F*ck Facebook!

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29267
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

F*ck Facebook!

Post by Jeroen »

Al vele jaren zijn we ook actief op Facebook, mede omdat forumbezoek als omslachtig wordt ervaren en men niet meer op zoek gaat of mooie verslagen maakt, gelukkig vinden we hier nog een bosje gunstige uitzonderingen. Maar de meerderheid wil oneliners tot zich nemen en op "like" klikken kan ook nog net, dan is 't wel klaar.

Prima, al jaren hebben we daarom een Facebook pagina met daarop nieuws, verslagen van evenementen, dat soort dingen. Vandaag ineens een melding dat de pagina offline is gehaald en beoordeeld wordt. Kort daarna de melding dat de pagina is verwijderd:
We hebben je pagina van Facebook verwijderd

Wat is er gebeurd?
Je bezwaar is beoordeeld en we hebben vastgesteld dat je pagina in strijd is met onze richtlijnen voor de community inzake onjuiste voorstelling.

Wat je kunt doen
Je kunt naar Accountstatus gaan om eventuele beperkingen te bekijken en erop te reageren en om meer informatiebronnen te vinden.
Mogelijk heb je het recht om ons besluit aan te vechten bij een rechtbank in je land. Mogelijk kun je ons besluit ook doorverwijzen naar een gecertificeerde instantie voor geschillenbeslechting.
Er is geen nadere informatie of correspondentie over, geen waarschuwing of verzoek om iets te verwijderen of aan te passen, gewoon: delete.

Ik snap heel goed dat men eea moet bewaken op Facebook. Maar ondanks dat de pagina in ongewijzigde vorm al 10 jaar bestaat en ik er de laatste maanden niet eens iets geplaatst heb, is er blijkbaar nu een overtreding inzake onjuiste voorstelling. Heb ik het doen voorkomen alsof het een pagina van BMW is? Haat of onwaarheden verspreid? Commerciële activiteiten ontplooid op een liefhebbers pagina? Volgens mij geen van dat al.

Nu hebben we ook een FB groep waarin circa 14.500 leden actief zijn (zoveel leden/likes had de pagina trouwens ook). Daarin heb ik iig uiteengezet hoe ik erover denk. Ik ga er vanuit dat de FB bewakers der goede zeden mij daarom binnenkort geheel in de ban doen. Sterker nog, ik denk dat ik straks door mannen in bivakmutsen word opgehaald waarna nooit meer iets van mij wordt vernomen.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4544
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: F*ck Facebook!

Post by gerrit323 »

Ik begrijp je frustratie Jeroen .. ik ben eigenlijk al een hele tijd klaar met FB .. de enige reden dat ik daar nog een account heb is louter professioneel .. je moet een FB profiel hebben om een bedrijfspagina aan te maken.

Privé iets posten doe ik in tegenstelling tot een paar jaar geleden nog maar zelden.

Ben eigenlijk zo wat klaar met al het sociale media gebeuren en dit soort acties maken dat de mensen die er genoeg van hebben alleen maar toenemen.

Mensen verleren ook hoe te communiceren dus dat je geen waarschuwing ontvangt verbaasd me niets .. Het is makkelijk een pagina te stoppen van een persoon die je niet kent door online op een paar knoppen te drukken

We moeten terug naar het elkaar ontmoeten .. dat is iig wat ik via verschillende hobby's doe .. mensen ontmoeten IRL

Maar ook daar zie je dat de wil om zaken te organiseren op een paar mensen na steeds minder wordt door allerlei redenen

Eigenlijk heb je geen FB .. insta .. Twitter ed nodig .. meer dan de helft van wat daar opstaat heb ik iig niet nodig in mijn leven

Geef mij maar een weekendje / weekje rijden met vrienden en na de rit lullen over belangrijke dingen maar ook over compleet nutteloze zaken!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11768
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: F*ck Facebook!

Post by 323baur »

Heel erg eens Gerrit.
Maar niettemin, mooi kut omdat het echt nergens over gaat en er wel in een behoefte wordt voorzien en er domweg mega tijd inzit.
Als Jeroen wordt opgehaald met een razzia ga ik je bevrijden hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4544
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: F*ck Facebook!

