Re: Sleuteldagboek van Gerwin (nieuw stalen ros)
Posted: Thu May 04, 2023 8:21 am
Ik moet hoog nodig weer eens een update doen, want de E91 is al weer een poosje de deur uit. Nu mocht Suzanne zelf kiezen wat ze wilde rijden, dus de vervanger is dan ook geen BMW (wel uit dezelfde stal gelukkig ). Daarover later meer!
Eigenlijk wil ik jullie eens vragen mee te denken, het gaat om de M30 uit mijn 735i. Daar had ik altijd al een lichte vorm van inhouden zo rond de 2000 rpm en dat wordt steeds wat erger (nu tot jojo'en aan toe). Stationair loopt het redelijk goed, stink wat mij betreft een klein beetje naar benzine maar bij de keuring waren de waardes prima. Onder vollast gaat hij als een speer en heb ik eigenlijk ook geen klachten.
Het probleem doet zich eigenlijk voor bij rond de 2000 rpm en ik rijd op een vaste sneldheid en geef marginaal gas bij. Dan loopt het gewoon even kloterig en bokt hij er over. Geef je dan echt minimaal gas bij is het meteen weg en loopt het als een speer.
Aan de onstekingskant, rotor en verdeler zijn nog niet heel oud, kabels zijn doorgemeten. Het enig wat ik daar nooit vervangen heb is de bobine?
Aan de brandstofkant heb ik eigenlijk weinig vervangen, maar wel wat dingen getest. Andere LMM geleend van Ite, dat bracht geen verschil. Stationair regelventiel idem dito, oude is ook mooi gangbaar. Zelf nog wel gedacht aan brandstofdruk regelaar, maar een nieuwe kost gewoon een vermogen zag ik.
Dus, er lopen een boel slimme BMW sleutelaars hier, iemand die me nog een stukje de goede richting in kan sturen?
Eigenlijk wil ik jullie eens vragen mee te denken, het gaat om de M30 uit mijn 735i. Daar had ik altijd al een lichte vorm van inhouden zo rond de 2000 rpm en dat wordt steeds wat erger (nu tot jojo'en aan toe). Stationair loopt het redelijk goed, stink wat mij betreft een klein beetje naar benzine maar bij de keuring waren de waardes prima. Onder vollast gaat hij als een speer en heb ik eigenlijk ook geen klachten.
Het probleem doet zich eigenlijk voor bij rond de 2000 rpm en ik rijd op een vaste sneldheid en geef marginaal gas bij. Dan loopt het gewoon even kloterig en bokt hij er over. Geef je dan echt minimaal gas bij is het meteen weg en loopt het als een speer.
Aan de onstekingskant, rotor en verdeler zijn nog niet heel oud, kabels zijn doorgemeten. Het enig wat ik daar nooit vervangen heb is de bobine?
Aan de brandstofkant heb ik eigenlijk weinig vervangen, maar wel wat dingen getest. Andere LMM geleend van Ite, dat bracht geen verschil. Stationair regelventiel idem dito, oude is ook mooi gangbaar. Zelf nog wel gedacht aan brandstofdruk regelaar, maar een nieuwe kost gewoon een vermogen zag ik.
Dus, er lopen een boel slimme BMW sleutelaars hier, iemand die me nog een stukje de goede richting in kan sturen?