Ward's 320/6 '80 Polaris
Posted: Sat Apr 22, 2017 1:13 am
Hallo E21 liefhebbers!
Ik ben Ward, 22jaar oud en wonend in Vlaams-Brabant België. Sinds lage leeftijd geïnteresseerd in alles met een motor en daarom was de richting Autotechnologie (Bachelor) een beetje voor de hand liggend. Vanaf mijn 16j vooral bezig met Honda Mini 4takt(Dax,Monkey,..) en dat is nog steeds bezig! Erg leuke hobby en vooral veel praktische ervaring opgedaan.
Van Zodra ik 18/19j was begon ik toch uit te kijken naar een auto. De voorkeur ging uit naar een E21/E30, maar het budget liet dat niet echt toe!
Toevallig een spotgoedkope Polo Mk2 gekocht die een tijdje stilstond, het plan was deze op te knappen en een beetje leren sleutelen. Na een paar maanden kwam ik een BMW E34 tegen, ook altijd wel fan van geweest en zijn relatief betaalbaar. Tijdens het opmaken van deze kwam ik een andere E34 tegen die me meer aanstond, zo dus deze bijgekocht en de oude verkocht.
Op onderstaande foto zijn beide E34's te zien (De Blauwe is de recente) vergezeld met de E30 Touring van mijn jongere broer.
Afgelopen weekend kwam ik laat thuis en zoals vaak schuim ik zo wel de bekendste zoekertjessite's af.
Opeens zag een E21 320/6 voor een eerlijke prijs, meteen een bericht gestuurd en de volgende dag kreeg ik in de ochtend al een berichtje terug. Ik viste net achter het net, er was iemand me voor !
Tegen de middag kwam er een erg leuk bericht binnen dat de eerste geïnteresseerde niet meer kon komen en ik de tweede in rij was
Het ging om deze E21 320/6 met een pittige kmstand van 295k km's.
(De uitlaat van de E34 was ik net aan het demonteren om te vervangen door een origineel exemplaar, ik zie sommige mensen als fronsen bij dit zicht )
Ondanks de hoge km-stand had de E21 een zekere interesse bij mij opgewekt, daarnaast was het maar een kwartiertje rijden dus deze kans kon ik helemaal niet laten gaan. Een enorm aangename verkoper die de gebreken zonder problemen opsomde tot in de kleinste details, na een nadere inspectie kwam ik wel wat werkpuntjes tegen maar niets onoverkomelijk.
Het was beslist, deze ging mee naar huis!
Pluspunten
- Algemene staat van de wagen was netjes, reed daarnaast ook gewoon redelijk oké.
- Wagen was compleet, geen ontbrekende onderdelen en vooral onverprutst.
- M20 motorblok, dit was vooral een enorme meevaller. 6-in lijn klinkt gewoon fenomenaal en daarnaast heb ik hier ook wat sleutelervaring mee
- Vrij netjes interieur
- Relatief goede kas (op vlak van roest) gezien de kilometerstand
- Nette velgenset !
- Bilstein dempers
- Airco (is dan ook direct een minpuntje, heb graag een opbergvak in het midden)
Minpunten
- Km-stand, wat de kilometerstand ook was ik ga zeker en vast alle riemen/spanner/waterpomp monteren alsook alle vloeistoffen vervangen.
- Bestuurder stoel is aan vervanging toe
- Roest aan de linker wielboog, moet zodus gelast/gelakt worden alsook het voorste spatbord
- Slechte reparatie aan de linker bodemplaat (Voeten bestuurder)
- Hier en daar een beetje roest maar geen grote werken.
- Staat uitlaat (Klinkt wel vrij goed )
Hier nog een foto van de andere zijde :
Deze wagen verdiend het gewoon om opgeknapt te worden. Het plan is wel niet om deze in showroomstaat terug te brengen, daarvoor ontbreken tijd/budget. Wel wil ik deze mechanisch in orde zetten en naderhand hier en daar uiterlijk ook wel een opknapbeurtje. ( Gewoon sportief origineel, niets speciaal)
Wat staat er op de planning in de nabije toekomst?
- 4x Continental PremiumContact 5's monteren
- Distributieriem/waterpomp/thermostaat/verdeler/alle vloeistoffen vervangen.
- Nieuwe uitlaatdemper
- Hier en daar een rubber aan het onderstel vermoed ik
- Wielboog laten inlassen en lakken
- Overige vliegroest zelf aanpakken en netjes maken. (Wat vliegroest in de koffer,..)
- En vooral bij mooi weer een toertje dan
Op lange termijn zou ik de slechte reparatie wel willen aanpakken, gelukkig kan mijn broer wel goed overweg met een MIG.