Post by gerrit323 »

Laat me weten waar we moeten zijn dan .. ik ga mee op bevrijdingstocht!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29267
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: F*ck Facebook!

Post by Jeroen »

:lol: thanks mates!

Maar eens, ik word ook helemaal gaar van volle agenda's en weet ik niet wat ons allemaal ervan weerhoudt om weer eens wat te gaan doen in levenden lijve... prima, maar T en ondergetekende gaan lekker de boer op. Met hulp van Suckerberg en z'n maten alleen nog maar meer tijd beschikbaar.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: F*ck Facebook!

Post by uwbuurman »

Nou heb ik als een van de weinigen op deze aardkloot nooit iets met Facebook gedaan. Ja ik, en naar het schijnt een inheemse stam in de Amazone en een enkele Afrikaan in donker Afrika hadden nooit facebook of insta of wat ook. Wat een gelul is dit, zeg. Ook ik snap de frustratie. Het gemak van de heersers op dit soort platformen om deze stappen te kunnen nemen, als we zien wat Orban doet, wat in bepaalde landen gebeurt op vlak van vrijheid van meningsuiting, persvrijheid etc, zit dit er dan ver vanaf??
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2388
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: F*ck shitbook!

Post by Manitoba »

Als het wel iets met de merknaam BMW te maken heeft, is het best raar dat er heel veel pagina’s/groepen met BMW in de naam, nog wel gewoon online zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Greetz,
Walter.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11994
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: F*ck shitbook!

Post by Peter V. »

Het fenomeen social media maakt meer kapot dan je lief is.

Ondanks dat je pagina verwijderd is kan ik hem gewoon nog zien en er wordt nog op gepost dus ik begrijp het niet. Is alles weer in ere hersteld dan??
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29267
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: F*ck shitbook!

Post by Jeroen »

Nee, de pagina is verwijderd, de groep niet
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11994
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: F*ck shitbook!

Post by Peter V. »

Aha. duidelijk
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2388
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: F*ck shitbook!

Post by Manitoba »

Jeroen wrote: Wed Aug 02, 2023 3:28 pm Nee, de pagina is verwijderd, de groep niet
Dat verschil was me niet duidelijk. Vandaar dus dat er. Of van alles te vinden is met de BMW-merknaam erin, maar dat zijn dus groepen, en geen pagina’s.

Blijft bizar hoe ze hiermee omgaan.

Duim voor je dat er iets gebeurt, maar vrees het ergste voor je. FB, of liever gezegd META, is nagenoeg onbenaderbaar. Een enkele oud-collega werkt er, maar zelfs via hen kom je niet verder met zulke vragen.

Greetz,
Walter.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29267
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: F*ck shitbook!

Post by Jeroen »

Klopt, er is altijd een tweedeling. Een pagina is doorgaans zo geconfigureerd dat alleen beheerders er een nieuw topic op kunnen zetten, dan kunnen mensen er -indien toegestaan- evt op reageren. Daar had ik dus dik 10 jaar verslagen van evenementen, fotoreportages, videos etc op staan. Dat is dus weg.

In de groepen gaat het meer om interactie. Al dan niet met een toelatingscontrole kunnen mensen lid worden en ook zelf plaatsen, een beetje meer forum idee maar dan zonder de diepgang.

Vanuit merkenrecht is het onjuist om niet-commerciële pagina's af te mikken, en waarom dan wel pagina's maar niet groepen? Of komt dat nog? En waarom zonder waarschuwing of aankondiging? Fatsoen is binnen Meta blijkbaar ver te zoeken.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29267
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: F*ck Facebook!

Post by Jeroen »

Ondertussen begrepen dat mensen die een BMW logo gebruikten in hun FB profiel, deze profielen ook zonder waarschuwing, verklaring of correctiemogelijkheid worden gedeactiveerd. Social media without the social.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: F*ck Facebook!

Post by uwbuurman »

Oh echt waar joh?? Wat een mafklappers.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply