318 Madrid
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 58
- Joined: Tue Sep 24, 2013 2:06 am
- My E21(s): 1980 318
- Location: Den Haag
Re: 318 Madrid
Goedemiddag,
Wie heeft er nog een deurvanger over en wil er voor een schappelijke prijs vanaf?
Links heb ik vorig jaar gedaan en nu heeft rechts de geest gegeven.
Zijn de nieuwe en eerdere type deurvangers uitwisselbaar?
Er zit nml een ouder type in mijn linker deur.
Dank
Koen
Wie heeft er nog een deurvanger over en wil er voor een schappelijke prijs vanaf?
Links heb ik vorig jaar gedaan en nu heeft rechts de geest gegeven.
Zijn de nieuwe en eerdere type deurvangers uitwisselbaar?
Er zit nml een ouder type in mijn linker deur.
Dank
Koen
1980 E21 318
2011 F11 535i
2020 F40 118i
2011 F11 535i
2020 F40 118i
-
- E21 VIP
- Posts: 973
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 318 Madrid
Goedemiddag Koen,
Deurvangers type 1 en type 2 zijn verschillend inderdaad.
Volgens mij hebben we beide wel liggen.
Makkelijkste even appje sturen 06-50121279.
Groeten Jan
Deurvangers type 1 en type 2 zijn verschillend inderdaad.
Volgens mij hebben we beide wel liggen.
Makkelijkste even appje sturen 06-50121279.
Groeten Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 58
- Joined: Tue Sep 24, 2013 2:06 am
- My E21(s): 1980 318
- Location: Den Haag
Re: 318 Madrid
Goedemiddag,
Voor dit voorjaar staan een aantal punten op mijn to-do-lijstje.
De belangrijkste is ongetwijfeld het vervangen van de 4-bak voor de vorig jaar in DLD opgehaalde 5-bak, incl bijpassende cardanas.
Van de cardanas moet het tussenlager en de kruiskoppelingen vervangen worden. Weet er iemand een goed adres om dit te laten doen?
Dank voor de tips,
Groet, Koen
Voor dit voorjaar staan een aantal punten op mijn to-do-lijstje.
De belangrijkste is ongetwijfeld het vervangen van de 4-bak voor de vorig jaar in DLD opgehaalde 5-bak, incl bijpassende cardanas.
Van de cardanas moet het tussenlager en de kruiskoppelingen vervangen worden. Weet er iemand een goed adres om dit te laten doen?
Dank voor de tips,
Groet, Koen
1980 E21 318
2011 F11 535i
2020 F40 118i
2011 F11 535i
2020 F40 118i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29287
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 318 Madrid
Zie dat je in Den Haag zit, beetje mijn regio. Ik heb vorig jaar een cardanas naar Terberg Techniek in IJsselstein gebracht, samen met een nieuw steunlager. Daar hebben ze nieuwe naaldlagers geplaatst, de as gebalanceerd en gelijk ook het tussenlager geplaatst, is alles in 1x klaar. Erg netjes en goed. Contactpersoon aldaar Ronald Kerkhof.
Regards/groeten, Jeroen
Re: 318 Madrid
Wel even de notitie erbij dat ze checken of er vet achter de stofkappen van het lager zit...
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 58
- Joined: Tue Sep 24, 2013 2:06 am
- My E21(s): 1980 318
- Location: Den Haag
Re: 318 Madrid
Goedemorgen,
Ik heb een Weber 32/34 DMTL op de kop getikt, incl. de adapter kit voor een E30 M10B18.
Past dit ook op mijn M10B18 of is er een verschil tussen de uitlaatspruitstukken?
Dank Koen
Ik heb een Weber 32/34 DMTL op de kop getikt, incl. de adapter kit voor een E30 M10B18.
Past dit ook op mijn M10B18 of is er een verschil tussen de uitlaatspruitstukken?
Dank Koen
1980 E21 318
2011 F11 535i
2020 F40 118i
2011 F11 535i
2020 F40 118i
Re: 318 Madrid
Een M10 is een M10 dus dat moet goed gaan met de draadeinden en de flens voor het koelwater.
Het voornaamste is dat het koelwater een beetje een andere route moet krijgen.
