Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

Verdi's s50b30

User avatar
VerDi
Upcoming E21 fanatic
Posts: 160
Joined: Mon Jun 25, 2007 1:25 pm
Location: Belgium

Verdi's s50b30

Post by VerDi » Tue Sep 16, 2008 9:47 am

Heb al een projecttopic op het internationale gedeelte, hier nog enkele foto's:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by VerDi on Mon May 19, 2014 4:23 pm, edited 1 time in total.


There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/

User avatar
Guido
Upcoming E21 fanatic
Posts: 168
Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
Location: Netherlands

Post by Guido » Tue Sep 16, 2008 9:36 pm

Dit is wat je noemt een 'dikke' auto!

Gaaf hoor!
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior

rahlers
Newbee
Posts: 15
Joined: Tue May 05, 2009 5:28 pm

spoiler

Post by rahlers » Fri Aug 14, 2009 7:15 pm

he verdi

kun je mij vertellen waar je die kamei spoiler gekocht heb bedankt

fastpetje
Newbee
Posts: 8
Joined: Tue Aug 11, 2009 10:55 pm
Location: Groesbeek

Post by fastpetje » Sat Aug 15, 2009 7:29 pm

mooie auto vind die wielen erg mooi !

maarten1802is
Newbee
Posts: 12
Joined: Sun May 24, 2009 9:34 pm

Post by maarten1802is » Sat Aug 15, 2009 9:09 pm

hij staat toch te koop op kapaza of niet ?

zonde om weg te doen na al dat werk :D

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6743
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike » Sun Aug 16, 2009 8:02 am

Zekers zonde Ferdi!
So many cars, so little time

User avatar
VerDi
Upcoming E21 fanatic
Posts: 160
Joined: Mon Jun 25, 2007 1:25 pm
Location: Belgium

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by VerDi » Mon Jun 27, 2011 12:54 pm

staat niet meer te koop, ben enkele aanpassingen aan de motor aan het doen. In de loop van volgende week rijd ik er weer mee rond na een jaartje stil staan...
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11178
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by Peter V. » Mon Jun 27, 2011 1:01 pm

Gelukkig dan maar.

Bllijft gewoon een unieke E21 :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15255
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by uwbuurman » Mon Jun 27, 2011 4:44 pm

rijdt dat nog een beetje, met die brede banden?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
VerDi
Upcoming E21 fanatic
Posts: 160
Joined: Mon Jun 25, 2007 1:25 pm
Location: Belgium

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by VerDi » Tue Jun 28, 2011 8:26 am

rijdt als een trein op rails, heb enkel soms nog een beetje moeite om het vermogen op de baan te krijgen...
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/

User avatar
VerDi
Upcoming E21 fanatic
Posts: 160
Joined: Mon Jun 25, 2007 1:25 pm
Location: Belgium

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by VerDi » Fri Oct 28, 2011 3:00 pm

Ga mijn projecttopic op het nederlandstalige gedeelte voortzetten, bij deze:

Hoog tijd om de laatste 2 jaren even te updaten, ben er niet meer toe gekomen...
Image

Sinds de zomer van 2009 ben ik beginnen kampen met koelingsproblemen met mijn Kempower blok. Na een tijdje verder gesukkeld te hebben is in de winter van 2009/2010 mijn blok dan toch gesneuveld (heet gelopen). Dus, blok openmaken en kijken hoe erg het is...
Image
Image
Image
Image
Image

Blok weggedaan om af te persen, en ja hoor, slecht nieuws! Cylinderkop gebarsten
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/

User avatar
VerDi
Upcoming E21 fanatic
Posts: 160
Joined: Mon Jun 25, 2007 1:25 pm
Location: Belgium

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by VerDi » Fri Oct 28, 2011 3:02 pm

Cylinderkop terug gekregen volledig gedemonteerd:
Image
Tweedehands cylinderkop op de kop kunnen tikken:
Image
Weggedaan naar een tuner om bij te werken (mijn vorige kop was ook bijgewerkt) Maar daar bleek na verdere inspectie dat die 2de hands kop ver versleten was.

Dan maar de grote middelen!
Nieuwe cylinderkop!
Image
Image
Image

oud vs nieuw:
Image
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/

User avatar
VerDi
Upcoming E21 fanatic
Posts: 160
Joined: Mon Jun 25, 2007 1:25 pm
Location: Belgium

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by VerDi » Fri Oct 28, 2011 3:05 pm

Nieuwe cylinderkop weggedaan om te bewerken met de oude als voorbeeld (duur grapje!) Maar de tuner heeft nog enkele aanpassingen kunnen doen die nog niet op de vorige cylinderkop gebeurd waren, dus ik toch nog een beetje blij.
Ondertussen niet stilgezeten, paar onderdelen in de lak gezet:
Image
Image
klaar:
Image
Alternator, voor:
Image
na:
Image
Cylinderkop terug gekregen, moeilijk vast te leggen op foto:
Image
Image
Image
Dan een hoop nieuwe nest gekocht om de ouwe nest terug fatsoenlijk aant bollen te krijgen:
Image
Image
Ook wat flashy kleurtjes:
Image
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/

User avatar
VerDi
Upcoming E21 fanatic
Posts: 160
Joined: Mon Jun 25, 2007 1:25 pm
Location: Belgium

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by VerDi » Fri Oct 28, 2011 3:07 pm

radiatorke gespoeld en wat aangepast naar mijn smaak:
Image
extra elektrische fan geplaatst:
Image
Image
Image

En dan terug samenbouwen met alle nieuwe spullen! Ook even de motorkabelboom fatsoenlijk gesoldeerd was er de eerste keer niet helemaal van gekomen:
Image
Image

Dan mis ik enkele foto's, maar kom. Alles in elkaar en rustig inrijden (het was intussen bijna zomer 2010) En dan na een 2tal weken rijden, in een keer op de autosnelweg (ok ik geef het toe ik was wat aan't doorrijden) boef meter int rood, allemaal witte damp... Weer prijs!!! Kben nog naar huis gesukkeld, was nog 1 km. De auto neergezet en nietmeer bekeken tot februari 2011! (ik was ondertussen aan't scheiden en had nog de zin nog het geld om er opnieuw aan te beginnen!)
Maar je kent dat, dat begint stilletjes aan toch weer te kriebelen. En dus toch het blokje nog eens opengehaald met de vrees er weer een kapotte cylinderkop te vinden, maar ik had deze keer geluk. Ik had mijn cylinderkoppakking erdoor geblazen.. Vreemd... Maar na wat informeren hier en daar bleek ik een fout gemaakt te hebben. Ik had alles nieuw gezet behalve 1 ding... De cylinderkopbouten!!! Volgens verschillende mensen was dat niet nodig bij deze blokken.. blijkbaar wel!
Alles terug samengebouwd en nu is hij gelukkig weer helemaal de oude...
Nu ja, ge kent dat wel, er zijn altijd nog wel dingen aan zo een oude auto die zo nu en dan uw aandacht nodig hebben..

THe END (for now ;-))
Image
Image
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verdi's 320/6 M20B27

Post by Jeroen » Fri Oct 28, 2011 3:30 pm

Dank voor de update! Het heeft ook niet allemaal meegezeten, maar met een beetje mazzel mag de kop er nu een paar jaar op blijven!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

Post Reply