hoe kan ik dat testen?
En is het niet zo dat je de brandstofpomp moet horen lopen als de auto op contact staat?
Ik word er langzamerhand moedeloos van. Tips zijn zeer welkom
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Nieuwe bougie kabels kan nooit geen kwaad, en zorgt ervoor dat je ook bij vochtige weersomstandigheden toch een voldoende sterke vonk krijgt.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Tsja ik benader het altijd maar heel rechttoe-rechtaan, om de motor te laten lopen heb je brandstof en een vonk nodig.
Je had al eea gedaan aan beide zijden. Vwb de ontstekingskant al een nieuwe bobine en inspectie van rotor en verdelerkap. Van één slechte bougiekabel krijg je nog geen niet-startende auto, maar van 4 antieke bougiekabels kunt je wel een startprobleempje krijgen en van een slechte bobinekabel natuurlijk ook.
Je kunt ook op een andere manier terug naar de basis en dat is even een bougie eruit, kun je iig even kijken of hij nat is van de benzine, anders heb je wellicht toch aan die kant een probleem. Gecorrodeerd zekeringcontact (of relais), of wellicht toch de pomp? Na een startpoging hoor je die doorgaans nog ca 1 sec nadraaien. Hoe lang heeft de auto stilgestaan?
Je had al eea gedaan aan beide zijden. Vwb de ontstekingskant al een nieuwe bobine en inspectie van rotor en verdelerkap. Van één slechte bougiekabel krijg je nog geen niet-startende auto, maar van 4 antieke bougiekabels kunt je wel een startprobleempje krijgen en van een slechte bobinekabel natuurlijk ook.
Je kunt ook op een andere manier terug naar de basis en dat is even een bougie eruit, kun je iig even kijken of hij nat is van de benzine, anders heb je wellicht toch aan die kant een probleem. Gecorrodeerd zekeringcontact (of relais), of wellicht toch de pomp? Na een startpoging hoor je die doorgaans nog ca 1 sec nadraaien. Hoe lang heeft de auto stilgestaan?
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Kan aan veel liggen, ook een nare koude startventiel, een gare luchtschuif of een rare WUR. Maar beginnen bij de basis, en dat is zoals Jeroen zegt.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
2 weken terug nieuwe bougie kabels en bougies geplaatst. Ik dacht dat het euvel verholpen was! Al juichend op straat gestaan met de buurman erbij.
In de loop van afgelopen week ging het starten weer moeizamer en nu helaas weer dezelfde problemen. Gisteren is hij heel even gestart, maar toen ik wat gas gaf en losliet viel hij weer uit en sindsdien krijg ik m niet aan de praat.
Bougies zijn wel nat en ruiken naar benzine, dus ik verwacht dat hij wel voldoende benzine krijgt?
Bij een startpoging hoor ik soms een lichte plof in de uitlaat, maar aanslaan ho maar. Ga zo een nieuwe verdelerkap plaatsen en dan heb ik qua ontsteking bijna alles vernieuwd.
In de loop van afgelopen week ging het starten weer moeizamer en nu helaas weer dezelfde problemen. Gisteren is hij heel even gestart, maar toen ik wat gas gaf en losliet viel hij weer uit en sindsdien krijg ik m niet aan de praat.
Bougies zijn wel nat en ruiken naar benzine, dus ik verwacht dat hij wel voldoende benzine krijgt?
Bij een startpoging hoor ik soms een lichte plof in de uitlaat, maar aanslaan ho maar. Ga zo een nieuwe verdelerkap plaatsen en dan heb ik qua ontsteking bijna alles vernieuwd.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Bijna... impulsgever kan problemen geven, regeleenheid vd ontsteking kan defect zijn, slechte massaverbinding van de regeleenheid komt ook wel regelmatig voor (vnl bij het platte facelift model waar dat via 1 vd schroefjes gaat)
Regards/groeten, Jeroen
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Hoe weet ik of de impulsgever danwel de regeleenheid de boosdoener is? En waar zit de regeleenheid precies?
En hoort de verdeler zo te "zweten" ?? Kan je iets afleiden uit deze foto?
En hoort de verdeler zo te "zweten" ?? Kan je iets afleiden uit deze foto?
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Regeleenheid zit op het schutbord geschroefd, zilver kastje waar BOSCH op staat en het nummer 0 227 100 025.
Impulsgever in de verdeler is aangesloten met de gele stekker, stekker contacten corrosie? Onwaarschijnlijk.
De impulsgever zelf kan eigenlijk niet stuk, het is een spoel en bevat geen bewegende delen of electronica componenten.
Impulsgever in de verdeler is aangesloten met de gele stekker, stekker contacten corrosie? Onwaarschijnlijk.
De impulsgever zelf kan eigenlijk niet stuk, het is een spoel en bevat geen bewegende delen of electronica componenten.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Als je wilt weten of je een goede vonk heb dan gewoon weer terug naar de basis. Bougie eruit halen en weer aansluiten op de bougiedop. Bougie tegen metaal houden en starten. Kun je gelijk beoordelen of je een krachtige en regelmatige vonk ziet.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.