Slotenset passend maken op 1 sleutel
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 100
- Joined: Fri Feb 20, 2009 8:44 am
Slotenset passend maken op 1 sleutel
voor arnold:
wel een slotenset van een e30, maar verschilt niet in werking met een e21 set lijkt me
tijdje terug de tijd genomen om te beginnen met mn slotenset
had op de sloop een dash-slotje gescoord, en een kofferbakslot met CV aansluiting (is verschillend met/zonder)
natuurlijk wil je alles op dezelfde sleutel, dus heb ik alles omgebouwd naar mijn sleutel:
dash slotje
cilinder verwijderen, men neme een seegerringtang (kost maar +- 5 euro)
cilinder sloper met sleutel
mijn sleutel in de sloper cilinder:
bedoeling is dus dat alle schijfjes gelijk liggen bij de juiste sleutel , hier klopt dat dus nog niet
dit ga je dus per schijfje uitzoeken, ieder schijfje staat voor een bepaalde diepte van insnede (schijfjes zijn genummerd, 1,2,3,4 er zijn dus 4 verschillende dieptes) en je kijkt per schijfje wanneer die precies gelijk valt met de cilinder, en zo krijg je dus je sleutelcode, bijv 1224 of 4421. enige wat je dus nodig hebt is wat extra schijfjes (normaal kun je die uit je eigen oude cilinder gebruiken)
hier zie je het verschil tussen de cilinder mét cv en zónder CV:
met cv= de korte
aanvullende tips:
als je niet zo handig bent met dit spul, haal op de sloop een extra slot(makkelijkst eruit te halen is dash slotje en kofferbak)
de veertjes en schijfjes in alle sloten zijn namelijk hetzelfde, je raakt de veertjes zéér snel kwijt, dus handig om wat reserve te hebben
ook kunnen de extra schijfjes makkelijk zijn om je eigen sleutelcode te maken
heb je niet genoeg juiste schijfjes, ga niet lopen vijlen, dit werkt niet, neem dan een paar schijfjes minder (als je de voorste 6 van de 8 goed hebt zitten is het ook al prima, dashkastje kan gerust met 4)
koop een bus remmenreiniger, werkt prima om de cilinder weer helemaal netjes schoon te krijgen
nét voordat je begint met het weer in elkaar zetten van de cilinder, spuit je de hele cilinder even goed in met WD40
wel een slotenset van een e30, maar verschilt niet in werking met een e21 set lijkt me
tijdje terug de tijd genomen om te beginnen met mn slotenset
had op de sloop een dash-slotje gescoord, en een kofferbakslot met CV aansluiting (is verschillend met/zonder)
natuurlijk wil je alles op dezelfde sleutel, dus heb ik alles omgebouwd naar mijn sleutel:
dash slotje
cilinder verwijderen, men neme een seegerringtang (kost maar +- 5 euro)
cilinder sloper met sleutel
mijn sleutel in de sloper cilinder:
bedoeling is dus dat alle schijfjes gelijk liggen bij de juiste sleutel , hier klopt dat dus nog niet
dit ga je dus per schijfje uitzoeken, ieder schijfje staat voor een bepaalde diepte van insnede (schijfjes zijn genummerd, 1,2,3,4 er zijn dus 4 verschillende dieptes) en je kijkt per schijfje wanneer die precies gelijk valt met de cilinder, en zo krijg je dus je sleutelcode, bijv 1224 of 4421. enige wat je dus nodig hebt is wat extra schijfjes (normaal kun je die uit je eigen oude cilinder gebruiken)
hier zie je het verschil tussen de cilinder mét cv en zónder CV:
met cv= de korte
aanvullende tips:
als je niet zo handig bent met dit spul, haal op de sloop een extra slot(makkelijkst eruit te halen is dash slotje en kofferbak)
de veertjes en schijfjes in alle sloten zijn namelijk hetzelfde, je raakt de veertjes zéér snel kwijt, dus handig om wat reserve te hebben
ook kunnen de extra schijfjes makkelijk zijn om je eigen sleutelcode te maken
heb je niet genoeg juiste schijfjes, ga niet lopen vijlen, dit werkt niet, neem dan een paar schijfjes minder (als je de voorste 6 van de 8 goed hebt zitten is het ook al prima, dashkastje kan gerust met 4)
koop een bus remmenreiniger, werkt prima om de cilinder weer helemaal netjes schoon te krijgen
nét voordat je begint met het weer in elkaar zetten van de cilinder, spuit je de hele cilinder even goed in met WD40
[url=http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=94][img]http://i37.photobucket.com/albums/e79/MeesterPieter1/divers/sig2copy.jpg[/img][/url]
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 100
- Joined: Fri Feb 20, 2009 8:44 am
nee geen sleutel nodig, mits je het slot/cilinder al los hebt
kwestie van helemaal demonteren
steek eerst je sleutel er eens in voor je de plaatjes er allemaal uit trekt,
kun je zie wat er aan verschilt
en dan beetje zoeken totdat je de goede volgorde van plaatjes hebt
kwestie van helemaal demonteren
steek eerst je sleutel er eens in voor je de plaatjes er allemaal uit trekt,
kun je zie wat er aan verschilt
en dan beetje zoeken totdat je de goede volgorde van plaatjes hebt
[url=http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=94][img]http://i37.photobucket.com/albums/e79/MeesterPieter1/divers/sig2copy.jpg[/img][/url]
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 100
- Joined: Fri Feb 20, 2009 8:44 am
hier is dan ook het punt, je kunt het juiste slot gebruiken, enkel ff de plaatjes anders indelen, en die plaatjes zijn voor alle sloten hetzelfde (althans bij de e30 is alles gelijk, ga ervanuit dat dat voor de e21 serie ook geldt)Jeroen wrote:Daar maken we ff een stikkie van
Erg handig als je een defect slot hebt, of bijv. een slot voor het handschoenenkastje achteraf wilt inbouwen!
Houd er wel rekening mee dat er wat verschillende series in omloop zijn, met name voor de E30, verschillende types CV...
[url=http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=94][img]http://i37.photobucket.com/albums/e79/MeesterPieter1/divers/sig2copy.jpg[/img][/url]
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Ik geloof dat Loentje er een tijdje geleden mee heeft geadverteerd op MP.Arnold D wrote:Okay, heel erg bedankt Pieter.
Iemand nog een slot voor het dashboard kastje liggen.
@Pieter,
Dit is inderdaad wel een sticky. De Baur heeft namelijk DRIE verschillende sloten en ik heb maar twee sleutels.
Het is even uitzoeken maar dan heb je ook wat.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 100
- Joined: Fri Feb 20, 2009 8:44 am
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29270
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Slotenset passend maken op 1 sleutel
Deze weer even oprakelen! Ik heb een tijdje terug ook al eens een slotje van het dashboardkastje passend gemaakt en die haal je zo uit elkaar. Maar hoe zit het met een portierslot, hoe haal je die uit elkaar?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Slotenset passend maken op 1 sleutel
Ik hoor graag mee..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29270
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Slotenset passend maken op 1 sleutel
Niemand? Ik zie op een portierslot niet een eenvoudig clipje dat je eraf haalt om 'm te demonteren namelijk. Waarschijnlijk dan een minuscuul schroefje of imbusje aan de zijkant?
Regards/groeten, Jeroen