10 punten voor Peter!!! besteld bij de dealer, dat is de snelste oplossing, maar ook duur en niet alle kleuren zijn meer beschikbaar. Hier in Friesland zit wel ergens een bedrijf dat autolakken mengt en in spuitbus leveren kan. moet eens uitzoeken hoe en wat.Peter V. wrote:Als ik het goed heb gelezen noemt hij: OEM polaris metallic. Dit houdt in dat hij waarschijnlijk de lak via de dealer heeft besteld.
Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Drogeham meendei ik, ergens in die buurt. Zal morgen even aan een collega vragen die er vaak komt, die kerverkes restaureerd.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
DryHam city? zou wel kunnen ja... ik hoor het graag Tseard.
Apart dat jij en ik allebeide een kenteken met DH hebben en er bijna een jaar tussen zit qua eerste toelating, want die van jou is van januari(?) en die van mij van december 1978.
Apart dat jij en ik allebeide een kenteken met DH hebben en er bijna een jaar tussen zit qua eerste toelating, want die van jou is van januari(?) en die van mij van december 1978.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Is een typ fout de eerste toelating was van 26-01-1979. En is geproduceerd in november -1978.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Goed bezig hoor! Het enige wat ik als aanvulling zou willen zeggen is: ipv staalborstel gebruiken kan je beter ter plaatse gaan stralen.
Met de staalborstel, of flex, schuur je eigenlijk niet alle roest weg. Zelfs de kleinste plekjes zullen weer gaan groeien.
Met een staalborstel veeg je de plek eigenlijk "dicht".
Met de staalborstel, of flex, schuur je eigenlijk niet alle roest weg. Zelfs de kleinste plekjes zullen weer gaan groeien.
Met een staalborstel veeg je de plek eigenlijk "dicht".
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
ik ben nog lerende, hoe kan ik zelf thuis plaatselijk stralen? Kan ik daarvoor iets aan mijn compressor hangen? En over de porieën, daarom heb ik die roestconverter erop gezet, maar bedankt voor de tip!
Last edited by uwbuurman on Tue Jul 26, 2011 12:13 pm, edited 1 time in total.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Dat is een spuit met een blik eronder gemonteerd waar dan weer straalgrid in zit.uwbuurman wrote:ik ben nog lerende, hoe kan ik zelf thuis plaselijk stralen? Kan ik daarvoor iets aan mijn compressor hangen? En over de porieën, daarom heb ik die roestconverter erop gezet, maar bedankt voor de tip!
Heb ik ook wel even te leen, m'n buurman gebruikt 'm nu.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Doen hoor, je haalt meer ellende weg dan je oog kan zien.
Setjes zijn al voor relatief klein geld te koop (op mp enzo.)
Setjes zijn al voor relatief klein geld te koop (op mp enzo.)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Ik heb mijn coating etc via de site http://www.rustbuster.nl gekocht. Hier hebben ze die straalspullen ook. iets van 60 euro.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Ha Rustbuster, die hebben ook een mooi lasapparaat in de aanbieding. Dat straalsetje zal ik even bestellen binnenkort. Maar die slakken lijkt me niets, wat is beter te gebruiken? is brekerszand een optie? Daarvan heb ik de beschikking in zoveel kuubs als ik zou willen!
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
In principe zou je glasparel kunnen gebruiken. Heel erg fijn straalgrid kan wel hoor.
Het ouderwetse straalzand mag niet meer vanwege gezondheidsredenen.
Het ouderwetse straalzand mag niet meer vanwege gezondheidsredenen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Ik zou geen glasparels gebruiken, want deze zijn te glad en werk je het materiaal niet mee open. Glasparels hameren het metaal dicht.
De goedkoopste oplossing voor kleine stukken is schelpenzand van de welkoop. Andere merken heb ik ook geprobeerd,maar daar zitten teveel grove stukken in.
De goedkoopste oplossing voor kleine stukken is schelpenzand van de welkoop. Andere merken heb ik ook geprobeerd,maar daar zitten teveel grove stukken in.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Mijn hadden ze juist geadviseerd om glasparel te nemen omdat het andere teveel beschadigingen zou geven. Weer wat geleerd dus. Waar is glasparel dan wel geschikt voor. (Alleen het opschonen van lichtmetalen delen zeker?)
Schelpenzand had ik nog niet aan gedacht maar dat lijkt mij fantastisch te werken, veel fijner zand krijg je niet lijkt mij?
Schelpenzand had ik nog niet aan gedacht maar dat lijkt mij fantastisch te werken, veel fijner zand krijg je niet lijkt mij?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Gelast pag. 3!*
Dat is gedeeltelijk waar, het geeft minder beschadigingen als je een mooie plaat zou stralen, maar in dit geval is er diepe roest aanwezig en die zal er uit moeten door scherp te stralen. Dan is er ook nog redelijk aan te lassen.
Glasparels gebruik ik voor aluminium. Deze delen worden eerst met grof gestraald, zodat de vlekken en oxidatie er echt uit komen. Als je dan de glasparels gebruikt, wordt het materiaal dichtgehamerd en gaat het ook nog eens glimmen.
Glasparels gebruik ik voor aluminium. Deze delen worden eerst met grof gestraald, zodat de vlekken en oxidatie er echt uit komen. Als je dan de glasparels gebruikt, wordt het materiaal dichtgehamerd en gaat het ook nog eens glimmen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.