320/6 1981 van Jan Groen
-
- E21 VIP
- Posts: 973
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Inmiddels weer wat verder en werken Pa en ik aan 2 auto's tegelijk.
Eerst van alles gedemonteerd in de motorruimte en het spaghetti spruitstuk gepast.
Vervolgens besloten om het complete motorblok + versnellingsbak er maar even uit te halen om zo makkelijker de motorruimte aan te kunnen pakken.
Tot zover de update van de 320/6.
Eerst van alles gedemonteerd in de motorruimte en het spaghetti spruitstuk gepast.
Vervolgens besloten om het complete motorblok + versnellingsbak er maar even uit te halen om zo makkelijker de motorruimte aan te kunnen pakken.
Tot zover de update van de 320/6.
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Geen halve maatregelen. Top.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18692
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Zo kun je er mooi bij, Jan! Jouw schutbordisolatie is ook weg zie ik. En nu je het blok er toch uit hebt, ook ff twee nieuwe motorsteunen?
-
- E21 VIP
- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Lekker bezig Jan! De kop er ook op straks?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Die schutbordisolatie wordt volgens mij een probleem, weet niet of Lars inmiddels wat gevonden heeft?
Bij mijn Baur is met het wisselen van de motor ook de rest eruit gevallen van wat er nog hing. Had ook al een tijdje een deel op de uitlaatpijpen gehangen en los op de V-bak.
Echt bij alle slopers is hij of stuk of knalhard en breekt bij verwijderen in stukken maar zou graag er nog eens een terugplaatsen.
Bij mijn Baur is met het wisselen van de motor ook de rest eruit gevallen van wat er nog hing. Had ook al een tijdje een deel op de uitlaatpijpen gehangen en los op de V-bak.
Echt bij alle slopers is hij of stuk of knalhard en breekt bij verwijderen in stukken maar zou graag er nog eens een terugplaatsen.
So many cars, so little time
-
- E21 VIP
- Posts: 973
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Thanks Arnold!
@Koos -> Die motorrubbers bedoel je? Dat is niet zo'n gek idee inderdaad;) en ja, de schutbordisolatie is ook verdwenen tijdje terug viel het laatste stukje naar beneden.
@Roelof -> Ja, de kop wordt ook gewisseld straks
@Wondermike -> Bij de slopers die ik heb gehad is er helaas ook niet 1 heel uitgekomen. Ik zou graag een nieuwe hebben, maar heb me er bij neergelegd en maak het schutbord helemaal netjes schoon, dus alle lijmresten weghalen en even netjes poetsen. Het is niet anders...
Gr. Jan
@Koos -> Die motorrubbers bedoel je? Dat is niet zo'n gek idee inderdaad;) en ja, de schutbordisolatie is ook verdwenen tijdje terug viel het laatste stukje naar beneden.
@Roelof -> Ja, de kop wordt ook gewisseld straks
@Wondermike -> Bij de slopers die ik heb gehad is er helaas ook niet 1 heel uitgekomen. Ik zou graag een nieuwe hebben, maar heb me er bij neergelegd en maak het schutbord helemaal netjes schoon, dus alle lijmresten weghalen en even netjes poetsen. Het is niet anders...
Gr. Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18692
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Ja, de motorsteunen. En voor een paar euro de kant heb je bij de dealer ook nog stoppers, dat zijn bakjes waar de steunen in komen, waardoor kantelen ernstig wordt beperkt. Mijn advies: ff een paar euro op stuk slaan. Die dingen kosten iets van 6 euro per stuk dacht ik.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29321
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Yep, netjes en helemaal eens met Koos z'n suggestie haha
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
- Posts: 973
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Goedenavond,
Hierbij een update van de 320/6. Zoals jullie aanraadden heb ik de 'stoppers' voor om de motorrubbers besteld. Ook nog een aantal plastic kabelbandjes voor de motorruimte en onderdelen voor mijn klapramen. Het eerste gedeelte van de zending kreeg ik deze week binnen
Ook ben ik na de nieuwjaarsmeeting een nieuwe motorkap gaan halen. Mijn eigen motorkap is behoorlijk slecht aan de binnenkant, vooral bij de afwateringsgoot. Hier een paar foto's van de nieuwe kap. Deze gaat binnenkort naar de spuiter.
Ook de gepolijste Melber velgen zijn naar de spuiter gegaan en staan in de primer.
