Pastellblauer's E12 avonturen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Hier vind je een volledige fotoreportage
laatste voorbereiding, schildjes aan de wagen knuppen:
alles checken
en dan vertrekken...
gas d'r op
de kunstsnoek van Tim en femke:
deze is "nog" schoon:
gaaf:
jaja, ook de jeugd heeft de weg gevonden:
Hier vind je een volledige fotoreportage
laatste voorbereiding, schildjes aan de wagen knuppen:
alles checken
en dan vertrekken...
gas d'r op
de kunstsnoek van Tim en femke:
deze is "nog" schoon:
gaaf:
jaja, ook de jeugd heeft de weg gevonden:
Hier vind je een volledige fotoreportage
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 8:36 pm, edited 2 times in total.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Zag er weer een leuke rally uit!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Mooi Rob! De sportuitlaat is ook lekker stoer!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Moustache Classic 2019, 23-24 november
Dit weekend staat de Moustache Classic op het programma, gisteravond het eerste deel, start om 19:01 in Bocholt (B), finish tegen 22:30 in Valkenswaard.
We zijn er lekker doorheen gegaan, alleen 1 keer kwamen we in de knoop met het belgische bol-pijl, jammer want dat was tijdens de regulatie proef.
Vanmorgen start het deelnemersveld op basis van het voorlopig klassement, voor ons de 30e plek starten om 09:30, tot nu toe in ieder geval erg leuk gereden, heel mooi rally gebied.
Er zou een rondje eurocircuit Valkenswaard in zitten. Was ook zo, maar dan een rondje om het circuit heen, gekke belgen!!
Dit weekend staat de Moustache Classic op het programma, gisteravond het eerste deel, start om 19:01 in Bocholt (B), finish tegen 22:30 in Valkenswaard.
We zijn er lekker doorheen gegaan, alleen 1 keer kwamen we in de knoop met het belgische bol-pijl, jammer want dat was tijdens de regulatie proef.
Vanmorgen start het deelnemersveld op basis van het voorlopig klassement, voor ons de 30e plek starten om 09:30, tot nu toe in ieder geval erg leuk gereden, heel mooi rally gebied.
Er zou een rondje eurocircuit Valkenswaard in zitten. Was ook zo, maar dan een rondje om het circuit heen, gekke belgen!!
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
dag 2 Moustache Classic
Vanmorgen was het dan tijd voor deel 2 en aansluitend na een korte vroege lunchpauze het 3e afsluitende deel.
Ook deel 2 en 3 bestonden uit een mix van bol-pijl en kaartlees systemen zoals baril, blinde lijn en pijlen en punten.
Dit jaar was het duidelijk de bol-pijl systemen waarin we in de problemen kwamen. De overige kaartlees systemen gingen nagenoeg foutloos, alhoewel ik alweer eens een keer 3 controles vergat op de wedstrijd kaart over te nemen
Maar, veel belangrijker, het was een heerlijk te rijden rally, met de beste rally wegen in de regio, Petra heeft echt genoten en was moe maar zeer tevreden. (Ik ook hoor)
Het grote verschil met andere rally's is de vele bol-pijl die in de Moustache verwerkt zit met typisch belgische truuken. Bol-pijl moet je onderweg samen oplossen door goed op de wegen te kijken. Het is temeer een systeem wat je samen moet oplossen.
Net als gisteravond ook vandaag verschillende fotografen gezien, dus hoop ik dat er binnenkort wat mooi materiaal gepubliceerd wordt.
Plaats 30 van gisteravond hebben we helaas niet verbeterd maar ook niet afgegeven, geëindigd als 30e dus, net iets boven de helft.
Terug kijkend hebben we een erg leuke en goed georganiseerde Moustache gereden.
Vanmorgen was het dan tijd voor deel 2 en aansluitend na een korte vroege lunchpauze het 3e afsluitende deel.
Ook deel 2 en 3 bestonden uit een mix van bol-pijl en kaartlees systemen zoals baril, blinde lijn en pijlen en punten.
