Peter's knutselhoek.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Thanks.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Peter's knutselhoek.
Heel verstandig. Er wordt idd geadviseerd om die per 2ton preventief te wisselen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Weer even terug van vakantie naar Italië. Alles is heel erg goed geweest en gegaan.
Helaas kwam er weer een aandachtspuntje naar boven m.b.t. de E60. De kachelventilator heeft nogal de neiging om flink te janken. Eigenlijk hetzelfde als wat de meeste mensen ook weleens bij de E21 hebben.
Nu was ik al eigenwijs tijdens het vervangen van de Egel. Men geeft aan om dan tegelijk de ventilator te vervangen omdat het gehele dashboard open moet. Toen niet gedaan.........
Dus de ventilator is besteld en binnen. deze wordt binnenkort ingebouwd. Maar als eerste hebben we de krukaspoelie maar vervangen inclusief nieuwe multiriemen.
Helaas kwam er weer een aandachtspuntje naar boven m.b.t. de E60. De kachelventilator heeft nogal de neiging om flink te janken. Eigenlijk hetzelfde als wat de meeste mensen ook weleens bij de E21 hebben.
Nu was ik al eigenwijs tijdens het vervangen van de Egel. Men geeft aan om dan tegelijk de ventilator te vervangen omdat het gehele dashboard open moet. Toen niet gedaan.........
Dus de ventilator is besteld en binnen. deze wordt binnenkort ingebouwd. Maar als eerste hebben we de krukaspoelie maar vervangen inclusief nieuwe multiriemen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter's knutselhoek.
Goed bezig, Peter. Bij de e91 na 300k km nog geen dooie egel, of joelende motor. Maar bij jouw e60 straks ook niet meer.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter's knutselhoek.
Lijkt verdacht veel op die van een E21 haha! Bij mijn 120d werd de ventilator bij zo'n 180.000km en na een paar keer inspuiten knap irritant. Ik bereidde me voor op een rotklus maar niets was minder waar. Achter/onder het dashboardkastje een afdekking verwijderen, stekker los, ontgrendelingsknopje indrukken, 1/8 slag draaien en de motor lag eruit. Is bij de E9x ook zo bij mijn weten. Klusje van niks! Duimen dat die van de E60 zich nog lang goed houdt, wens jou iig sterkte.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Ik weet hoeveel werk het is bij de E60 en dat piepen wordt je echt gek van. Had ik toen maar gelijk......
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter's knutselhoek.
Zo dan. Ja, voor die 9 tientjes die een Behr aanjagermotor kost had ik dat inderdaad gelijk gedaan!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Nu de E21 weer een nieuwe APK heeft komen de andere auto's ook weer eens kijken.
De E60 heeft nog geen echte mankementen bij 285000 km. Wat ik wel begin te merken:
* Bij echt warm weer en langzame snelheden begint het te kraken tijdens sturen (inparkeren)
* Rubber rond achterraam moet eigenlijk vervangen worden want deze is compleet uitgedroogd.
De E87 heeft wel enkele dingen die gedaan moeten worden ondanks de 115000 km.
* Brandstoftank beluchting. De slang hiervan heeft een scheurtje dus helemaal vol tanken levert een stank op. Feit is dat de uitlaat, cardanas eronder vandaan moeten. Dan kan de tank zakken om bij deze slang van 40 euro te komen. Oftewel als dan toch alles los is moet er straks gelijk een nieuw tussenlager en hardyschijf onder.
* Recent zijn beiden handzenders ermee gestopt. Wat onderzoek later lijkt het aan de binnenspiegel/ontvangstunit te liggen. Aangezien sinds enkele weken ook de binnenspiegel verschijnselen heeft waardoor het automatisch dimmen niet meer werkt (de vloeistof is uitgezakt) zou dit verband kunnen hebben met elkaar. Probleem is nu dat er zoveel verschillende spiegels zijn gemaakt inclusief de functies die ermee verbonden zijn dat het even uitzoeken was. Ja, ze zijn nog nieuw leverbaar (€550 euro) dus eerst even gebruikt proberen aankomende week.
Oftewel we hoeven ons niet te vervelen.
De E60 heeft nog geen echte mankementen bij 285000 km. Wat ik wel begin te merken:
* Bij echt warm weer en langzame snelheden begint het te kraken tijdens sturen (inparkeren)
* Rubber rond achterraam moet eigenlijk vervangen worden want deze is compleet uitgedroogd.
De E87 heeft wel enkele dingen die gedaan moeten worden ondanks de 115000 km.
* Brandstoftank beluchting. De slang hiervan heeft een scheurtje dus helemaal vol tanken levert een stank op. Feit is dat de uitlaat, cardanas eronder vandaan moeten. Dan kan de tank zakken om bij deze slang van 40 euro te komen. Oftewel als dan toch alles los is moet er straks gelijk een nieuw tussenlager en hardyschijf onder.
* Recent zijn beiden handzenders ermee gestopt. Wat onderzoek later lijkt het aan de binnenspiegel/ontvangstunit te liggen. Aangezien sinds enkele weken ook de binnenspiegel verschijnselen heeft waardoor het automatisch dimmen niet meer werkt (de vloeistof is uitgezakt) zou dit verband kunnen hebben met elkaar. Probleem is nu dat er zoveel verschillende spiegels zijn gemaakt inclusief de functies die ermee verbonden zijn dat het even uitzoeken was. Ja, ze zijn nog nieuw leverbaar (€550 euro) dus eerst even gebruikt proberen aankomende week.
Oftewel we hoeven ons niet te vervelen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter's knutselhoek.
Dat van die spiegels is een bekend geval, dat die vloeistof uitzakt. Inderdaad lastig genoeg de juiste te vinden. Wel balen van die slang, maar inderdaad gelijk maar wat extra rubbers vervangen, preventief. En van die tank zou ik alle slangen gelijk vervangen.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Dat is inderdaad wel de bedoeling. Als alles eronder vandaan is kunnen we het gelijk aanpakken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Peter's knutselhoek.
Ik wil specifiek jou van harte uitnodigen om dat Bij mij op de 2kolommer te komen doen!
Leen auto is beschikbaar.
U heeft nog een opneembaar tegoed openstaan
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Het zou inderdaad zomaar kunnen dat ik hier gebruik van ga maken. Het gaat bij mij op de brug ook maar iets meer hoogte is wel net zo lekker.
Eerst onderdelen verzamelen.....
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.