323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Oeps stond ik hier nog niet bij!
In een zoektocht naar een supernette 323i die de nodige maanden geduurd heeft kwam ik uiteindelijk in Zwitserland terecht. Daar trof ik een fraaie Baur. Het ene weekend gekocht, het weekend daarop opgehaald en eigenlijk probleemloos teruggereden naar NL.
Door BMW gebouwd in 1981, vervolgens naar Baur en vervolgens nieuw geregistreerd in Zwitserland in mei 1982.
Lak: 060 Polaris metallic, interieur stof 0092 Pacific blauw
106.000 km met veel papierwinkel erbij (instructie- en onderhoudsboekje, AU's vanaf nieuw, rekeningen, Baur boekjes, etc.)
Fabrieks-optiecodes volgens het originele label dat nog onder de achterbank zat
53.1 afsluitbaar dashboardkastje
55.3 groen warmtewereld glas
58.4 5-bak met overdrive
65.6 elektrische buitenspiegel rechts
70.3 ???
72.5 ???
78.4 ???
Eerste acties:
-auto op NL kenteken krijgen
-Bilstein schokdempers en Eibach veren plaatsen
-15" Alpina velgen plaatsen
-onderhoudswerk zoals distributieriem en oliebeurt
-veerpootbrug vóór
-stuurbekrachtiging plaatsen
Vervolgens, op termijn:
-softtop vervangen
-en op zoek naar Recaro's in Pacific!
Even een paar plaatjes van het ophalen van de auto:
Inmiddels in NL en aan het rommelen geslagen, zoals het poetsen van de kofferbak mét ongebruikt origineel (antiek) reservewiel
Historie eens uitgestald...
En zojuist de achterwielophanging eens onder de loep genomen. Bilstein B6 geplaatst met Eibach veren, Alpina velgen. Remschijven, -slangen en -blokken waren net vervangen dus die mochten blijven zitten.
Inmiddels de voorzijde opgebokt, daar moet nu ook Bilstein & Eibach komen, inspectierondje, nieuwe draagarmen en ter voorkoming van de E21 shimmy denk ik dat ik de draagarmen rond de stabi eens goed ga opsluiten.
In een zoektocht naar een supernette 323i die de nodige maanden geduurd heeft kwam ik uiteindelijk in Zwitserland terecht. Daar trof ik een fraaie Baur. Het ene weekend gekocht, het weekend daarop opgehaald en eigenlijk probleemloos teruggereden naar NL.
Door BMW gebouwd in 1981, vervolgens naar Baur en vervolgens nieuw geregistreerd in Zwitserland in mei 1982.
Lak: 060 Polaris metallic, interieur stof 0092 Pacific blauw
106.000 km met veel papierwinkel erbij (instructie- en onderhoudsboekje, AU's vanaf nieuw, rekeningen, Baur boekjes, etc.)
Fabrieks-optiecodes volgens het originele label dat nog onder de achterbank zat
53.1 afsluitbaar dashboardkastje
55.3 groen warmtewereld glas
58.4 5-bak met overdrive
65.6 elektrische buitenspiegel rechts
70.3 ???
72.5 ???
78.4 ???
Eerste acties:
-auto op NL kenteken krijgen
-Bilstein schokdempers en Eibach veren plaatsen
-15" Alpina velgen plaatsen
-onderhoudswerk zoals distributieriem en oliebeurt
-veerpootbrug vóór
-stuurbekrachtiging plaatsen
Vervolgens, op termijn:
-softtop vervangen
-en op zoek naar Recaro's in Pacific!
Even een paar plaatjes van het ophalen van de auto:
Inmiddels in NL en aan het rommelen geslagen, zoals het poetsen van de kofferbak mét ongebruikt origineel (antiek) reservewiel
Historie eens uitgestald...
En zojuist de achterwielophanging eens onder de loep genomen. Bilstein B6 geplaatst met Eibach veren, Alpina velgen. Remschijven, -slangen en -blokken waren net vervangen dus die mochten blijven zitten.
