Page 9 of 12

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Thu Apr 27, 2017 11:28 am
by uwbuurman
Moah, die wielbak is niet slechter dan de schade die ik bij Walters auto heb hersteld, kijk maar eens in zijn topic in het 6 cilinderdeel. Prima te herstellen. Maar Ite heeft wel gelijk, je moet er wel wat aan doen.

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Thu Apr 27, 2017 1:05 pm
by Bram_Baur
In stapjes ja... Daar geen we eens goed over nadenken.

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Thu Apr 27, 2017 1:07 pm
by Bram_Baur
Wielbak is dan één van de talloze stapjes vrees ik...

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Thu Apr 27, 2017 2:13 pm
by uwbuurman
Ja, uiteraard is er meer te vinden, maak m maar kaal en schrik je rot, maar ik probeer alleen aan te geven dat dit niet voorbij reparabel is. Vast vele stappen, maar prima te doen.

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Thu Apr 27, 2017 11:46 pm
by 02-er
Hey Bram,
Het voordeel is dat je auto mechanisch wel inorde staat.
Dus zoals Koos zegt. Bekijken wat dringend moet worden aangepakt en stap voor stap doen.
Alles is te doen. Het is gewoon afhankelijk in welke staat je de auto wil brengen.

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Fri Apr 28, 2017 10:23 pm
by Bram_Baur
Hey Geert,

Mechanisch in orde mag tussen haakjes staan hoor ;)
Jouw perfectie heb ik niet voor ogen maar zou toch ook graag een beetje fier naar mijn wagen kijken. Dus er gaat wel wat werk in zitten. Vrees er een beetje voor maar ben er ook wel benieuwd naar. ;)

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Fri Apr 28, 2017 11:45 pm
by Jeroen
Teruglezend heb je toch al 4 jaar plezier beleefd aan de auto, en dan wordt het nu eens tijd om een keuze te maken, voordat het te laat is. Zou leuk zijn als je ervan kunt blijven genieten!

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sat Jan 09, 2021 9:39 pm
by Bram_Baur
Zo...
Vele ritjes later tikte ik dit najaar 200.000km aan op mijn Baur. :driving
Enkele km's later moest ik ermee naar de autokeuring. Een hard maar toch ook wel verwacht verdict... afgekeurd. :bag
Roest roest en nog eens roest. De buitenkant kan de schijn ,in een snelle oogopslag, nog wel even hoog houden. De onderkant niet.
Wat nu...

1. totale restauratie? (eerder dan om de zoveel tijd her en der oplapwerk)
2. op zoek naar een goede carrosserie (kaal, gestrand project,...)
3. mooi exemplaar kopen (huidige verkopen al dan niet in stukken)
4. Misschien zijn er nog opties?

Bij het plan van de restauratie zou ik samen met een bevriend mechanieker de auto demonteren. Zandstralen, laswerk, spuiten... zou ik dan uitbesteden zodat we daarna met het opbouwen kunnen beginnen.
In de loop der tijd heb ik al wel wat dingen verzameld. Nieuwe voorvleugel L en R, nieuwe vloerplaat L en R, keienvanger, kofferbakrand, nieuwe uitlaat, nieuwe achterlichten L en R, Bilstein dempers, Eibachveren, nieuw gemaakt tapijt, bok, ...

Foto's dus...

Image
Image

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sat Jan 09, 2021 9:50 pm
by Bram_Baur
Voor zover het romantische gedeelte.
Nu de horror.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sat Jan 09, 2021 9:57 pm
by bmw e12 e21
Ai dat ziet er inderdaad niet zo goed uit... En wat zit eronder wat je niet ziet. Dat word totaal resto vrees ik. Maar of dat verstandig is... Zelfs de achterbrug ophanging is gaar. De wiel kuipen achter ook. Op het eerste zicht met die foto´s DENK ik dat het heel duur word deze te (laten) opmaken. Alles is te doen natuurlijk. Maar deze heeft de roestduivel goed zitten helaas...

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sat Jan 09, 2021 9:59 pm
by Bram_Baur
Er zijn ook nog wel positieve puntjes aan de auto :bag

Motor (met nieuwe cilinderkop) is ok
Interieur is ok (zwarte skai recaro's, originele radio, nette deurpanelen, ook nog een stoffen bank met passagiersstoel en rijdersstoel)
5 bak
Airco
Velgjes
Dak in goede staat.
Misschien vergeet ik nog iets :read :P

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sat Jan 09, 2021 10:01 pm
by Bram_Baur
Ik ben benieuwd naar jullie bedenkingen. :goodnight

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sun Jan 10, 2021 10:36 am
by uwbuurman
Heb je 25 duizend euro klaar liggen? Want dat ben je minimaal kwijt. Het laswerk laten doen, tja, ik kocht een cebora en ben begonnen.... maar zijpanelen vind je bijna niet meer, wielbakken achter idem. Alles NLA. Dorpels zijn er wel, binnen en buiten en W&N heeft hele nette voorste vloerdelen. Ik denk aan hetbjuiste blik ben je zo 3 tot 5000 euro kwijt. En bedenk, alles wat je beet pakt, maak je netjes bij een full restauratie. Niks blijft zoals het was.

Momenteel ben ik met een e30 325i cabrio bezig, de achteras en de tank zijn er nu af. Je begint met even een tankje frismaken en onderstelletje wisselen. Maar inmiddels liggen er onderdelen bij de spuiter, bij de verzinker en wachten we op spullen van autodoc, BMW, Winparts en is het bijna een volledig project... De bodem moest toch her en der behandeld worden en na ontroesten van wat plekjes zijn we klaar voor epoxy en komt er een nieuwe laag bodyschutz op. En let op, dat is van een hele nette auto, zonder roest....

Kortom, bedenk goed wat 25k je levert. Koop je voor dat geld wat beters? Jouw auto in deze staat is max een 1000 euro auto.

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sun Jan 10, 2021 10:43 am
by bmw e12 e21
Ik ben het met je eens Koos met de restauratie kostenraming.
Al denk ik dat je er met die opties in onderdelen stuk meer voor krijgt.
Mijn persoonlijke mening.

Is dIe mooie 320/6 baur van Jeroen en Ite al verkocht?

Re: 318i Baur 1982 van El Lucio(Bram)

Posted: Sun Jan 10, 2021 2:22 pm
by Jeroen
Tsja Bram, het is heel vervelend, maar die roest is natuurlijk niet van de laatste jaren, en als het eenmaal roest, dan gaat het proces maar door. En dan ben je nu op een punt aangeland dat een omvangrijke restauratie nodig is. Ben je zelf handig met een lasapparaat, of heb je de ambitie om dat te worden, dan kun je zelf wel het nodige bereiken, maar op dit punt is het economisch eigenlijk niet meer haalbaar de auto helemaal te restaureren omdat de potentiële waarde van een hele nette 318i Baur ook z'n grenzen heeft.

En ja, wij hebben nog een Belgische 320/6 Baur staan idd maar bovenstaande visie is geenszins een poging te preken voor eigen parochie ook al is het zondag :lol: