Peter's knutselhoek.

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter's knutselhoek.

Post by uwbuurman »

Ik heb de app, daar nu 24% korting.


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Wondermike »

Geen facebook maar wel de autodoc App ?!?!?
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

Thanks.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by 323baur »

Heel verstandig. Er wordt idd geadviseerd om die per 2ton preventief te wisselen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

Weer even terug van vakantie naar Italië. Alles is heel erg goed geweest en gegaan.
Helaas kwam er weer een aandachtspuntje naar boven m.b.t. de E60. De kachelventilator heeft nogal de neiging om flink te janken. Eigenlijk hetzelfde als wat de meeste mensen ook weleens bij de E21 hebben.

Nu was ik al eigenwijs tijdens het vervangen van de Egel. Men geeft aan om dan tegelijk de ventilator te vervangen omdat het gehele dashboard open moet. Toen niet gedaan.........

Dus de ventilator is besteld en binnen. deze wordt binnenkort ingebouwd. Maar als eerste hebben we de krukaspoelie maar vervangen inclusief nieuwe multiriemen.

Image

Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter's knutselhoek.

Post by uwbuurman »

Goed bezig, Peter. Bij de e91 na 300k km nog geen dooie egel, of joelende motor. Maar bij jouw e60 straks ook niet meer.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Jeroen »

Lijkt verdacht veel op die van een E21 haha! Bij mijn 120d werd de ventilator bij zo'n 180.000km en na een paar keer inspuiten knap irritant. Ik bereidde me voor op een rotklus maar niets was minder waar. Achter/onder het dashboardkastje een afdekking verwijderen, stekker los, ontgrendelingsknopje indrukken, 1/8 slag draaien en de motor lag eruit. Is bij de E9x ook zo bij mijn weten. Klusje van niks! Duimen dat die van de E60 zich nog lang goed houdt, wens jou iig sterkte.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

Ik weet hoeveel werk het is bij de E60 en dat piepen wordt je echt gek van. Had ik toen maar gelijk......

Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter's knutselhoek.

Post by uwbuurman »

Oeps...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Jeroen »

Zo dan. Ja, voor die 9 tientjes die een Behr aanjagermotor kost had ik dat inderdaad gelijk gedaan!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

Nu de E21 weer een nieuwe APK heeft komen de andere auto's ook weer eens kijken.

De E60 heeft nog geen echte mankementen bij 285000 km. Wat ik wel begin te merken:

* Bij echt warm weer en langzame snelheden begint het te kraken tijdens sturen (inparkeren)
* Rubber rond achterraam moet eigenlijk vervangen worden want deze is compleet uitgedroogd.

De E87 heeft wel enkele dingen die gedaan moeten worden ondanks de 115000 km.

* Brandstoftank beluchting. De slang hiervan heeft een scheurtje dus helemaal vol tanken levert een stank op. Feit is dat de uitlaat, cardanas eronder vandaan moeten. Dan kan de tank zakken om bij deze slang van 40 euro te komen. Oftewel als dan toch alles los is moet er straks gelijk een nieuw tussenlager en hardyschijf onder.
* Recent zijn beiden handzenders ermee gestopt. Wat onderzoek later lijkt het aan de binnenspiegel/ontvangstunit te liggen. Aangezien sinds enkele weken ook de binnenspiegel verschijnselen heeft waardoor het automatisch dimmen niet meer werkt (de vloeistof is uitgezakt) zou dit verband kunnen hebben met elkaar. Probleem is nu dat er zoveel verschillende spiegels zijn gemaakt inclusief de functies die ermee verbonden zijn dat het even uitzoeken was. Ja, ze zijn nog nieuw leverbaar (€550 euro) dus eerst even gebruikt proberen aankomende week.

Oftewel we hoeven ons niet te vervelen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter's knutselhoek.

Post by uwbuurman »

Dat van die spiegels is een bekend geval, dat die vloeistof uitzakt. Inderdaad lastig genoeg de juiste te vinden. Wel balen van die slang, maar inderdaad gelijk maar wat extra rubbers vervangen, preventief. En van die tank zou ik alle slangen gelijk vervangen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

uwbuurman wrote: Sun May 24, 2020 5:52 pm En van die tank zou ik alle slangen gelijk vervangen.
Dat is inderdaad wel de bedoeling. Als alles eronder vandaan is kunnen we het gelijk aanpakken.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Peter's knutselhoek.

Post by 323baur »

Peter V. wrote: Sun May 24, 2020 6:08 pm
uwbuurman wrote: Sun May 24, 2020 5:52 pm En van die tank zou ik alle slangen gelijk vervangen.
Dat is inderdaad wel de bedoeling. Als alles eronder vandaan is kunnen we het gelijk aanpakken.
Ik wil specifiek jou van harte uitnodigen om dat Bij mij op de 2kolommer te komen doen!
Leen auto is beschikbaar.
U heeft nog een opneembaar tegoed openstaan :boogie
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter's knutselhoek.

Post by Peter V. »

323baur wrote: Sun May 24, 2020 6:10 pm
Peter V. wrote: Sun May 24, 2020 6:08 pm
uwbuurman wrote: Sun May 24, 2020 5:52 pm En van die tank zou ik alle slangen gelijk vervangen.
Dat is inderdaad wel de bedoeling. Als alles eronder vandaan is kunnen we het gelijk aanpakken.
Ik wil specifiek jou van harte uitnodigen om dat Bij mij op de 2kolommer te komen doen!
Leen auto is beschikbaar.
U heeft nog een opneembaar tegoed openstaan :boogie
Het zou inderdaad zomaar kunnen dat ik hier gebruik van ga maken. Het gaat bij mij op de brug ook maar iets meer hoogte is wel net zo lekker.
Eerst onderdelen verzamelen.....
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply