Pastellblauer's E12 avonturen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Weer terug in actie, en een mooi deelnemersveld! Enig idee welk merk schijven je geplaatst hebt? Zijn idd nogal kwaliteitsverschillen in.
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Ik heb bewust voor ATE schijven gekozen, net zoals de blokken en montage sets en remvloeistof.
Van de vorige massieve schijven is het merk mij onbekend, toen bij de lokale automaterialen handel weggehaald.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Da's wel vreemd, misschien niet genoeg tijd genomen voor inbedden?
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Respect voor de wijze en tempo waarop je dit allemaal hebt aangepakt, Rob. Cool hoor. Maar wat jullie met de Pastelblauer allemaal doen, is nog veel en veel gaver. Ik heb wel 's zijdelings aan dit serieuzere rallywerk mogen proeven, en ik beaam dat het heel gaaf is om te doen. Echter, de enige manier om er net als jullie steeds beter in te worden, is frequent meedoen. Mooi dat dat jullie vanuit de hobby lukt! Goed ook om te zien dat oefening echt kunst baart, gefeliciteerd!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Thanks Walter, ja we doen ons best zo veel mogelijk plezier uit onze E12 te halen.
Met de klassieke rally's hebben we sinds een paar jaar een nieuwe hobby aangeboord die ons beide erg goed past, en waarmee we de E12 hebben gered van de schroothoop.
Zonder de rallysport hadden we E12 allang opgegeven. Mooi toch hoe het allemaal in elkaar valt.
Met de klassieke rally's hebben we sinds een paar jaar een nieuwe hobby aangeboord die ons beide erg goed past, en waarmee we de E12 hebben gered van de schroothoop.
Zonder de rallysport hadden we E12 allang opgegeven. Mooi toch hoe het allemaal in elkaar valt.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Effe niet veel te melden
Is er dan niets gebeurt met de Pastellblauer sinds de Happy Midsummer drive?
Ja echt wel, een weekje later wat het de beurt aan de E21 zomer toerrit midden nederland 31 augustus 2019, maar daar ga ik hier niet veel over vertellen, behalve dan dat we die dag 480km gereden hebben met een verbruik van 8,2L/100km oftewel 1:12, waaraan je kunt afleiden dat er redelijk rustig aan gereden is.
(bij de gemiddelde rally meten we een verbruik van rond de 10L/100km inclusief heen en terug reis)
Een paar dagen later hebben we de Titan achter de Pastellblauer gehangen voor het jaarlijkse AER treffen ergens in Sauerland, 220km enkele reis.
Ik moet zeggen dat ik vond dat de Pastellblauer nog best overweg kon met het (geschatte) treingewicht van zo'n 2800kg.
Nach 5 tagen deutcher gemutlichkeit, lagerfeuer, bier, wurst , schnitsel mit pommes und salat, und ein par schöne ausfluge mit auto oder fahrrad, gings dann wieder zuruck in die heimat. Ein richtig toller weg ist die L553 dessen zur Panorama Park fuhrt.
In totaal hebben we 620 km afgelegd waarvan dus 440 met de Titan erachter, waarbij de Pastellblauer nog eens 68 liter 95'E5 opgebrand heeft, bijna 11L/100km.
Nu is het rust tot ergens in oktober als de eerste najaars rally's er voor ons aankomen, dus even weg voor onze eigen 'zomer vakantie'
Is er dan niets gebeurt met de Pastellblauer sinds de Happy Midsummer drive?
Ja echt wel, een weekje later wat het de beurt aan de E21 zomer toerrit midden nederland 31 augustus 2019, maar daar ga ik hier niet veel over vertellen, behalve dan dat we die dag 480km gereden hebben met een verbruik van 8,2L/100km oftewel 1:12, waaraan je kunt afleiden dat er redelijk rustig aan gereden is.
(bij de gemiddelde rally meten we een verbruik van rond de 10L/100km inclusief heen en terug reis)
Een paar dagen later hebben we de Titan achter de Pastellblauer gehangen voor het jaarlijkse AER treffen ergens in Sauerland, 220km enkele reis.
Ik moet zeggen dat ik vond dat de Pastellblauer nog best overweg kon met het (geschatte) treingewicht van zo'n 2800kg.
Nach 5 tagen deutcher gemutlichkeit, lagerfeuer, bier, wurst , schnitsel mit pommes und salat, und ein par schöne ausfluge mit auto oder fahrrad, gings dann wieder zuruck in die heimat. Ein richtig toller weg ist die L553 dessen zur Panorama Park fuhrt.
In totaal hebben we 620 km afgelegd waarvan dus 440 met de Titan erachter, waarbij de Pastellblauer nog eens 68 liter 95'E5 opgebrand heeft, bijna 11L/100km.
Nu is het rust tot ergens in oktober als de eerste najaars rally's er voor ons aankomen, dus even weg voor onze eigen 'zomer vakantie'
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Zo, daar zijn we weer, het najaar winter seizoen gaat beginnen.
Vele rally's inmiddels ingeschreven, waaronder de fameuze Horneland Rally. Maar die is pas in maart 2020.
Binnenkort staat er heel wat op het programma, waarbij een aantal "in het donker" rally's.
