Hey iedereen
Ik ben al een tijd niet meer actief geweest door andere projecten.
Het is tijd geworden om de E21 terug onder handen te nemen.
Heb al enige tijd problemen gehad met de K-jetronic van de motor. Slechte start bij koud weer, slecht lopen na koude start. Bij warme motor nooit problemen gehad. WUR al eens laten reviseren door Jeroen en K-jetronic bij een kenner eens laten afstellen. Nog steeds niet optimaal.
Om dat allemaal te vermijden overweeg ik een weber swap te doen. Heeft er hier iemand ervaring mee?
Afstelling heb ik iemand voor dus dat zou goed komen. Ik vraag me af wat er nodig is (buiten de webers en het spruitstuk) en waar ik het best mijn inkopen doe.
Wat denken jullie er verder van wat betreft de waarde van de auto? Goed idee of toch eerder origineel laten?
Bedankt voor jullie meningen!
Yannick
K-jetronic => weber M10
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: K-jetronic => weber M10
Ik zou het origineel laten. Met goed onderhoud moet een kjet probleemloos werken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29335
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: K-jetronic => weber M10
Eens met Ite, al kan er natuurlijk eea te doen zijn aan de K-Jet, conditie van de injectoren en wellicht toe aan een volledige afstelling. En dan nog... hoe zit het vervolgens met je ontsteking en met name de vacuumvervroeging...
Regards/groeten, Jeroen
Re: K-jetronic => weber M10
Jullie denken toch origineel laten?
Ikzelf ken niet zo veel van K-jetronic dus heb hem eens volledig laten afstellen. Vacuumslangen zijn allemaal vervangen. Maar toch niet overtuigd, bleek in het begin opgelost te zijn maar na enige tijd stilstand sloeg de motor al weer moeilijker aan. Kent er misschien toevallig iemand een echte specialist?
Overweeg het ook omdat het een mooie build zou zijn vond ik maar wordt niet veel gedaan zo blijkt...
Ikzelf ken niet zo veel van K-jetronic dus heb hem eens volledig laten afstellen. Vacuumslangen zijn allemaal vervangen. Maar toch niet overtuigd, bleek in het begin opgelost te zijn maar na enige tijd stilstand sloeg de motor al weer moeilijker aan. Kent er misschien toevallig iemand een echte specialist?
Overweeg het ook omdat het een mooie build zou zijn vond ik maar wordt niet veel gedaan zo blijkt...
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: K-jetronic => weber M10
Los van de waardevermindering (al zal die beperkt zijn) haal je best wat op je hals.
Inlaat zal je moeten veranderen. Wat doe je met de injectoren? Er uithalen? En dan?
Zelf denk ik dat een goed geservicete Kjet probleemloos moet functioneren, gelijk een moderne auto.
Theoretisch zelfs beter dan een carburateur motor.
Eigenlijk is het heel simpel:
Ik zou eerst zorgen dat de basis instellingen allemaal kloppen en dan het co eens goed laten afstellen. Ze moet dan gewoon goed lopen.
Inlaat zal je moeten veranderen. Wat doe je met de injectoren? Er uithalen? En dan?
Zelf denk ik dat een goed geservicete Kjet probleemloos moet functioneren, gelijk een moderne auto.
Theoretisch zelfs beter dan een carburateur motor.
Eigenlijk is het heel simpel:
Ik zou eerst zorgen dat de basis instellingen allemaal kloppen en dan het co eens goed laten afstellen. Ze moet dan gewoon goed lopen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.