[E21] Bmw 316 Pustagrun Alpina Diff cover en Alpina klokken
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.
Doet een auto altijd iets extras zon setje verse ogen! Fraai hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.
Dankjewel.
1 was kapotgevroren, vocht was tussen de (lekke) kitrand van het glas gekomen.
Ben er blij mee, en had ze met gutschein haha
1 was kapotgevroren, vocht was tussen de (lekke) kitrand van het glas gekomen.
Ben er blij mee, en had ze met gutschein haha
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.
Mooie E21
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.
Vandaag na 2 weken op vakantie geweest de auto weer opgehaald bij de spuiter, intussen is er ook nog een nieuwe koppelingset ingekomen
Zaterdag wat plaatjes schieten bij de lokale oldtimerdag
Zaterdag wat plaatjes schieten bij de lokale oldtimerdag
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.
Op een gegeven moment ben ik zover gezakt dat ik gek werd, en opeens gingen er echt van allerlei dingen stuk.
Zal vanavond even de fotos plaatsen
Zal vanavond even de fotos plaatsen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18696
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.
Dus eigenlijk heb je nu een goed werkende e21 met een dikke motor. Ik zeg: mooi houden.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50.
Het is zoals vaker aangegeven voor mij een strijd tussen verstand/liefde/gezin en jong zijn, de auto is een last, en een lust.. Ik heb een drukke baan, een vriendin met een drukke baan, een dochter.... ik wil graag voor mezelf beginnen, mijn vriendin is ZZP-er en ook geld dat we samen willen investeren (op dit moment) in de auto ontbreekt.
Ik heb ook een andere kostbare (2 wieler) hobby wat ook gewoon munten kost en onze woning mag ook wel in de verkoop omdat we hier echt uitgroeien, en mijn vriendin mag met 60 000 per jaar ook wel een andere auto.... het is allemaal zoveel!
Wat is dan verstandig? weg doen en een nieuwe (2 jaar?) bmw kopen... of het rustiger aan doen hoe moeilijk ik dit ook vind.
Stukje bij beetje komen we er wel net als de Differentieel deksel waar je overal mee doodgegooid word op moment, ook die ga ik gewoon maken maar wanneer weet ik nog niet.
Wat is er in tussentijd gebeurd?
Ik heb een aantal keer stil gestaan met het vermoeden geen brandstof meer te krijgen, en ook met een defecte koppeling/bobine en telkens wanneer ik met een belangrijke afspraak zat, dit is me behoorlijk tegen gaan staan omdat ik compleet afhankelijk ben van de BMW, buiten dat duurt het vaak lang voor onderdelen binnen zijn.
Deze actie's heb ik ondernomen
-De Pierburg 2b4 is 'gereviseerd' met een revisieset die mijn inziens niet verkocht zou mogen worden, maar je hebt helaas geen (betaalbare) keuze.
Beide vlotternaaldzittingen waren uit het ALU getrild, dit heb ik opgelost door ze te verlijmen en met een centerpoint ze iets te blokkeren.
De Carburateur ook moeten plakken met 2k bison lijm dit gebruikte ik eerder ook op Bromfietscarters bij extra Cartergevoede spoelpoorten.
De brandstoflucht die ik de laatste tijd rook was dus afkomstig van een scheur in de vlotterbak.
Ondanks revisie blijft de vlotter soms nog hangen (1e trap vlotter)wat op te lossen is met een paar zachte tikken op de luchtfilterbak (Geleverde naalden in revisieset komen niet overeen) Ik vervloek de Carburateur iedere morgen maar vind het zonde om te investeren in Webers.
-Voor de koppeling heb ik hem achtergelaten bij een BMW specialist om de cilinders/leiding/koppeling/drukgroep en de hele mikmak te laten wisselen, uiteraard ook de bakolie
Schakelt/koppelt weer precies hoe het hoort, er bleek overigens ook nog een verkeerde koppeling in te zitten
-De auto heeft opnieuw naar de spuiter gemoeten door een deuk in de Koffer door boodschappen (onder de zwarte tussenplaat) ik vermoed de dop van een Colafles.
Verder heeft mijn dochter onder het toezien van moeders het gepresteerd door het raam naar binnen te klimmen, voetjes op de deur en je raad het al, alles beschadigd.
Verder heeft hij de Stofjes verwijderd en de B-stijl (kleine scheur in de lak door scheurtje in het metaal) gerepareerd (wss gemist met spuiten).
