carburateur afstellen 315

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
mama's auto
E21 starter
Posts: 23
Joined: Sat May 03, 2014 10:51 pm
My E21(s): 315 1982 pustagroen
Facebook page: www.facebook.com/franc.verstappen

Re: carburateur afstellen 315

Post by mama's auto »

zo weer een update. { Spoiler alert: hij doet het weer. }
Dit weekend weer even tijd gehad. (soms twijfel ik wel of ik deze hobby aan moet houden, als ik zo naar de data van de updates kijk). Enfin...:

Eerst geprobeerd om in de benzine slang te blazen (richting carb): potdicht. Carb er af en inderdaad zat ie dicht. Viel op dat de vlotter op 33 mm stond ipv 30. Maar hij heeft het daarmee goed gedaan, dus ik zocht daar niet de oorzaak. Naaldje er uit en door blazen. Vlotter weer terug. Vlotter hoogte gecorrigeerd naar 30 mm. Hij ging weer open en dicht. Dus weer teruggebouwd, starten, en nu gutste de benzine er met eetlepels tegelijk uit. Weer het andere uiterste ;-( haha. Dat was gisteren.

Vandaag maar weer eraf, en nu was ie altijd open. Ook met de nog volle vlotterkamer... Opnieuw opengemaakt en vlotter er af, naaldje er uit etc. Kon geen onregelmatigheid vinden en wist niks anders te bedenken dan maar weer in elkaar zetten. Nu wel getest dat de (lege) carburateur wel doorlaat en (ik probeer maar wat) als je hem ondersteboven houdt blokkeert ie. Het gewicht van de vlotter is voldoende om het gaatje af te sluiten. Dat moet toch goed zijn, dacht ik.

En dat was het ook. Hij startte meteen, zonder verdere hulpmiddelen. Dus dat probleem is nu weer getackeld, en we gaan door naar het volgende.

Het valt me verder op dat het membraam dat de choke een beetje open zet lek is. Je kunt er lucht door aanzuigen. Hij doet ook niet veel. Heb het nu maar zo gelaten. Krijg de neiging om gewoon naar handchoke te om te bouwen. Die choke staat vaak ook half dicht, ook met warme motor. Misschien hoort het zo.

Verder loopt de motor niet echt helemaal mooi, en dat ligt aan de ontstekingstoren. Peter merkte dat deze speling op de lagers heeft. Mijn gedachte is om zo'n 123-ontsteking te laten inbouwen, maar ik weet niet of bij die levering deze lagering bij zit. Dit ook met het oog op LPG die ik wil inbouwen als we de BMW weer echt in gebruik nemen. toekomstmuziek. Ook nog wat elektrieke problemen.

nogmaals bedankt voor alle hulp en ik houd jullie op de hoogte.


M'enfin...
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: carburateur afstellen 315

Post by uwbuurman »

Mooi dat 'ie in ieder geval loopt! Kalm doordoen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply