Daniel: E12 520/4 1974
Daniel: E12 520/4 1974
Dus.....
De E12,
Gekocht omdat ik een auto nodig had om te rijden, ik wilde niet weer een E6X serie omdat daar vaak heel veel achterstallig onderhoud aanzit, tevens weet ik nog niet wat ik wil voor de winter maanden.
De E12 schrijf ik (hopelijk) niet op af zodra ik deze weer wil verkopen
De E12,
Gekocht omdat ik een auto nodig had om te rijden, ik wilde niet weer een E6X serie omdat daar vaak heel veel achterstallig onderhoud aanzit, tevens weet ik nog niet wat ik wil voor de winter maanden.
De E12 schrijf ik (hopelijk) niet op af zodra ik deze weer wil verkopen
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Inmiddels al bekend bij sommigen,
Hij staat weer te koop omdat het mijn type BMW niet is, qua rijdgedrag
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-bad5 ... 50040af358
Hij staat weer te koop omdat het mijn type BMW niet is, qua rijdgedrag
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-bad5 ... 50040af358
Last edited by Daniel on Sun Nov 03, 2019 7:24 pm, edited 1 time in total.
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Deze foto was 3 weken geleden.....
De radiatordop heb ik nooit terug kunnen vinden.......
De radiatordop heb ik nooit terug kunnen vinden.......
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Aangezien ik al wat heb geoefend met het demonteren van M10-motoren, gelijk deze kop er maar afgetrokken.
Om mijn vermoeden te bevestigen....
Na 45-jaar had de koppakking te geest gegeven.
Gelukkig kon ik na een week de kop alweer ophalen bij (Frans) Visserrevisie.
In de tussentijd nog wat andere motorische zaken aangepakt:
-Startmotor gewisseld
-Dynamo rubbers vervangen
-Diverse koelwaterslangen bij de dealer besteld
-Nwe radiateur
Deze laatste plaagt mij een beetje
Website gaf wel de juiste foto weer...., gemaild en het wordt netjes opgelost, ze maken kostenloos een nieuwe en deze wordt opgestuurd. Maar ja... dat duurt weer 1,5 week
Bij het in elkaar zetten van de kop een hoop geleerd;
-over welke volgorde je het beste kunt aanhouden, tuimelaaras vs nokkenas
-Technisch handboek lezen is heel verstandig is.
-Dit geld ook voor het plaatsen van de kop.....
-je kunt zomaar de ontsteking 180graden verdraaid hebben...
Motor loopt inmiddels netjes, alleen nog "even" wacht op de volgende radiateur.
Om mijn vermoeden te bevestigen....
Na 45-jaar had de koppakking te geest gegeven.
Gelukkig kon ik na een week de kop alweer ophalen bij (Frans) Visserrevisie.
In de tussentijd nog wat andere motorische zaken aangepakt:
-Startmotor gewisseld
-Dynamo rubbers vervangen
-Diverse koelwaterslangen bij de dealer besteld
-Nwe radiateur
Deze laatste plaagt mij een beetje
Website gaf wel de juiste foto weer...., gemaild en het wordt netjes opgelost, ze maken kostenloos een nieuwe en deze wordt opgestuurd. Maar ja... dat duurt weer 1,5 week
Bij het in elkaar zetten van de kop een hoop geleerd;
-over welke volgorde je het beste kunt aanhouden, tuimelaaras vs nokkenas
-Technisch handboek lezen is heel verstandig is.
-Dit geld ook voor het plaatsen van de kop.....
-je kunt zomaar de ontsteking 180graden verdraaid hebben...
Motor loopt inmiddels netjes, alleen nog "even" wacht op de volgende radiateur.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3018
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Gave wagen hoor, jammer dat hij je niet bevalt (kwa rijgedrag dan), succes met de verkoop.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18676
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Mooie kerel, Frans. Woont bij me in de straat, kinderen in dezelfde klas. Heeft de motor van de 323i ook gedaan. En niet te vergeten, erg kundig.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29287
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Het zat dus ff niet mee! Maar okee, bijna weer klaar.... en wat dan voor vervoer? Ben ook wel benieuwd wat er niet beviel aan de E12 trouwens.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Ik heb nog kontakt met de vorige eigenaar.
Hij vroeg mij gisteren of de motor al weer liep, ik antwoordde dat ik nog wachtte op een nieuwe radiateur.
Vervolgens vroeg hij mij of ik de oude radiateur niet meer vertrouwde.......
Hij vroeg mij gisteren of de motor al weer liep, ik antwoordde dat ik nog wachtte op een nieuwe radiateur.
Vervolgens vroeg hij mij of ik de oude radiateur niet meer vertrouwde.......
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3018
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Nouwja, er is geen andere bmw die dichter bij de E12 komt kwa stuurinrichting/onderstel/remmen als een E28.
Ik denk dat je E12 vooral wat TLC aan het onderstel en remmen nodig heeft.
En dan die strombergs omruilen voor een injectie systeem en
Ik denk dat je E12 vooral wat TLC aan het onderstel en remmen nodig heeft.
En dan die strombergs omruilen voor een injectie systeem en
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Draagarmen en reactie-armen zijn geheel anders, remmen zijn enkele zuiger ipv 4, stuurhuis en dergelijke lijkt ook niet op elkaar.BertjeConti wrote: ↑Fri Nov 01, 2019 6:28 pm Nouwja, er is geen andere bmw die dichter bij de E12 komt kwa stuurinrichting/onderstel/remmen als een E28.
E28 is Technische Upgrade van een E12
Doe mij maar een E28....
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3018
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Klopt helemaal, draagarmen en reactie armen zijn bij de e28 naar achteren (andersom) geplaatst om zo een grotere kreukelzone te kunnen creeren, remmen zijn van dubbel naar enkel cirquit gemaakt om abs te kunnen toepassen, stuurhuis is bij beide gelijk systeem.
Ik denk toch echt dat de E12 een beetje tlc nodig heeft.
Maar goed, de E28 is dan ook minimaal 10 jaar jonger/moderner/beter.
Ik denk toch echt dat de E12 een beetje tlc nodig heeft.
Maar goed, de E28 is dan ook minimaal 10 jaar jonger/moderner/beter.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Absoluut, maar wel door de nieuwe eigenaarBertjeConti wrote: ↑Fri Nov 01, 2019 6:43 pm Ik denk toch echt dat de E12 een beetje tlc nodig heeft.
Re: Daniel: E12 520/4 1974
Heeft sinds kort een nieuwe eigenaar