Daarom gisteravond maar eens even een shakedown gedaan, om te zien of alles nog naar wens werkt.
Aan de voorzijde voldoende licht, maar bij ff keren in een pikdonker bosweggetje bleef het aan de achterzijde pik zwart.
Zowel de standaard achteruitrij lampen als de extra lamp bleven uit.
Vandaag na nader onderzoek blijkt dat de schakelaar op de bak de booedoener is.
Lampen gaan soms wel aan, soms net niet of zwak. Ik meet een flinke spannings verlies over de schakelaar, die moet dus vervangen worden.
Bij een eco 5 bak zit die schakelaar dus bovenop.
Nu heb ik hier al gelezen dat het mogelijk moet zijn de schakelaar te vervangen zonder de bak te laten zakken. Ik neem aan dat dat alleen lukt via de uitlaatzijde en dat de uitlaat dus sowieso aan de kant moet.
Tips zijn welkom.
Voor nu een noodoplossing gemaakt met een overbrugging schakelaar in de cockpit.
Vrijdag avond gaat het beginnen, dan staat de oefen hornenacht op het programma.
Vele rally's inmiddels ingeschreven, waaronder de fameuze Horneland Rally. Maar die is pas in maart 2020.
Binnenkort staat er heel wat op het programma, waarbij een aantal "in het donker" rally's.
Daarom gisteravond maar eens even een shakedown gedaan, om te zien of alles nog naar wens werkt.
Aan de voorzijde voldoende licht, maar bij ff keren in een pikdonker bosweggetje bleef het aan de achterzijde pik zwart.
Zowel de standaard achteruitrij lampen als de extra lamp bleven uit.
Vandaag na nader onderzoek blijkt dat de schakelaar op de bak de booedoener is.
Lampen gaan soms wel aan, soms net niet of zwak. Ik meet een flinke spannings verlies over de schakelaar, die moet dus vervangen worden.
Bij een eco 5 bak zit die schakelaar dus bovenop.
Nu heb ik hier al gelezen dat het mogelijk moet zijn de schakelaar te vervangen zonder de bak te laten zakken. Ik neem aan dat dat alleen lukt via de uitlaatzijde en dat de uitlaat dus sowieso aan de kant moet.
Tips zijn welkom.
Voor nu een noodoplossing gemaakt met een overbrugging schakelaar in de cockpit.
Vrijdag avond gaat het beginnen, dan staat de oefen hornenacht op het programma.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Bak beetje laten zakken door achterste beugel los te maken is toch niet zoveel werk? Is allemaal erg krap daar....
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Ik heb die van mij ook vervangen met de bak op zijn plaats. Even een beetje kloten maar het gaat. Gecombineerd vanuit de motorruimte en via de onderzijde. Een brug helpt in ieder geval.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Met de Baur heb ik inmiddels alle typen schakelaars geprobeerd en niks werkt, vrees dat de pen in de bak een tikkie om staat, schakelaas zijn goed en met doorverbinden gaan de lampen netjes aan. Hier dus ook een schakelaar. Ook leuk om op de snelweg eens aan te doen.
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
@Koos, met bak zakken bedoelde ik eigenlijk van de motor af en er echt onderuit.
@Peter, thanks voor de info, gaan we binnenkort proberen.
@Jeroen, zo'n 55W schijnwerpwer die we achterop hebben is echt fun op de snelweg. Kan ik die klojo's met illegale nep xenon lampen achter mij terug treiteren.
Binnenkort gaat de uitlaat er toch nog eens onderuit om andere eindpijpjes met mini absorptie dempers te plaatsen om het geluid iets meer te drukken. De uitlaat geeft nu een geluidsdruk die net op de grens ligt volgens politie meting.
Ik weet dat ze bij de Horneland rally best streng zijn, en wil daar straks geen afkeur bij de technische controle. Dat zou toch zonde van die €700,- inschrijfgeld zijn.
@Peter, thanks voor de info, gaan we binnenkort proberen.
@Jeroen, zo'n 55W schijnwerpwer die we achterop hebben is echt fun op de snelweg. Kan ik die klojo's met illegale nep xenon lampen achter mij terug treiteren.
Binnenkort gaat de uitlaat er toch nog eens onderuit om andere eindpijpjes met mini absorptie dempers te plaatsen om het geluid iets meer te drukken. De uitlaat geeft nu een geluidsdruk die net op de grens ligt volgens politie meting.
Ik weet dat ze bij de Horneland rally best streng zijn, en wil daar straks geen afkeur bij de technische controle. Dat zou toch zonde van die €700,- inschrijfgeld zijn.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Ja, en daar komt nog voor ieder een daglicentie bij a €25,- omdat we geen knaf licentie hebben, en dan nog voor 800km benzine, en 2 verlofdagen.
Is wel inclusief overnachting in Luxemburg en 2 lunch en diner.
Maar gelukkig zijn er ook genoeg rally's die een stuk goedkoper zijn.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Ja, oké, dat is een mooi weekendje weg. Dacht dat het een dagje of nachtje was. Nou ja, een weekendje Eifel kost mij ook met gemak 1000 euro en dan ben ik alleen. Gelukkig niet ieder weekend zulke bedragen hahaha.