323i van Walter
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11770
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i van Walter
Eens met Jeroen.
Zoals jij (Koos) het benaderd is idd de enige manier voor de long run, maar met deze budgetten zullen er maar weinigen zijn die dit willen en kunnen.
Stel je wil nog 5 jaar lol hebben met een e21 in goed bruikbare en veilige staat, zonder dat je voor kanslozekamper wordt uit gemaakt, dan is met 3k geld er best iets solides van te maken toch?
Zoals jij (Koos) het benaderd is idd de enige manier voor de long run, maar met deze budgetten zullen er maar weinigen zijn die dit willen en kunnen.
Stel je wil nog 5 jaar lol hebben met een e21 in goed bruikbare en veilige staat, zonder dat je voor kanslozekamper wordt uit gemaakt, dan is met 3k geld er best iets solides van te maken toch?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2391
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: 323i van Walter
Met al het werk wat er de afgelopen in m'n auto is geïnvesteerd, mag ik hopen dat mijn auto toch wat verder van het stadium "kanslozekamper" is verwijderd. Afgezien van het koelvloeistofprobleem waarmee de auto nu kampt, durf ik wel te beweren dat er qua basis een meer dan gezonde e21 staat, met erg veel zeer gewilde goodies er op.
Maar een investering van nu nog eens €8k om het perfect in orde te maken, dat past helaas niet (op korte termijn) in mijn leven. Dat krijg ik binnen afzienbare tijd niet bij elkaar gespaard, naast alle andere prio's die het leven van mij met Cin brengt (ja, dat zijn over het algemeen eigen, vrije keuzes die een ander wellicht anders zou maken).
Dus moet er, na die eerste noodzakelijke diagnose een plannetje bedacht worden wat wel haalbaar is. Daarbij ligt misschien wel alles open: verkopen zoals 'ie is, netjes in orde maken en dan verkopen, goed in orde maken en dan verkopen, goed in orde maken en lekker houden, voor lange(-re) tijd onder een kleedje en lang sparen en dan zo perfect mogelijk fixen... Alle opties zijn aanwezig.
Greetz,
Walter.
Maar een investering van nu nog eens €8k om het perfect in orde te maken, dat past helaas niet (op korte termijn) in mijn leven. Dat krijg ik binnen afzienbare tijd niet bij elkaar gespaard, naast alle andere prio's die het leven van mij met Cin brengt (ja, dat zijn over het algemeen eigen, vrije keuzes die een ander wellicht anders zou maken).
Dus moet er, na die eerste noodzakelijke diagnose een plannetje bedacht worden wat wel haalbaar is. Daarbij ligt misschien wel alles open: verkopen zoals 'ie is, netjes in orde maken en dan verkopen, goed in orde maken en dan verkopen, goed in orde maken en lekker houden, voor lange(-re) tijd onder een kleedje en lang sparen en dan zo perfect mogelijk fixen... Alle opties zijn aanwezig.
Greetz,
Walter.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3018
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i van Walter
Walter, ik zou eerst maar eens een diagnose stellen, misschien is het toch gewoon de kachel(kraan) en is het lekje relatief goedkoop gefixed.
Stel dat het de koppakking wel is, dan kan die ook op de "normale" manier vervangen worden zonder complete motor revisie, dan heb je een heel ander kostenplaatje.
Maak je vooral nog niet onnodig druk.
Stel dat het de koppakking wel is, dan kan die ook op de "normale" manier vervangen worden zonder complete motor revisie, dan heb je een heel ander kostenplaatje.
Maak je vooral nog niet onnodig druk.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i