barry2830 323i / m52b28
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i
Helaas zijn de foto's een beetje slecht en heb ik niet veel tijd gehad om wat aan de bmw te doen.
Maar hier wat foto's.
Maar hier wat foto's.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: barry2830 323i
Ben je niet bang dat je met die traanplaat een groot deel van de koelingcapaciteit kwijt raakt?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i
Peter ik denk het niet, de plaat met fan zit ongeveer 5 cm van de radiateur af de zijkanten zijn dicht en de boven en onderkant ook.Peter V. wrote:Ben je niet bang dat je met die traanplaat een groot deel van de koelingcapaciteit kwijt raakt?
Ik denk dat de lucht goed verdeelt door de radiateur word gedwongen.
Als het niet zo is boor ik er veel gaten in zodat er alsnog genoeg lucht doorheen kan.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i
Ik ben weer een beetje aan het rommelen geweest .
Uitlaat was lek niet zo raar alles zat een beetje los vast, dus spruitstukken er maar afgehaald ook om een beetje netjes temaken.
Ik kwam er ook gelijk achter waarom hij lekte, ik denk dat er een pannekoekebakker aan het lassen is geweest.
Nu ziet het er wat beter uit
Uitlaat was lek niet zo raar alles zat een beetje los vast, dus spruitstukken er maar afgehaald ook om een beetje netjes temaken.
Ik kwam er ook gelijk achter waarom hij lekte, ik denk dat er een pannekoekebakker aan het lassen is geweest.
Nu ziet het er wat beter uit
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29322
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: barry2830 323i
Mooi! De eerstvolgende oliebeurt ook ff een origineel oliefiltertje doen hoor, om de kosten hoef je 't niet te laten.
Regards/groeten, Jeroen
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i
De motor rookte erg en er was een vriesdop lek, na een hoop geworstel en een hoop gevloek de dop er uit.
Er zat zoveel troep achter dat ik de dop niet eens na achteren kon slaan.
De water kanalen waren zogoed als dicht geslipt.
Ik heb maar besloten om de motor er uit tehalen en dat ook gedaan.
Ik heb nog een m20b23 origieel uit de e21 maar met een gat in de pan en ik weet niet of de vorige eigenaar er mee is door gereden.
Ik heb nooit een motor gebouwt als wat ik weet heb ik mezelf geleerd met wat ervaring en van forums.
Ik heb nog even zitten kijken om een 327i tebouwen maar ik denk toch dat ik bij het begin moet beginnen.
Misschien toch maar 323i beginnen en als dat kunt kan ik altijd nog verder kijken.
Maar toch wil ik meer,is er uit een m20b23 meer pk,s tehalen? zoja hoeveel ongeveer? en zonder turbo,s.
Ik hoor het graag.
Er zat zoveel troep achter dat ik de dop niet eens na achteren kon slaan.
De water kanalen waren zogoed als dicht geslipt.
Ik heb maar besloten om de motor er uit tehalen en dat ook gedaan.
Ik heb nog een m20b23 origieel uit de e21 maar met een gat in de pan en ik weet niet of de vorige eigenaar er mee is door gereden.
Ik heb nooit een motor gebouwt als wat ik weet heb ik mezelf geleerd met wat ervaring en van forums.
Ik heb nog even zitten kijken om een 327i tebouwen maar ik denk toch dat ik bij het begin moet beginnen.
Misschien toch maar 323i beginnen en als dat kunt kan ik altijd nog verder kijken.
Maar toch wil ik meer,is er uit een m20b23 meer pk,s tehalen? zoja hoeveel ongeveer? en zonder turbo,s.
Ik hoor het graag.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18692
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: barry2830 323i
Vraag inmiddels beantwoord door Jeroen in je andere draadje. Bij Roelof staan nog een paar b23 motoren voor weinig.
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i
van de week de motor eruit gehaald.
Was eigelijk zo gepiept.
De motor ruimte was een vies geworden en een vete bende dus mooi de zooi schoon kunnen maken.
En nu opzoek naar motor
Was eigelijk zo gepiept.
De motor ruimte was een vies geworden en een vete bende dus mooi de zooi schoon kunnen maken.
En nu opzoek naar motor
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
-
- E21 VIP
- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: barry2830 323i
Nee ik heb ze een maand geleden net allemaal verkocht
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i
Ik heb via via een motor gevonden, m52b28.
Ik heb eerst de aircopomp er af gehaald en de beugel, en de motor met dasty schoon gespoten.
Nou opzoek naar een goeie pan en even kijken of ik ook een multiriem kan vinden zonder de stuurbekrachtings pomp.
Ik heb eerst de aircopomp er af gehaald en de beugel, en de motor met dasty schoon gespoten.
Nou opzoek naar een goeie pan en even kijken of ik ook een multiriem kan vinden zonder de stuurbekrachtings pomp.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29322
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: barry2830 323i / m52b28
Leuk! Gelijk even goede controleronde doen van de slangen van vacuum en olieafscheider onder de inlaat hoor, straks kun je daar niet echt lekker meer bij! Zou ook gelijk de klepdekselpakking doen, misschien ook wel revisie Vanos, en echt alles uitgebreid controleren. Nu heb je de ruimte! Waar heb je 't blok trouwens vandaan?
Regards/groeten, Jeroen
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
was ook de bedoeling ja, ga morgen me motor bok eens tevoorschijn toveren en alles na lopen.Jeroen wrote:Leuk! Gelijk even goede controleronde doen van de slangen van vacuum en olieafscheider onder de inlaat hoor, straks kun je daar niet echt lekker meer bij! Zou ook gelijk de klepdekselpakking doen, misschien ook wel revisie Vanos, en echt alles uitgebreid controleren. Nu heb je de ruimte! Waar heb je 't blok trouwens vandaan?
Blok heb ik op gehaald in zeeland
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
Ik moet het nog goed uitzoeken maar ik heb begrepen van een m50 uit een 5 serie met de bulk aan de voorkant.uwbuurman wrote:Das een mooi blokkie! Wat voor carterpan moet er onder, heb nog wat liggen.
Als ik het mis heb hoor ik het graag of als er nog andere opzie zijn.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18692
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: barry2830 323i / m52b28
Ah, dan kan ik je niet helpen. Heb wel de M20 van de E34 5 serie liggen, ook met de bult aan de voorzijde.