Inmiddels de voorzijde opgebokt, daar moet nu ook Bilstein & Eibach komen, inspectierondje, nieuwe draagarmen en ter voorkoming van de E21 shimmy denk ik dat ik de draagarmen rond de stabi eens goed ga opsluiten.
Last edited by Jeroen on Wed Nov 11, 2009 10:54 pm, edited 2 times in total.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Goed Bezig Jeroen,
Als de wielophanging is aangepakt dan graag een verse foto uiteraard
Gr Peter V
Als de wielophanging is aangepakt dan graag een verse foto uiteraard
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- e21-Mark
- E21 Master
- Posts: 5715
- Joined: Fri Mar 21, 2008 2:19 pm
- My E21(s): 316 m52/2.8 Cat Cams & Jenvey ITB
- Facebook page: https://www.facebook.com/JackyardBackoff
- Location: Cornwall - UK
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Is inderdaad origineel.
Mijn 315 toendertijd en mijn 320/6 en Baur hebben ze allemaal.
Peter V
Mijn 315 toendertijd en mijn 320/6 en Baur hebben ze allemaal.
Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Weer ff een update!
Achter zitten Bilstein en Eibach er al even onder, nu is de voorkant ook zo goed als af. Had nog Eibach veertjes liggen...
staat d'r verderop nog wat op dat ijzer
gemonteerd veerpootje
bijna (?) maagdelijke wielkasten
en nog even in het kader van de upgrades... dikke ringen op de bus van de (nieuwe) draagarm om de boel verder op te sluiten, ter voorkoming van de E21 shimmy... ben wel benieuwd maar moet iig strakker sturen lijkt me zo!
Verder zit het bekrachtigde stuurhuis eronder, ben benieuwd of dat problemen op gaat leveren met de APK. De stuurbekrachtiger moet werken staat er letterlijk in het APK reglement. Maar ik heb vooralsnog alleen het stuurhuis gemonteerd! We zullen zien.
Ik kom net ff een handje tekort om de fusees er onder in geprikt te krijgen. Mooi klusje voor zaterdag, alles vastzetten, remmen ontluchten en dan mag 'ie weer op eigen benen staan!
Achter zitten Bilstein en Eibach er al even onder, nu is de voorkant ook zo goed als af. Had nog Eibach veertjes liggen...
staat d'r verderop nog wat op dat ijzer
gemonteerd veerpootje
bijna (?) maagdelijke wielkasten
en nog even in het kader van de upgrades... dikke ringen op de bus van de (nieuwe) draagarm om de boel verder op te sluiten, ter voorkoming van de E21 shimmy... ben wel benieuwd maar moet iig strakker sturen lijkt me zo!
Verder zit het bekrachtigde stuurhuis eronder, ben benieuwd of dat problemen op gaat leveren met de APK. De stuurbekrachtiger moet werken staat er letterlijk in het APK reglement. Maar ik heb vooralsnog alleen het stuurhuis gemonteerd! We zullen zien.
Ik kom net ff een handje tekort om de fusees er onder in geprikt te krijgen. Mooi klusje voor zaterdag, alles vastzetten, remmen ontluchten en dan mag 'ie weer op eigen benen staan!
Last edited by Jeroen on Tue Sep 22, 2009 1:39 pm, edited 1 time in total.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Oei, wat maagdelijk mooi.
Ik kan niet wachten om haar (!) irl te zien.
Goed bezig Jeroen, ik ben erg benieuwd naar de rijeigenschappen, na je up date.
Ik kan niet wachten om haar (!) irl te zien.
Goed bezig Jeroen, ik ben erg benieuwd naar de rijeigenschappen, na je up date.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dat is echt in nieuwstaat die wielkasten voor. Inderdaad ben ik ook benieuwd naar het rijden met de stabilisator-aanpassing. Vooralsnog monteer ik het volgens de standaard manier nu.
Gr Peter V
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.