323i '82
Re: 323i '82
Daar heb ik eigenlijk nog niet naar gemeten, combi is wel H&R en Bilstein...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4552
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i '82
die combi verlaagd 30mm
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: 323i '82
Goed om weten, maar volgens mij staat hij nu terug iets hoger
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: 323i '82
Vandaag nog enkele roesthaardjes ontdekt die schoon zaten verstopt onder de plamuur.
Nu ik toch al zo ver ben heb ik besloten de gehele kas te laten zandstralen, en dan in de epoxy te zetten.
pff, en dat allemaal voor het vervangen van een dashboardje
Het voordeel is wel dat ik achteraf weet wat ik heb en geen verassingen meer tegenkom, toch niet wat carosserie betreft
Nu ik toch al zo ver ben heb ik besloten de gehele kas te laten zandstralen, en dan in de epoxy te zetten.
pff, en dat allemaal voor het vervangen van een dashboardje
Het voordeel is wel dat ik achteraf weet wat ik heb en geen verassingen meer tegenkom, toch niet wat carosserie betreft
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18699
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i '82
zo is dat! Ik laat m ook stralen binnenkort. Pas je wel op voor het stralen? Niet iedereen kan een auto stralen, het is geen metalen Hprofiel oid, dus de druk moet niet te hoog zijn en het grit niet te scherp. Anders krijg je een auto die veel te ruw is om daarna mooi strak te krijgen zonder 'm helemaal rondom te plamuren. En dat laatste wil je niet.
Als je offertes hebt, wil je me dan (via pm) laten weten hoe dat plaatje eruit ziet? Ik heb zelf gevraagd bij Evers in Ede, die doen veel carosserieën.
Als je offertes hebt, wil je me dan (via pm) laten weten hoe dat plaatje eruit ziet? Ik heb zelf gevraagd bij Evers in Ede, die doen veel carosserieën.
Re: 323i '82
Als ik een tip mag geven.
Een goede straler wil de buitenkant niet stralen. Als je er nu voor zorgt dat je de lak aan de buitenkant van het plaatwerk alvast verwijderd, willen ze deze wel even licht stralen.
Een goede straler wil de buitenkant niet stralen. Als je er nu voor zorgt dat je de lak aan de buitenkant van het plaatwerk alvast verwijderd, willen ze deze wel even licht stralen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: 323i '82
Oh ja, laat ze een epoxylak gebruiken die niet keihard wordt, maar 1 die nog te schuren valt.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12005
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i '82
Nu zijn over de volgorde de meningen verdeeld geloof ik.
Wat is nu het beste?
*Eerst stralen en epoxy en dan alles repareren.
*Eerst repareren en dan stralen en epoxy.
Wat is nu het beste?
*Eerst stralen en epoxy en dan alles repareren.
*Eerst repareren en dan stralen en epoxy.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: 323i '82
Daar heb ik toen ook over nagedacht en heb hem eerst gerepareerd en daarna laten stralen.
Sommigen laten hem eerst stralen en gaan hem dan repareren. Dan zie je ook gelijk alle slechte punten, maar die weet je op voorhand al wel te vinden, waarom zou je die dan niet eerst repareren. Als er dan nog een gaatje tevoorschijn komt, kun je die alsnog repareren.
Nog een voordeel om hem na reparatie te stralen. Na het kaal maken van de bodem en het verwijderen van alle kit, kun je alle overlappende metalen in de dinitrol zetten. De dinitrol kruipt ertussen en het overtollige wordt weggestraald. Ik heb geen problemen gehad met de hechting van verf of kit.
Sommigen laten hem eerst stralen en gaan hem dan repareren. Dan zie je ook gelijk alle slechte punten, maar die weet je op voorhand al wel te vinden, waarom zou je die dan niet eerst repareren. Als er dan nog een gaatje tevoorschijn komt, kun je die alsnog repareren.
Nog een voordeel om hem na reparatie te stralen. Na het kaal maken van de bodem en het verwijderen van alle kit, kun je alle overlappende metalen in de dinitrol zetten. De dinitrol kruipt ertussen en het overtollige wordt weggestraald. Ik heb geen problemen gehad met de hechting van verf of kit.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18699
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i '82
Eens. Ik ga eerst de bekende gaten herstellen en daarna stralen. Wel verwacht ik na het stralen nog schades te ontdekken die hersteld moeten worden.
Re: 323i '82
Ik ga hem toch eerst laten stralen, en in epoxy zetten, vooral omdat ik dan nog wat tijd heb om wat specifiek plaatmateriaal bijeen te zoeken.
Waar ik nog over aan het twijfelen ben om te laten stralen zijn de deuren, kofferklep en motorkap.
De kofferklep is nagenoeg nog perfect, denk dat het best is dat die gewoon even mat wordt gezet.
de bitumen aan de binnenzijde zijn al voor het grootste deel verwijdert. Zou de rutexlaag aan de onderzijde weggestraald kunnen worden?
Ik heb naar 2 bedrijven gemailt, als ik een offerte krijg dan stuur ik ze wel naar de buurman
onderdelen die ik het eerst nodig ga hebben:
- linker en rechter hoek onder de voorruit, deze zou ik het liefst uit een sloper slijpen, probleem is dat de meeste daar wel rot zijn...
- bitumen matten, de vorige die ik kocht waren tamelijk prijzig, vermits ik er nu veel meer nodig heb zoek ik de goedkoopste
- geluidsdempende matten die aan motorzijde en binnenzijde van het schutbord zitten, deze zijn bij mij niet meer recupereerbaar.
- een "rijbok" om de kas op te zetten, heeft er iemand nog een te koop / te huur? ander zal het zelf lassen worden.
Alvast bedankt voor de tips!
Waar ik nog over aan het twijfelen ben om te laten stralen zijn de deuren, kofferklep en motorkap.
De kofferklep is nagenoeg nog perfect, denk dat het best is dat die gewoon even mat wordt gezet.
de bitumen aan de binnenzijde zijn al voor het grootste deel verwijdert. Zou de rutexlaag aan de onderzijde weggestraald kunnen worden?
Ik heb naar 2 bedrijven gemailt, als ik een offerte krijg dan stuur ik ze wel naar de buurman
onderdelen die ik het eerst nodig ga hebben:
- linker en rechter hoek onder de voorruit, deze zou ik het liefst uit een sloper slijpen, probleem is dat de meeste daar wel rot zijn...
- bitumen matten, de vorige die ik kocht waren tamelijk prijzig, vermits ik er nu veel meer nodig heb zoek ik de goedkoopste
- geluidsdempende matten die aan motorzijde en binnenzijde van het schutbord zitten, deze zijn bij mij niet meer recupereerbaar.
- een "rijbok" om de kas op te zetten, heeft er iemand nog een te koop / te huur? ander zal het zelf lassen worden.
Alvast bedankt voor de tips!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i '82
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i '82
merci voor de link, weer wat vergelijkingsmateriaal
vandaag de naftbak en dergelijke nog verwijdert.
morgen zoek ik de remleidingen en naftleidingen nog te demonteren en dan is hij bijna klaar voor het stralen.
De naftbak heeft ook nogal wat vliegroest, zou ik die mee laten stralen?
foto's volgen nog
vandaag de naftbak en dergelijke nog verwijdert.
morgen zoek ik de remleidingen en naftleidingen nog te demonteren en dan is hij bijna klaar voor het stralen.
De naftbak heeft ook nogal wat vliegroest, zou ik die mee laten stralen?
foto's volgen nog
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]