BMW 316 (1977) van Thijs

Post Reply
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

BMW 316 (1977) van Thijs

Post by Thijs001 »

BMW 316 (1977) van Thijs

Image

Bij deze ook maar een eigen topic voor mijn 316. Ik heb hem woensdag van Levi overgekocht dus hij is al wel bekend bij de forumleden hier.
Een grote fotoshoot volgt binnenkort als ik hier tijd voor heb. Tot die tijd moeten jullie het met een paar foto's doen.

Dingen die nog moeten gebeuren

Auto verhogen of verlagen.
Op dit moment is de auto voor flink verlaagd en achter nog gewoon normaal. In eerste instantie wilde ik hem voor verhogen (deze schokbrekers heb ik al) Maar mijn oom zei dat ik hem misschien beter achter iets kan verlagen omdat de wegligging dan beter schijnt te zijn.. Wat denken jullie?

Spiegels vervangen
Ik heb waarschijnlijk al 2 chromen buitenspiegels gescoord bij een kennis van me.. Dan alleen nog omzetten. Dit word misschien nog wel een rotklus aangezien de prutser die deze spiegels erop gemonteerd heeft gewoon doodleuk 2 schroeven in het portier heeft gezet om de spiegels vast te maken. Nu is het even kijken of de schroefgaten niet te ver uit elkaar staan zodat de nieuwe spiegels er overheen kunnen vallen.. Anders moet er gelast en geplamuurd worden om die gaatjes te dichten.

Portier bijrijder nakijken
Er is iets met het portier aan de bijrijderskant, lijkt wel iets scheef te hamgen ofzo. Hier moet ik nog even naar kijken.

Het Intrieur
De huidige stoelen zijn gewoon op. Ik moet even kijken wat de beste oplossing is. Of het huidige interieur op laten knappen, of een nieuwe set stoelen zien te scoren. een kennis van mij zei dat er eventueel ook een e30 intrieur in kan, dit zie ik zelf echter niet zo zitten.

Andere velgen
Een setje alpina of BBS velgen zien te scoren, dit heeft echter geen haast.

Nieuw scherm (linksvoor)
Deze begint langzaam te verrotten, ook mist deze schijnbaar een kunststof kap die aan de binnenkant van het scherm gemonteerd zit. Deze zorgt er schijnbaar voor dat het niet zo snel gaat roesten. Weet ik verder het fijne niet van.. Ook deze klus heeft niet zo'n haast.

De bekende zwakke plekken tectyleren.
Wel of niet doen? De een zegt namelijk van wel en de ander zegt dat je het niet moet doen.. Wat vinden jullie?

Nog wat foto's

Image

Image

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Mooi dat het je gelukt is Thijs. Wat betreft de klusjes.

Rijhoogte: Afhankelijk wat je wilt natuurlijk. Je kunt de originele rijhoogte kiezen. Dan heb je in ieder geval meer comfort maar een wegligging die dichtbij een boot komt ( ik rij zelf zo). Aangezien hij voor al verlaagd is kun je kijken welke veren/dempers erin zitten en dan eventueel achter ook verlagen. Het verlagen zit hem niet zo in de dempers maar in de veren natuurlijk.

Voor zover ik weet zijn de spiegels voor bij een type 1 altijs met schroeven/boutjes door het portier heen. Aan de binnenzijde zit een extra verstevigingsplaatje.

De deurscharnieren zijn inderdaad verstelbaar aan de binnenzijde van de deur. Je kunt het eventueel zelfs opvullen als de deur te diep ligt met plaatjes.

Spatborden zijn er in imitatie ( 50 euro) of origineel ( 250 euro) de pasvorm van de imitatie is niet geheel perfect maar wel aan te passen. Die kunststof schotten houden inderdaad wel wat zand en rotzooi tegen bij je A-stijl maar aan de onderzijde blijft het spatbord altijd open dus daar komt mog steeds zooi in en blijft dan achter die omgezette rand hangen. Vandaar dat de onderzijden vaak verrot zijn.