Dit jaar was het duidelijk de bol-pijl systemen waarin we in de problemen kwamen. De overige kaartlees systemen gingen nagenoeg foutloos, alhoewel ik alweer eens een keer 3 controles vergat op de wedstrijd kaart over te nemen
Maar, veel belangrijker, het was een heerlijk te rijden rally, met de beste rally wegen in de regio, Petra heeft echt genoten en was moe maar zeer tevreden. (Ik ook hoor)
Het grote verschil met andere rally's is de vele bol-pijl die in de Moustache verwerkt zit met typisch belgische truuken. Bol-pijl moet je onderweg samen oplossen door goed op de wegen te kijken. Het is temeer een systeem wat je samen moet oplossen.
Net als gisteravond ook vandaag verschillende fotografen gezien, dus hoop ik dat er binnenkort wat mooi materiaal gepubliceerd wordt.
Plaats 30 van gisteravond hebben we helaas niet verbeterd maar ook niet afgegeven, geëindigd als 30e dus, net iets boven de helft.
Terug kijkend hebben we een erg leuke en goed georganiseerde Moustache gereden.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Beter!! Maar plaats 30, hoe zit dat, rijdt alles in 1 veld? Of hadden jullie je weekend niet? Of zat het echt dichtbij elkaar? Ben erg benieuwd.
Boven alles: fijn dat jullie een mooi weekend hadden!!
Boven alles: fijn dat jullie een mooi weekend hadden!!
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Moustache Classic kent geen verschillende klassen, je strijd daar tegen de top van het belgische VAS kampioenschap.
Winnaars van oa tulpen rally of horneland of sls in de expert klasse waren er ook en komen bij de Moustache ook niet in de top 10 voor, dusss
(Het team dat ons vorige week bij de Hornenacht de eerste plek had afgepakt is bij de Moustache zaterdag avond al naar huis gegaan en vandaag niet meer terug gekomen, ze zagen het niet meer zitten, dat zegt wel iets over de verschillen)
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Dat klinkt idd wel als serieuze competitie, en dan lijkt het me zo'n slechts score nog niet, met leermomentjes haha!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Nee, precies, dan is 30 dus niet verkeerd. Bijzondere rally dan, maar zeker gaaf om mee te maken.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Dit klusje vandaag maar eens afgemaakt, die lagen ook al weer een paar maandjes te wachten.
Eerst de dempertjes voorzien van dikkere pijpjes die wel fatsoenlijk te lassen zijn. Ik verwacht namelijk dat het lassen van 0.5mm dik RVS pijp aan de demper tot gatenkaas zou leiden, tenminste met de MIG die ik ter beschikking heb, om 0.5mm RVS fatsoenlijk te kunnen lassen moet je echt wel een TIG lasapparaat hebben.
De RVS eindjes eraf geflexed en er normaal stalen uitlaatbuis pijpjes voor in de plaats gelast, bewust verschillende lengtes genomen:
hier zie je duidelijk het verschil in dikte van het RVS en staal:
Dan werd het tijd de einddemper van de Pastellblauer af te halen en daar de 80mm dikke eindpijpjes af te flexen, omdat de nieuwe eindpijpjes langer zijn moet de demper dus verder naar voren terug geplaatst worden, dit betekend buis inkorten en nieuwe ophangbeugels aan de demper miggen.
Eigenlijk zou ik de gehele uitlaat eronder uit halen, vanaf de voorste pijpen is (was) het één stuk, maar nu toch maar op een sok-mof die gelast was de uitlaat doorgezaagd zodat de einddemper vanaf nu demontabel geworden is.
Daarna konden de nieuwe eindpijpjes op de demper gelast worden, eerst even passen
en daarna de handel aflassen en in de zinkspray zetten.
En dan nog ff monteren:
Uitlaat geluid zou nu iets beschaafder moeten zijn, maar niet teveel natuurlijk, morgen eens kijken hoe dit bevalt.
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 8:33 pm, edited 1 time in total.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Leuk! Bewust op zij laten uitblazen? Waarom niet naar beneden, is dat omdat je hoopt om minder in je eigen stank achteruit te rijden? Hoe dan ook, mooi werk weer