Het voornaamste is dat het koelwater een beetje een andere route moet krijgen.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 58
- Joined: Tue Sep 24, 2013 2:06 am
- My E21(s): 1980 318
- Location: Den Haag
Re: 318 Madrid
Toch niet zo eenvoudig als in eerste instantie gedacht.
De carburateuraansluiting op het spruitstuk is net even anders.
Steek vd Solex Didta komt net niet overeen met de Weber, scheelt ca 5 tot 10mm.
Samen met de carburateur heb ik wel het E30 spruitstuk en passende rubber voet/adapter mee gekregen.
Er zitten zichtbare verschillen tussen de spruitstukken wat water, vacuüm en tempsensor aansluitingen betreft.
De grote vraag natuurlijk is hoe zit het met de aansluitingen aan de cilinderkop?
Weet er iemand dit, kan het spruitstuk 1 op 1 vervangen worden?
E21 M10B18 inlaatspruitstuk
E30 M10B18 inlaatspruitstuk
Dank voorde snelle reacties,
Koen
De carburateuraansluiting op het spruitstuk is net even anders.
Steek vd Solex Didta komt net niet overeen met de Weber, scheelt ca 5 tot 10mm.
Samen met de carburateur heb ik wel het E30 spruitstuk en passende rubber voet/adapter mee gekregen.
Er zitten zichtbare verschillen tussen de spruitstukken wat water, vacuüm en tempsensor aansluitingen betreft.
De grote vraag natuurlijk is hoe zit het met de aansluitingen aan de cilinderkop?
Weet er iemand dit, kan het spruitstuk 1 op 1 vervangen worden?
E21 M10B18 inlaatspruitstuk
E30 M10B18 inlaatspruitstuk
Dank voorde snelle reacties,
Koen
1980 E21 318
2011 F11 535i
2020 F40 118i
2011 F11 535i
2020 F40 118i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29287
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 318 Madrid
Het plaatje is te klein om ond nrs te lezen, maar wat jij plaatst als E30 spruitstuk lijkt heel erg op het latere M10B18 E21 spruitstuk (toen BMW in 1980 overstapte van de DIDTA naar de 2B4).
bmw ond nr 11611268742. Edit: ik zie dat BMW één spruitstuk heeft toegepast op late E21 en vroege E30, dus moet iig passen.
bmw ond nr 11611268742. Edit: ik zie dat BMW één spruitstuk heeft toegepast op late E21 en vroege E30, dus moet iig passen.
Regards/groeten, Jeroen
Re: 318 Madrid
Het verschil tussen de spruitstukken moet je vooral functioneel volgen. Een vacuümaansluiting op het spruitstuk geeft vol vacuüm, voor de vervroeger. Die kan ook op de carburateur zitten. Gebruik je de aansluiting niet, dan moet je die wel afsluiten.
Je hebt strikt genomen geen koeling in het spruitstuk nodig. Als de choke van je carburateur wel koelwater nodig heeft, dan moet je dat aansluiten. Mijn injectie M10 heeft een pijp van voor naar achteren om de vroegere aansluitingen te overbruggen. Deze pijp kun je dus ook ter overweging nemen.
Ik denk dat ik ooit een E21 318 spruitstuk had, met twee gaten. Die heb ik opengemaakt tot een grote opening, zie: viewtopic.php?p=289971#p289971
Je hebt strikt genomen geen koeling in het spruitstuk nodig. Als de choke van je carburateur wel koelwater nodig heeft, dan moet je dat aansluiten. Mijn injectie M10 heeft een pijp van voor naar achteren om de vroegere aansluitingen te overbruggen. Deze pijp kun je dus ook ter overweging nemen.
Ik denk dat ik ooit een E21 318 spruitstuk had, met twee gaten. Die heb ik opengemaakt tot een grote opening, zie: viewtopic.php?p=289971#p289971
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29287
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 318 Madrid
da's idd het vroege spruitstukWilmo wrote: ↑Mon Apr 15, 2024 7:21 amIk denk dat ik ooit een E21 318 spruitstuk had, met twee gaten. Die heb ik opengemaakt tot een grote opening, zie: viewtopic.php?p=289971#p289971
Regards/groeten, Jeroen