323i Dennis
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 47
- Joined: Wed Dec 19, 2007 11:44 pm
- Location: Balkbrug
- Contact:
Re: 323i Dennis
Auto is inmiddels getaxeerd en net opgehaald na een grondige polijstbeurt, was het maar maart!
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Dennis
Henna shine!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 47
- Joined: Wed Dec 19, 2007 11:44 pm
- Location: Balkbrug
- Contact:
Re: 323i Dennis
Danku! Taxatie is zoals ik wel verwacht had, tevreden dus.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i Dennis
Heel erg netjes zo. Nog een paar weken wachten en dan
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 47
- Joined: Wed Dec 19, 2007 11:44 pm
- Location: Balkbrug
- Contact:
Re: 323i Dennis
Na een mooie zomer toeren heb ik toch nog weer een lijstje voor de winter moeten maken. Begin december ben ik er ook direct mee begonnen.
Allereerst stuurde de auto niet zoals het moest. 2x uitlijnen gaf ook niet het gewenste resultaat. De veerpoten had ik jaren terug al eens klaargemaakt en bij demontage was algauw duidelijk dat hier iets niet helemaal fijn zat.
In beide veerschotels zat een dikke 'verzakking' ingevreten. Oorzaak was snel duidelijk; verkeerd in elkaar gezet.
Ook het subframe vertrouwde ik niet, deze bleek ook krom te zijn. Dit zijn waarschijnlijk naweeën van een ronduit onzachte aanvaring met een te laat opgemerkte drempel.
Wat mij ook nog stoorde was een bijgeluid uit de motor. Na de eerste oliewissel na de motorrevisie vond ik stukjes van een rood ringetje. Al gauw verdacht ik daarom het asje dat de oliepomp en de ontsteking aandrijft.
Na demontage van de carterpan bleek dat algauw juist te zijn. Het asje was ook al aardig ingeslagen. Voor de zekerheid een andere pomp gehaald en een nieuw asje + ringetjes besteld.
Het asje kan nog steeds heen en weer maar word nu wel gedempt aan de bovenkant.
Ondertussen de carterpan en het andere subframe als nieuw gemaakt en nog weer vanalles opnieuw laten verzinken.
Andere bron van ergenis waren de voorremmen. Ik had nieuwe zuigers laten maken maar deze waren qua maatvoering waarschijnlijk net niet goed. Ze lekten ook iets langs de rubbers en het remverschil op de vooras bleef rond de 30%.
Dus uiteindelijk het spul opnieuw uitelkaar, nog wat geprobeerd met gebruikte zuigers maar uiteindelijk bij Kaptein 2 nieuwe setjes besteld. Opnieuw weer een fris verfje erop en klaar.
Uiteindelijk is de hele geschiedenis zwaar in mineur geëindigd nadat de rechter veerpoot vanuit de bankschroef op de achterkant van de auto viel en ik dus in januari de auto weer naar de spuiter mag brengen. Dikke deuk en lakschade.
Gelukkig zijn we verzekerd maar toch.
Volwassen foto's: https://myalbum.com/album/WE1HIcD0AkY8
Allereerst stuurde de auto niet zoals het moest. 2x uitlijnen gaf ook niet het gewenste resultaat. De veerpoten had ik jaren terug al eens klaargemaakt en bij demontage was algauw duidelijk dat hier iets niet helemaal fijn zat.
In beide veerschotels zat een dikke 'verzakking' ingevreten. Oorzaak was snel duidelijk; verkeerd in elkaar gezet.
Ook het subframe vertrouwde ik niet, deze bleek ook krom te zijn. Dit zijn waarschijnlijk naweeën van een ronduit onzachte aanvaring met een te laat opgemerkte drempel.
Wat mij ook nog stoorde was een bijgeluid uit de motor. Na de eerste oliewissel na de motorrevisie vond ik stukjes van een rood ringetje. Al gauw verdacht ik daarom het asje dat de oliepomp en de ontsteking aandrijft.
Na demontage van de carterpan bleek dat algauw juist te zijn. Het asje was ook al aardig ingeslagen. Voor de zekerheid een andere pomp gehaald en een nieuw asje + ringetjes besteld.
Het asje kan nog steeds heen en weer maar word nu wel gedempt aan de bovenkant.
Ondertussen de carterpan en het andere subframe als nieuw gemaakt en nog weer vanalles opnieuw laten verzinken.
Andere bron van ergenis waren de voorremmen. Ik had nieuwe zuigers laten maken maar deze waren qua maatvoering waarschijnlijk net niet goed. Ze lekten ook iets langs de rubbers en het remverschil op de vooras bleef rond de 30%.
Dus uiteindelijk het spul opnieuw uitelkaar, nog wat geprobeerd met gebruikte zuigers maar uiteindelijk bij Kaptein 2 nieuwe setjes besteld. Opnieuw weer een fris verfje erop en klaar.
Uiteindelijk is de hele geschiedenis zwaar in mineur geëindigd nadat de rechter veerpoot vanuit de bankschroef op de achterkant van de auto viel en ik dus in januari de auto weer naar de spuiter mag brengen. Dikke deuk en lakschade.
Gelukkig zijn we verzekerd maar toch.
Volwassen foto's: https://myalbum.com/album/WE1HIcD0AkY8
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29327
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Dennis
Mooi verslag, lekker bezig om alles goed te doen, en dan gebeurt er zoiets... wat zal jij gescholden hebben! Komt allemaal vast wel weer goed, maar in plaats van klaar te zijn met de to do list is er juist wat bij gekomen. Maar laten we hopen dat 't daarna allemaal weer helemaal goed is, klaar voor een heeeeele tijd onbezorgd rijplezier.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i Dennis
Prachtige auto, zeker met deze wielen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i Dennis
Ziet er fantastisch uit hoor. Even door de volwassen foto's heen gegaan.....
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18695
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Dennis
18+ pics waren erg fijn!! Inderdaad, wat zal jij kwaad geweest zijn over die ellendige deuk, zeg...