Hallo ontsteking techneuten . Ik heb wat problemen met rijden op lpg (320/6) . Benzine is ok , op lpg hapert hij onder last . Inmiddels zijn de bobine , bougiekabels , bougies en rotor vervangen . Probleem blijft hetzelfde . Nu zag ik dat de contact afstand tussen de rotor en de verdelerkap contacten ongeveer 6mm is . Dit lijkt me heel veel . Waarschijnlijk zit er een verkeerde rotor op. Weet iemand de correcte afstand ? En heeft iemand een adres waar je een goede set verdeler met rotor koopt .
Grt Wim
Rotor verdelerkap.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Rotor verdelerkap.
Ja dat kan even puzzelen zijn, je hebt nl twee soorten onstekingssystemen, met ieder een bijbehorende correcte rotor, maar ook een eigen bougiekabelset (ivm weerstand in de bougiedoppen). Nrs van de bougiekabelsets kon ik zo gauw even niet vinden.
5K Ohm ontsteking
Bosch nr => BMW nr
0 237 302 011 => 12 11 1 268 380
0 237 302 006 => 12 11 1 266 723
0 231 309 007 => 12 11 1 360 659
Rotor 12 11 1 355 866
1K Ohm ontsteking
Bosch nr => BMW nr
0 237 302 023 => 12 11 1 274 682
0 237 302 024 => 12 11 1 274 683
Rotor 12 11 1 286 111
Verdelerkap BMW nr 12 11 1 266 673 kan volgens mij altijd wel, al is het om zeker te zijn van de juiste passing wel raadzaam om hetzelde merk rotor en verdelerkap te gebruiken.
Probleem: het meeste van dit spul is momenteel erg lastig te krijgen geloof ik, ook aftermarket van OEM merken als Bosch, Beru en Bremi.
5K Ohm ontsteking
Bosch nr => BMW nr
0 237 302 011 => 12 11 1 268 380
0 237 302 006 => 12 11 1 266 723
0 231 309 007 => 12 11 1 360 659
Rotor 12 11 1 355 866
1K Ohm ontsteking
Bosch nr => BMW nr
0 237 302 023 => 12 11 1 274 682
0 237 302 024 => 12 11 1 274 683
Rotor 12 11 1 286 111
Verdelerkap BMW nr 12 11 1 266 673 kan volgens mij altijd wel, al is het om zeker te zijn van de juiste passing wel raadzaam om hetzelde merk rotor en verdelerkap te gebruiken.
Probleem: het meeste van dit spul is momenteel erg lastig te krijgen geloof ik, ook aftermarket van OEM merken als Bosch, Beru en Bremi.
Regards/groeten, Jeroen
-
- Newbee
- Posts: 14
- Joined: Sat May 21, 2022 5:51 pm
- My E21(s): ‘81 320/6
- Location: West Friesland
Re: Rotor verdelerkap.
Dank voor je reactie Jeroen .ik heb kabels en coil van 123ignition . Verdeler en rotor van Bosch kan ik nergens meer vinden.
Weet jij iet wat de ‘gap’ tussen rotor en verdelerkap zou moeten zijn . Lijkt bij mij wat groot ( ong 6mm).
Weet jij iet wat de ‘gap’ tussen rotor en verdelerkap zou moeten zijn . Lijkt bij mij wat groot ( ong 6mm).
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Rotor verdelerkap.
Ja met een 123 setup is het hele plaatje natuurlijk anders, zou ik ze eerst maar eens vragen wat er volgens hun setup voor rotor in moet, kun je daar een kap bij zoeken. Zelf afstand nog nooit gemeten.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Rotor verdelerkap.
https://www.123ignitionshop.com/nl/42-v ... pen-rotors
Dit moet erin.
Met een spleet van 6mm zal je auto niet lopen. Die spleet moet een paar tiende van een millimeter zijn.
https://www.123ignitionshop.com/nl/faqs
Hier is nog een uitgebreide vragenlijst met antwoorden.
Dit moet erin.
Met een spleet van 6mm zal je auto niet lopen. Die spleet moet een paar tiende van een millimeter zijn.
https://www.123ignitionshop.com/nl/faqs
Hier is nog een uitgebreide vragenlijst met antwoorden.
-
- Newbee
- Posts: 14
- Joined: Sat May 21, 2022 5:51 pm
- My E21(s): ‘81 320/6
- Location: West Friesland
Re: Rotor verdelerkap.
Bedankt jongens ,
Ik heb niet de ontsteking van 123 , de ontsteking is nog de originele elektronische en daar zoek ik een verdelerkap en rotor bij .de rotors die ik tot nu toe gekregen heb passen niet , te klein . Spleet van ong 6mm.
Vond het zelf ook al veel .
Ik heb niet de ontsteking van 123 , de ontsteking is nog de originele elektronische en daar zoek ik een verdelerkap en rotor bij .de rotors die ik tot nu toe gekregen heb passen niet , te klein . Spleet van ong 6mm.
Vond het zelf ook al veel .
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Rotor verdelerkap.
Tsja dan moet je dus wel eerst weten welk systeem er op je auto zit, zie bovenstaand, dat dicteert welke rotor je moet hebben. En je hebt daarmee ook kans dat je niet de juiste bougiekabelset hebt.
Regards/groeten, Jeroen
-
- Newbee
- Posts: 14
- Joined: Sat May 21, 2022 5:51 pm
- My E21(s): ‘81 320/6
- Location: West Friesland
Re: Rotor verdelerkap.
Probleem opgelost met de correcte rotor. De rotorarm is 3,2mm vanuit het midden. Carmade uit Helmond heeft de correcte erbij gevonden.
Iedereen bedankt voor de input.
Iedereen bedankt voor de input.