Tectyl verbergt inderdaad een lange tijd en als het eraf klapt komt er meestal een hele grote roestplek tevoorschijn. Belangrijkste is de holle ruimtes behandelen en zorgen dat bij geroeste plaatsten een goede bescherming gaat na reparatie.

Je heb nu een E21 en voorlopig verveel je je eigen echt niet.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Freddy
E21 starter

Post by Freddy »

Prachtige BMW, mooi kleurtje ook. Hopen dat je er veel plezier aan mag hebben. :)
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

kleur is idd super!!

Succes met het e21tje!

groeten loentje
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Nogmaals gefeliciteerd hoor!

Zoals ik net in een ander tipc schreef heb ik ook de bekende weakpoints van wat drap voorzien, blijft een vochtig landje hier, en E21's roestgevoelig...
Regards/groeten, Jeroen
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

Peter V. wrote: Voor zover ik weet zijn de spiegels voor bij een type 1 altijs met schroeven/boutjes door het portier heen. Aan de binnenzijde zit een extra verstevigingsplaatje.
Klopt maar deze schroefgaten zitten hoogstwaarschijnlijk verder uit elkaar, met het blote oog even gemeten gister. :wink:

@Loentje: Levi had schokdempers van jou gekocht, deze heb ik erbij gekregen. Maar wat voor schokdempers zijn het (gewoon de orginele bmw's of andere?)
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

schokdempers had ze volgens mij niet bij mij gekocht, kan het me zo niet herinneren namelijk!!

Kan ook aan de drank liggen natuurlijk 8)

groeten loentje
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Originele schroefgaten voor de chromen spiegels hart/hart is 82mm.
Ik weet niet of de elektrieke versie ook dezelfde maat heeft.
So many cars, so little time
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

@Loentje:
Ow.. dan zal ze die wel van iemand anders hebben, stuur wel even een mailtje naar Levi. Maar omdat ze die rubbers en sierstrips van je had dacht ik dat die schokdempers ook van jouw waren.

@Wondermike:
Thnx man, ga het zo meteen even nameten, hoop echt dat hier niet mee geprutst is.

En nog even dit:
Moet je je perse aanmelden voor de sharknose meeting, want ik weet niet zeker of ik er ben.. Anders kom ik namelijk graag even langs. Maar vind het zonde om me aan te melden en dan vervolgens niet op te kunnen komen dagen omdat ik weg ben.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Meld je nou maar aan, want dit wil je echt niet missen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Levi
E21 VIP
E21 VIP

Post by Levi »

Thijs,

De schokbrekers zijn de originele en deze kwamen niet van loentje.
Veel plezier met je auto
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Welke kleur is ie eigenlijk, volgens mij heb ik vandaag een kleurgenoot gekocht!

groeten loentje
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip

Post by Smartie »

Echt een top kleur. :lol:

Lak: Biskaya Blauw
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

Thnx iedereen,

Ben even op zoek gegaan naar een radio voor in de auto. Zit nu echt zo'n ouderwetse in, dat hoort natuurlijk ook en ziet er fraai uit, maar ik kan geen een radiostation fatsoenlijk ontvangen.. Tijd voor een nieuwe dus.. Nu dacht ik even gemakkelijk een retro radio te kunnen kopen met alle huidige functies, maar dit bestaat helemaal niet??

Alleen becker heeft er eentje, maar die kost meteen 1000 euro. Dit vind ik een beetje overdreven.. Vind 100 tot 150 euro duur zat.

Hebben jullie misschien tips voor een radio die er niet te modern uitziet maar wel cd/usb enzo heeft? (navigatie hoeft niet) Gewoon een helemaal zwarte radio schijnt ook al niet meer te bestaan.. overal zit tegenwoordig allerlei chroom en bling-bling op.. Zijn van die halve kermis attracties tegenwoordig..
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

http://www.oldtimerautoradio.nl/

Veel plezier met de baby-blauwe bmw.

Ziet er goed uit !!
Post Reply