Gelukkig zat ik 2 weken op Kaapverdie, dus had hij alle tijd om het te Fixen na vakantie, uiteraard... geen auto
-Na een hele poos eindelijk mijn achterasdelen binnen die gestraald zijn, dit moet ik laten verzinken/spuiten/revisieren en dan hopen dat die achteras ook ooit eens terugkomt.
dan kan het onderstel stap voor stap gedaan worden om hem te prepareren voor een S50.
Ik wil heel graag e21 remklauwen blijven gebruiken achter, ondanks dat de E30 een betere/goedkopere optie is
Hier wat foto's
Foto van de Oldtimersite
En na het poetsen (eerste keer dat ik ooit een auto poets)
Ik heb ook een andere kostbare (2 wieler) hobby wat ook gewoon munten kost en onze woning mag ook wel in de verkoop omdat we hier echt uitgroeien, en mijn vriendin mag met 60 000 per jaar ook wel een andere auto.... het is allemaal zoveel!
Wat is dan verstandig? weg doen en een nieuwe (2 jaar?) bmw kopen... of het rustiger aan doen hoe moeilijk ik dit ook vind.
Stukje bij beetje komen we er wel net als de Differentieel deksel waar je overal mee doodgegooid word op moment, ook die ga ik gewoon maken maar wanneer weet ik nog niet.
Wat is er in tussentijd gebeurd?
Ik heb een aantal keer stil gestaan met het vermoeden geen brandstof meer te krijgen, en ook met een defecte koppeling/bobine en telkens wanneer ik met een belangrijke afspraak zat, dit is me behoorlijk tegen gaan staan omdat ik compleet afhankelijk ben van de BMW, buiten dat duurt het vaak lang voor onderdelen binnen zijn.
Deze actie's heb ik ondernomen
-De Pierburg 2b4 is 'gereviseerd' met een revisieset die mijn inziens niet verkocht zou mogen worden, maar je hebt helaas geen (betaalbare) keuze.
Beide vlotternaaldzittingen waren uit het ALU getrild, dit heb ik opgelost door ze te verlijmen en met een centerpoint ze iets te blokkeren.
De Carburateur ook moeten plakken met 2k bison lijm dit gebruikte ik eerder ook op Bromfietscarters bij extra Cartergevoede spoelpoorten.
De brandstoflucht die ik de laatste tijd rook was dus afkomstig van een scheur in de vlotterbak.
Ondanks revisie blijft de vlotter soms nog hangen (1e trap vlotter)wat op te lossen is met een paar zachte tikken op de luchtfilterbak (Geleverde naalden in revisieset komen niet overeen) Ik vervloek de Carburateur iedere morgen maar vind het zonde om te investeren in Webers.
-Voor de koppeling heb ik hem achtergelaten bij een BMW specialist om de cilinders/leiding/koppeling/drukgroep en de hele mikmak te laten wisselen, uiteraard ook de bakolie
Schakelt/koppelt weer precies hoe het hoort, er bleek overigens ook nog een verkeerde koppeling in te zitten
-De auto heeft opnieuw naar de spuiter gemoeten door een deuk in de Koffer door boodschappen (onder de zwarte tussenplaat) ik vermoed de dop van een Colafles.
Verder heeft mijn dochter onder het toezien van moeders het gepresteerd door het raam naar binnen te klimmen, voetjes op de deur en je raad het al, alles beschadigd.
Verder heeft hij de Stofjes verwijderd en de B-stijl (kleine scheur in de lak door scheurtje in het metaal) gerepareerd (wss gemist met spuiten).
Gelukkig zat ik 2 weken op Kaapverdie, dus had hij alle tijd om het te Fixen na vakantie, uiteraard... geen auto
-Na een hele poos eindelijk mijn achterasdelen binnen die gestraald zijn, dit moet ik laten verzinken/spuiten/revisieren en dan hopen dat die achteras ook ooit eens terugkomt.
dan kan het onderstel stap voor stap gedaan worden om hem te prepareren voor een S50.
Ik wil heel graag e21 remklauwen blijven gebruiken achter, ondanks dat de E30 een betere/goedkopere optie is
Hier wat foto's
Foto van de Oldtimersite
En na het poetsen (eerste keer dat ik ooit een auto poets)
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Poeh, het zit je niet mee, maar sleutelen kan je wel!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18696
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Eens, en daarbij, een mooi apparaat is het geworden. Maar je keuze om voor jezelf te beginnen is ook belangrijk...
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Dankjewel!
we knooien rustig door.
we knooien rustig door.
Re: [E21] Bmw 316 Pustagrun S50 Project.
Met spoed een pierburg 2b4 gezocht!