Opmerking/commentaar? Shoot!
Ik ben Ward, 22jaar oud en wonend in Vlaams-Brabant België. Sinds lage leeftijd geïnteresseerd in alles met een motor en daarom was de richting Autotechnologie (Bachelor) een beetje voor de hand liggend. Vanaf mijn 16j vooral bezig met Honda Mini 4takt(Dax,Monkey,..) en dat is nog steeds bezig! Erg leuke hobby en vooral veel praktische ervaring opgedaan.
Van Zodra ik 18/19j was begon ik toch uit te kijken naar een auto. De voorkeur ging uit naar een E21/E30, maar het budget liet dat niet echt toe!
Toevallig een spotgoedkope Polo Mk2 gekocht die een tijdje stilstond, het plan was deze op te knappen en een beetje leren sleutelen. Na een paar maanden kwam ik een BMW E34 tegen, ook altijd wel fan van geweest en zijn relatief betaalbaar. Tijdens het opmaken van deze kwam ik een andere E34 tegen die me meer aanstond, zo dus deze bijgekocht en de oude verkocht.
Op onderstaande foto zijn beide E34's te zien (De Blauwe is de recente) vergezeld met de E30 Touring van mijn jongere broer.
Afgelopen weekend kwam ik laat thuis en zoals vaak schuim ik zo wel de bekendste zoekertjessite's af.
Opeens zag een E21 320/6 voor een eerlijke prijs, meteen een bericht gestuurd en de volgende dag kreeg ik in de ochtend al een berichtje terug. Ik viste net achter het net, er was iemand me voor !
Tegen de middag kwam er een erg leuk bericht binnen dat de eerste geïnteresseerde niet meer kon komen en ik de tweede in rij was
Het ging om deze E21 320/6 met een pittige kmstand van 295k km's.
(De uitlaat van de E34 was ik net aan het demonteren om te vervangen door een origineel exemplaar, ik zie sommige mensen als fronsen bij dit zicht )
Ondanks de hoge km-stand had de E21 een zekere interesse bij mij opgewekt, daarnaast was het maar een kwartiertje rijden dus deze kans kon ik helemaal niet laten gaan. Een enorm aangename verkoper die de gebreken zonder problemen opsomde tot in de kleinste details, na een nadere inspectie kwam ik wel wat werkpuntjes tegen maar niets onoverkomelijk.
Het was beslist, deze ging mee naar huis!
Pluspunten
- Algemene staat van de wagen was netjes, reed daarnaast ook gewoon redelijk oké.
- Wagen was compleet, geen ontbrekende onderdelen en vooral onverprutst.
- M20 motorblok, dit was vooral een enorme meevaller. 6-in lijn klinkt gewoon fenomenaal en daarnaast heb ik hier ook wat sleutelervaring mee
- Vrij netjes interieur
- Relatief goede kas (op vlak van roest) gezien de kilometerstand
- Nette velgenset !
- Bilstein dempers
- Airco (is dan ook direct een minpuntje, heb graag een opbergvak in het midden)
Minpunten
- Km-stand, wat de kilometerstand ook was ik ga zeker en vast alle riemen/spanner/waterpomp monteren alsook alle vloeistoffen vervangen.
- Bestuurder stoel is aan vervanging toe
- Roest aan de linker wielboog, moet zodus gelast/gelakt worden alsook het voorste spatbord
- Slechte reparatie aan de linker bodemplaat (Voeten bestuurder)
- Hier en daar een beetje roest maar geen grote werken.
- Staat uitlaat (Klinkt wel vrij goed )
Hier nog een foto van de andere zijde :
Deze wagen verdiend het gewoon om opgeknapt te worden. Het plan is wel niet om deze in showroomstaat terug te brengen, daarvoor ontbreken tijd/budget. Wel wil ik deze mechanisch in orde zetten en naderhand hier en daar uiterlijk ook wel een opknapbeurtje. ( Gewoon sportief origineel, niets speciaal)
Wat staat er op de planning in de nabije toekomst?
- 4x Continental PremiumContact 5's monteren
- Distributieriem/waterpomp/thermostaat/verdeler/alle vloeistoffen vervangen.
- Nieuwe uitlaatdemper
- Hier en daar een rubber aan het onderstel vermoed ik
- Wielboog laten inlassen en lakken
- Overige vliegroest zelf aanpakken en netjes maken. (Wat vliegroest in de koffer,..)
- En vooral bij mooi weer een toertje dan
Op lange termijn zou ik de slechte reparatie wel willen aanpakken, gelukkig kan mijn broer wel goed overweg met een MIG.
Opmerking/commentaar? Shoot!