E21 M54 conversie
Re: E21 M54 conversie
Vandaag verder gegaan met het turbospruitstuk en plaatsen van de turbo
Nieuw stukje buis tussen de collector en de turbo, ff met ductape vastgezet
Turbo komt tegen de motorkap aan en moest dus erg schuin hangen, i.v.m. het risico op olieverbruik in de toekomst heb ik dat liever niet
Buisje tussen collector en turbo nog wat ingekort om turbo meer waterpas te krijgen
En dan past het netaan met de motorkap
Nieuw stukje buis tussen de collector en de turbo, ff met ductape vastgezet
Turbo komt tegen de motorkap aan en moest dus erg schuin hangen, i.v.m. het risico op olieverbruik in de toekomst heb ik dat liever niet
Buisje tussen collector en turbo nog wat ingekort om turbo meer waterpas te krijgen
En dan past het netaan met de motorkap
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29311
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 M54 conversie
Oeh dat wordt wel een automatische ontlakker van je motorkap haha, powerdome maken? Verder wel zo netjes zo!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3018
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 M54 conversie
Wel een brute turbo!
Leuk project hoor.
Leuk project hoor.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 M54 conversie
Om de turbinezijde komt nog een soort theemuts, dus ik hoop dat dat voldoende gaat zijn om mijn motorkap in de verf te houden. Dan plak ik aan de binnenkant nog wat aluminium matten en dat komt het wel goed.
Ik wil nog steeds dat de auto vanbuiten volledig standaard uitziet, op de 5 gaat velgen en de 3" uitlaat na dan
Re: E21 M54 conversie
Vandaag verder gegaan met de E21 wat minder rot te maken. De gordelsteunen achter zorgen altijd voor roest in de kofferbak (dit is ook echt dom gemaakt)
Puntlassen losgeboord en de steun weggehaald. Doorgeroest richting de achterbank en richting het kofferbak, en ook en stuk van de steun zelf weggeroest
Steunen meteen gerepareerd en gespoten
Nu nog 3 gaten bij de raamranden en een in de wielkast achter en dan zit het roestverwijderen erop (en dan hang ik de vlag uit)
Puntlassen losgeboord en de steun weggehaald. Doorgeroest richting de achterbank en richting het kofferbak, en ook en stuk van de steun zelf weggeroest
Steunen meteen gerepareerd en gespoten
Nu nog 3 gaten bij de raamranden en een in de wielkast achter en dan zit het roestverwijderen erop (en dan hang ik de vlag uit)
Re: E21 M54 conversie
Vandaag een hele dag gewerkt met een RVS lasser.
Eerst het uitlaatspruitstuk in ere hersteld
Begin gemaakt aan de downpipe
Wastegate eraan gehecht
En de downpipe afgemaakt
Nu nog het pijpje tussen de wastegate en de downpipe en de rest van de uitlaat naar achter toe.
Iig goed opgeschoten, nu de intercooler nog passend maken en dan kan het blok er weer uit om meer plaats te maken voor de radiateur aanpassingen
Eerst het uitlaatspruitstuk in ere hersteld
Begin gemaakt aan de downpipe
Wastegate eraan gehecht
En de downpipe afgemaakt
Nu nog het pijpje tussen de wastegate en de downpipe en de rest van de uitlaat naar achter toe.
Iig goed opgeschoten, nu de intercooler nog passend maken en dan kan het blok er weer uit om meer plaats te maken voor de radiateur aanpassingen
Re: E21 M54 conversie
De intercooler was incl bochten breder dan de afstand tussen de wielkasten, maar ik wil eigenlijk geen kleinere intercooler.
Dus 2 lasbochten besteld, de zaag in de intercooler gezet en het dusdanig gemaakt dat het net binnen de wielkasten past
Dus 2 lasbochten besteld, de zaag in de intercooler gezet en het dusdanig gemaakt dat het net binnen de wielkasten past
Re: E21 M54 conversie
Ik ben al een hele tijd op zoek naar het stuk van de achterste wielkast waar de vulpijp doorhaan gaat. Van de week een zaagdeel op marktplaats gekocht, maar deze was ook te rot helaas.
Dus de die flens van het zaagdeel afgehaald, mal gemaakt van plaat van 5mm dik
wegens gebrek aan plaatwerk even met de accuslijptol de E36 compact te grazen genomen en het stuk plaat in de mal geklemd
In het midden nog en gat geboord (iets te klein, ik weet het) en alles omgeklopt. Met mn stomme kop de verkeerde kant op geklopt
dat trucje binnenkort nog eens de goede kant op herhalen. Mocht iemand dat deel nog nodig hebben dan kan ik wel een productielijntje opzetten
Dus de die flens van het zaagdeel afgehaald, mal gemaakt van plaat van 5mm dik
wegens gebrek aan plaatwerk even met de accuslijptol de E36 compact te grazen genomen en het stuk plaat in de mal geklemd
In het midden nog en gat geboord (iets te klein, ik weet het) en alles omgeklopt. Met mn stomme kop de verkeerde kant op geklopt
dat trucje binnenkort nog eens de goede kant op herhalen. Mocht iemand dat deel nog nodig hebben dan kan ik wel een productielijntje opzetten
Re: E21 M54 conversie
Nog een stuk 1,5mm plaat gevonden en nog een poging gewaagd in de juiste richting. Vorm is bijna hetzelfde, moet alleen nog 3 moertjes erop hechten
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3018
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert