Dank je allemaal!! Het zoeken zal wel even gaan duren, die E91 moet er eerst komen... Maar je weet nooit hoe het loopt! Verliefd op de E21 ben ik al lang!
Danny043 wrote:Maar ik vraag het me toch af... 5 316's? Mag ik vragen hoe het komt dat je ouders er 5 gehad hebben? 1 was total loss gereden zag ik, maar die anderen hebben ze ook niet zo lang gehad? Of hadden ze er 2 of 3 tegelijk, dat kan ik dan wel heel goed begrijpen

Ik heb het gister even nagevraagd bij m'n ouders en het zijn er 4 geweest. De rode die ik dacht bleek de 3de 1602 geweest te zijn, die was van '75.
De eerste 316 was een witte **-JT-** van maart '77, die is in Groningen frontaal op een inhalende 2cv geklapt. op 600 gulden na total loss. Die eend was helemaal weg. Het motorblok stond tegen de voorbank, die bestuurder lag op de achterbank met de rugleuning van de voorbank.
De tweede 316 was dus ook van '77, **-NK-**, een oranje. Niet de gewenste kleur, maar wel de enig direct beschikbare bij de dealer (de vader van Klaas Visser nu Dealer in Lelystad, toen in hartje Friese Wouden).
Daarna de derde in '79, polaris, DL-12-HH, een dag voor mijn geboorte op kenteken gezet en afgeleverd. Die auto herinner ik me wel, hoewel ik nog maar 3 was toen die grijze werd omgeruild voor:
de vierde, een donkergroene in '83, de HV-61-DR.
Daarna volgden nog 2 E30's, waarvan de tweede een faclift. toen twee E36's, een e46 en nu een mooie E90 in Msport uitvoering.
Van dit alles staan alleen de eerste E36, de E46 en de E90 nog op kenteken in nl. De E46 staat nu te koop bij BMW Martinistad in Groningen.