Ik heb na de tips van hier contact gehad met de verkoper van de originele BBS Goud verf in Duitsland. Op dit moment is deze onderweg! Ik was van plan de Melbers in BBS goud te laten spuiten, maar afgelopen week kon ik een set Originele BBS Mahle velgen kopen in 15''. Deze kans heb ik niet laten liggen en heb ze gister opgepikt.
Dus ik heb het volgende besloten, ik laat de harten van de Melber's zilvergrijs spuiten en plaats deze onder de 320/6. Dan kan ik rustig de Mahle's polijsten en de harten in de Originele BBS goud verf laten spuiten. Als deze klaar zijn komen ze onder de 320/6. De Melber's kunnen dan onder de 318i Baur na de restauratie.
Ondertussen de motorruimte schoongemaakt.
Afgelopen zaterdag heb ik alle plekjes roest die in de motorruimte zaten gestraald en de motorruimte geschuurd. Ik kwam helaas 1 rot plekje tegen in de balk. Aankomend weekend dit plekje eruit slijpen en een nieuw stukje in lassen. Ik kan er nu goed bij en wil het direct netjes en goed oplossen. De rest van de plekjes was gelukkig alleen oppervlakte roest.
Tot zover de update voor nu!
Hierbij een update van de 320/6. Zoals jullie aanraadden heb ik de 'stoppers' voor om de motorrubbers besteld. Ook nog een aantal plastic kabelbandjes voor de motorruimte en onderdelen voor mijn klapramen. Het eerste gedeelte van de zending kreeg ik deze week binnen
Ook ben ik na de nieuwjaarsmeeting een nieuwe motorkap gaan halen. Mijn eigen motorkap is behoorlijk slecht aan de binnenkant, vooral bij de afwateringsgoot. Hier een paar foto's van de nieuwe kap. Deze gaat binnenkort naar de spuiter.
Ook de gepolijste Melber velgen zijn naar de spuiter gegaan en staan in de primer.
Ik heb na de tips van hier contact gehad met de verkoper van de originele BBS Goud verf in Duitsland. Op dit moment is deze onderweg! Ik was van plan de Melbers in BBS goud te laten spuiten, maar afgelopen week kon ik een set Originele BBS Mahle velgen kopen in 15''. Deze kans heb ik niet laten liggen en heb ze gister opgepikt.
Dus ik heb het volgende besloten, ik laat de harten van de Melber's zilvergrijs spuiten en plaats deze onder de 320/6. Dan kan ik rustig de Mahle's polijsten en de harten in de Originele BBS goud verf laten spuiten. Als deze klaar zijn komen ze onder de 320/6. De Melber's kunnen dan onder de 318i Baur na de restauratie.
Ondertussen de motorruimte schoongemaakt.
Afgelopen zaterdag heb ik alle plekjes roest die in de motorruimte zaten gestraald en de motorruimte geschuurd. Ik kwam helaas 1 rot plekje tegen in de balk. Aankomend weekend dit plekje eruit slijpen en een nieuw stukje in lassen. Ik kan er nu goed bij en wil het direct netjes en goed oplossen. De rest van de plekjes was gelukkig alleen oppervlakte roest.
Tot zover de update voor nu!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Wel doorwerken Jan want het is zo voorjaar.
Ziet er allemaal goed uit!
Ziet er allemaal goed uit!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29321
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Lekker bezig, en behalve dat ene onverwachte plekje dan ziet die motorruimte er zeer netjes uit hoor!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Die wordt goed aangepakt! En wat een prachtige velgen heb je daar.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Groentje_me wrote:Vervolg:
De bestelde onderdelen:
De 5-bak:
Nu ik alle onderdeeltjes binnen had om te bak weer op te bouwen kon dit beginnen. Een vriend van mn vader had een paar busjes gedraaid voor het schakelmechanisme:
Nieuw schuimpje in het t-stuk:
De rest van de onderdeeltjes eropgezet en de bak is klaar:
En de hardyschijf die ik helaas kapot gemaakt heb:
Verder heb ik nog mijn luchtfilterhuis en zwarte gedeelte boven de afwateringsbak gestraald en gespoten:
In de primer:
En zwart:
Ik zag net dat schuimpje in het T-stukje voor het schakelen.
Moet dat erin blijven bij montage?
Alvast bedankt.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm