Classic Race Festival Assen - 12-13 juli 2014

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29271
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Classic Race Festival Assen - 12-13 juli 2014

Post by Jeroen »

Vooralsnog denk ik niet dat ik hierheen ga, maar evengoed kan er zat animo voor zijn. Als er een beetje animo is, wil iemand dan het regelwerk op zich nemen? Klinkt zwaarder dan het is: even verzamelen wie aanwezig zijn, of men evt circuit wil rijden en dan aantallen doorgeven aan de organisatie. Contactdetails heb ik wel.
In het weekend van 12 en 13 juli organiseert de HARC in samenwerking met 402 Automotive het Classic Race Festival. Een weekend vol klassiek racegeweld van verschillende raceklassen, waaronder de NK HTGT, de GTTC, maar ook MG Triumph en zijspanners! Daarnaast vindt er een Klassieker Paddock plaats en een Klassieker parade voor eigenaren van oldtimers (ouder dan 25 jaar), die het raceweekend komen bezoeken. De volgende raceklasses zijn te bewonderen:
NK HTGT (Historische Toerwagens en GT’s 1947-1965)
MG Competitions
Dantuma GTTC (GT’s en Touring Cars 1966-1981)
Westfield Cup
Zijspan motoren: Classic Sidecars
Motoren: Historic 50cc & 125 cc

Als club kun je natuurlijk weer meedoen en met je clubleden het event bezoeken. Hieronder alles clubmogelijkheden en kortingen op een rij gezet. Houd al het nieuws in de gaten op www.classicracefestival.nl of volg onze Facebook pagina. Je blijft dan ook automatisch op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Club op de showpaddock
Elke club krijgt een eigen ruimte op de paddock voor een clubpresentatie of een gezamenlijke parkeerplaats, samen met de auto’s van de clubleden bij elkaar.

Voordelen voor jullie clubleden
Zo is altijd het autoticket (voor een showplaats op de paddock, de clubautoticket) gratis en heeft de bestuurder gratis entree. Deze tarieven gelden alleen als jullie clubleden met de auto bij de clubstand parkeren en men een Clubautoticket achter de voorruit heeft. Parkeert men de auto op de bezoekersparking (dus niet bij de clubstand op de paddock), dan geldt deze korting niet. Hoe vraag je deze tickets aan?
Clubautoticket; wij sturen deze in pdf-formaat per mail naar de clubcontactpersoon, die deze pdf kan doormailen naar de leden die het evenementen willen bezoeken. Zij dienen deze Clubautoticket uit te printen en achter de voorruit leggen.

Paraderijden
15 minuten parade rijden kost slechts € 15,- voor oldtimers en youngtimers. Verkrijgbaar in de ticketshop.

Vrij rijden
Een sessie van 20 minuten kost € 40,-. Verkrijgbaar in de ticketshop. Vraag naar een speciale prijs indien je club gezamenlijk een sessie wilt inplannen.

Clubkortingen
Het autoticket is gratis in plaats van € 6,-.
Clubleden die met de auto/motor komen hebben gratis toegang op vertoon van een clubautoticket en het gratis ticket uit ticketshop. De passagier betaalt het reguliere tarief van €15,- aan de kassa en €12,- in de voorverkoop. Voor de gratis tickets geldt dat de eerste 500 tickets gratis zijn. Daarna betaalt de bestuurder slechts €12,- voor de motor/auto en entree, in plaats van €21,- (€15,- entree en €6,- parking). Passagier(s) betalen het reguliere tarief. Half januari zal de ticketshop online gaan.

Met vriendelijke groeten,

Esther Blaakman
www.402automotive.com


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Classic Race Festival Assen - 12-13 juli 2014

Post by Smartie »

Als ik thuis, in Assen, ben ga ik misschien even op zondag kijken. Aangezien dit tegen de vakantie aanloopt is de kans klein.

Klinkt wel mooi, hopelijk komt dit van de grond want het nationaal oldtimer festival viel mij beide keren tegen.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29271
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Classic Race Festival Assen - 12-13 juli 2014

Post by Jeroen »

Als je je tevoren on line aanmeldt heeft een klassieker en z'n berijder gratis toegang, zie http://www.classicracefestival.nl/site/ ... 11921.html

Denk zelf dat ik er niet bij ben maar never say never... :wink:
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply