Toerrit België?

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Toerrit België?

Post by Jeroen »

Ik meen eens iets gelezen te hebben over een prille gedachten over een toerrit in België, iemand dat dat wat zegt? Ik gok dat het dan een rit in de provincie Limburg zou zijn?

Bedacht iets anders, ik weet een meer dan waanzinnig BMW-uitje in de regio Gent. Zou leuk zijn om dat te combineren met een rit, of wellicht moeten we daar anders een keer een weekendje van maken?


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4544
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Toerrit België?

Post by gerrit323 »

Tja België.. er is maar 1echt leuke regio en dat zijn de ardennen .. alleen is de weg daar zoals jullie weten niet in de beste staat .. de rest van belgie staat te vol met flitspalen om leuk te zijn.

Enige alternatief is het pajottenland zoals we hier zeggen of de Vlaamse ardennen .. regio waar Geert vlakbij woont .. we kunnen daar wellicht eens iets in mekaar steken .. hebben het er al eens over gehad samen
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Toerrit België?

Post by Jeroen »

Tsja de kwaliteit van de wegen, dat blijft een uitdaging, een combi maken waarschijnlijk ook. Maar eens zien, in de regio Gent staat juist voor BMW liefhebbers een waanzinnige collectie speelgoed, daar kunnen we ons ook wel mee vermaken.
Regards/groeten, Jeroen
Stoffie
Upcoming E21 fanatic
Posts: 92
Joined: Mon Apr 18, 2011 10:02 pm

Re: Toerrit België?

Post by Stoffie »

Benieuwd wat je precies op doelt Jeroen of moet dat een verrassing wezen (ivm de collectie BMW speelgoed)?

Gerrit zijn punt is terecht, ik woon in Gent en zelfs kilometers in de ronde valt hier niets meer te rapen. Flitspalen, trajectcontroles, je valt er bijna over...

Vlaamse Ardennen zijn op dat vlak ook niet meer je dat, mooie omgeving en dito baantjes maar ook daar heeft bovenstaand al zijn intrede gedaan, weliswaar in beperktere mate
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Toerrit België?

Post by Jeroen »

Tsja, dus qua rijden wordt het bij onze zuiderburen alleen maar steeds minder leuk, da's overigens niet veel anders dan hier. Wat dat betreft is dat kleine stukkie verderop in de Eifel al een verademing. Maar een leuk toerweekend wordt dan al best lastig.

Waar ik op doel is de waanzinnige collectie van ADM Motors. Eigenaar Adriaan loopt er niet enorm mee te koop, maar staat er wel voor open als we eens met een groep willen komen buurten. Zeker geen onbekende in BMW land, maar wie 'm nog niet kent: de beste man heeft een forse collectie aan straat- en raceauto's, bijv 507, M1 straat, M1 ProCar.

Maar het meest indrukwekkend is zijn collectie Formulewagens met veel F1 en dan het liefst BMW. Zo staat de ATS-BMW van Manfred Winkelhock daar, de Barclays auto van Thierry Boutsen (stond vorig jaar op de Interclassics) en ook een van de Sauber-BMW's. Met zijn verhalen erbij kunnen we daar prima een dag doorbrengen, maar ik probeer ook te kijken of we wat op het circuit van Zolder voor elkaar kunnen krijgen. Wellicht komt hij ook weer in actie op de Historic GP op Zolder 19-21 juli.

Image
Regards/groeten, Jeroen
Stoffie
Upcoming E21 fanatic
Posts: 92
Joined: Mon Apr 18, 2011 10:02 pm

Re: Toerrit België?

Post by Stoffie »

Ik ben een jaar of 9 geleden eens bij Adriaan beland via een insider tip van iemand uit m'n Belgische oldtimerclub, op zoek naar carrosserie onderdelen voor mijn M635.

Vond het een beetje een vreemde man, niet echt onvriendelijk maar toch een beetje 'off'.
Op de een of andere manier voelde ik me weinig welkom, ook al had ik vooraf met de man gebeld en alles afgechecked.

Hij toonde me toen ook wat van het lekkers dat hij daar staan had, 507, M1 en een van de meerdere F1 bolides die daar onder dekentjes gestald stonden. Alleszins wel indrukwekkend, het klein stukje wat ik van de collectie gezien heb toen.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Toerrit België?

Post by Jeroen »

Naar mijn ervaring is hij zeker zeer open en vriendelijk, maar in eerste instantie afhoudend en dat kan ik mij ook wel voorstellen, hij blijft liever wat op de achtergrond voor Jan en alleman, niet iedereen hoeft te weten van zijn collectie.

Bij mij liep het anders, toen ik een paar jaar terug in de pitbox ineens oog in oog stond met de ATS die ik in 1984 voor het laatst had gezien en ook nog eens met de juiste motor, viel mijn bek letterlijk open van verbazing en dat brak het ijs, we hadden direct een erg leuke kennismaking.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Toerrit België?

Post by Jeroen »

Met Adriaan, zijn echtgenote en de legendarische Jochen Neerpasch op Zandvoort bij een M1 van Adriaan

9948_2000(1).jpg
9948_2000(1).jpg (173.57 KiB) Viewed 311 times
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
02-er
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 459
Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
My E21(s): '80 323i Baur
Location: Belgium

Re: Toerrit België?

Post by 02-er »

gerrit323 wrote: Thu Jan 18, 2024 6:15 pm Tja België.. er is maar 1echt leuke regio en dat zijn de ardennen .. alleen is de weg daar zoals jullie weten niet in de beste staat .. de rest van belgie staat te vol met flitspalen om leuk te zijn.

Enige alternatief is het pajottenland zoals we hier zeggen of de Vlaamse ardennen .. regio waar Geert vlakbij woont .. we kunnen daar wellicht eens iets in mekaar steken .. hebben het er al eens over gehad samen
Hoi Jeroen,
Dit is vorig jaar zeker ter sprake gekomen.
Op zich zie ik het wel zitten om samen met Gerrit iets te organiseren. Als zijn agenda het toelaat natuurlijk.
Het klopt wel, regio Gent is niet direct Vlaamse Ardennen en het barst van de flitspalen en vluchtheuvels. De ene al wat hoger dan de andere.
Een idee zou kunnen zijn om een stukje van de Ronde van Vlaanderen te rijden. Dat is Regio Oudenaarde/Brakel/...
Vandaar zou je de tour kunnen verderzetten in het Frantalig België. (Flobecq, ...)
Maar in combo met Limburg is dat van het ene uiterste naar het andere uiterste punt van het Belgenland.
Deze regio is het wielerdomein dus op zondag op te letten. Maar wel een mooie streek.
We zouden bv kunnen eindigen in regio Gent bij ADM Motors.

@Gerrit, we zouden ook een rit in regio Tubize kunnen bekijken.

Groet,
Geert
E21 323i. Baur Alpine White '80
Post Reply