Radiocode opvragen

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29274
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Radiocode opvragen

Post by Jeroen »

Er worden weleens vraagtekens geplaatst bij commerciële verstrekkers van radiocodes, want wat heeft die code dan nog voor zin? Mijn zienswijze is dat de diefstal van en handel in old school autoradio's eigenlijk zo goed als dood is, de jaren dat junks je halve auto afbraken voor een prutradio liggen volgens mij al ruimschoots achter ons, en het gilde heeft zich inmiddels gericht op meer moderne meuk als laptops, navi's en airbags.

Ofwel, wie tegenwoordig zo'n code nodig heeft is doorgaans liefhebber en te goeder trouw, dus ik zie daar geen probleem in. En ik kom ook af en toe eens een oude radio tegen waarvan de code zoek is. In de meeste gevallen vraag ik dan via connecties die code op, maar soms lukt dat niet. Vandaag code opgevraagd en de verstrekte code bleek vervolgens incorrect. Maar eens even een eerder opgeslagen link tevoorschijn getoverd, omdat de club Nederlands was, redelijk betrouwbaar overkwam, en niet de hoofdprijs vroeg.

Dus daar typenr en serienr ingegeven, gemeld dat ik langs een andere weg al eens een foutieve code had doorgekregen, 6,95 afgerekend en wachten maar. Ondanks dat het allang avond was had ik binnen een uur antwoord. Een code, die juist bleek, en een annulering van de order. Blijkbaar had de andere partij 1 cijfer verkeerd genoteerd en men vond het onzin om dan geld te rekenen. Dus de juiste code en geld terug. Het gaat natuurlijk niet om 6,95 maar om het gebaar, en dat vond ik erg netjes.

Dan is het minste dat ik kan doen even een stukje promo te doen voor de firma Lemonbyte, waar je terecht kunt voor het opvragen van vele merken codes, oa van BMW Bavaria, Alpine, Blaupunkt en Becker. Beproefd, snel, veilig en betrouwbaar.

Dikke :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup

Website: https://www.radio-code.nl/winkel/


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18673
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Radiocode opvragen

Post by uwbuurman »

Zo, dat is inderdaad wel service, dat is niet te ontkennen. Kan jij lekker de laatste twee jaar analoog FM afstemmen op Radio NL!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11768
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Radiocode opvragen

Post by 323baur »

De cruciale vraag in deze is dan tevens; komen ze ook op de sharknosemeeting?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18673
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Radiocode opvragen

Post by uwbuurman »

Zoveel mensen, zoveel ervaringen. Ik bestelde hier vorige week ook een code, nadat de BMW dealer Ekris tegenwoordig, het zwaar liet afweten. Ekris liet me 5 dagen wachten op de reactie "het spijt me, maar bij die radio hoort geen code".

Dus op aanraden van dit draadje geprobeerd bij radio-code.nl. Keurig, binnen een uur een code. Helaas niet de juiste. Een andere code was niet beschikbaar. Filmpje gemaakt van invoeren van de gegeven code, aan de hand daarvan mijn geld teruggekregen.

Daarna contact met Jan Hoksbergen van oldtimerautoradio.nl. Jan voorgelegd dat ik al een code had, die onjuist was en dat ik eerst wilde weten of hij andere codes kon genereren, voor ik betaalde. Jan liet weten dat hij 4 codes had bij de radio, waaronder die ene foute. Dus betaald en de andere 3 ook gekregen.

Eerste, niks. Tweede, niks. En je moet weten, dat elke keer dat je een verkeerde code invoert, de Blaupunkt BMW Bavaria radio langer wacht, voor je een nieuwe code kunt invoeren. Inmiddels zat ik op een uur wachten. Zo lang moet de radio aan, dus de auto op contact staan.

De laatste code die ik had ingevoerd en hop, daar ging de radio aan. Erg opgelucht en blij met de hulp van oldtimerautoradio.nl. Overigens bijna 2 euro goedkoper ook nog, met €4,95 voor de 4 codes.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2390
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Radiocode opvragen

Post by Manitoba »

Ha ha, mooi! Fijn dat het gelukt is!

Greetz,
Walter.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29274
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Radiocode opvragen

Post by Jeroen »

Top! Ik heb idd ook weleens een foute code gekregen, weet helaas niet meer bij welke club. Wel jammer wat dat liep uiteindelijk juist erg netjes: ik kreeg een tweede en juiste code, en mijn geld terug, omdat ze vonden dat het in één keer goed had gemoeten. Helaas de correspondentie niet bewaard. Anyway, jij kunt op tijd voor het songfestival weer naar de radio luisteren.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply