318i '80
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 318i '80
Oowjee, hier komt werk aan.....
Is i ook nog een tijdje rood geweest?
Is i ook nog een tijdje rood geweest?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 318i '80
Daar komt een project, en mooi, gelijk goed en terug naar origineel! Succes en houd ons op de hoogte van je vorderingen hoor!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 318i '80
Succes met de grote klus. Maar achteraf is het dubbel genieten.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: 318i '80
Altijd leuk een restauratie toppic erbij! Ik kijk er al naar uit succes met de werken!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: 318i '80
Nope, is rode verf tegen het roesten die ik er 5jaar geleden heb opgezet haha.. weinig geholpen precies maar denk als ik toen niks had gedaan ik hem al sneller terug had kunnen demonteren..BertjeConti wrote: ↑Tue Nov 27, 2018 10:41 pm Oowjee, hier komt werk aan.....
Is i ook nog een tijdje rood geweest?
Ja.. wordt een project denk ik wel, maar het is sowieso een blijvertje, heb afgelopen jaar veel aan de E34 gewerkt en nu is de E21 terug aan de beurt
Re: 318i '80
Die auto is goed terecht gekomen. Chapeau!
Re: 318i '80
Oke na bijna een jaar niks aan de E21 te hebben gedaan (thuis werk gehad) ben ik terug begonnen met het strippen, ben dus van achter naar voor aan het werk en de bitumen aan het verwijderen.. Ben al wat tegengekomen, laswerk in de kofferbak en wielkuipen maar waar ik het ergste van schrik is de linkse kant boven de achteras er viel zelfs een muntstuk van 5 belgische frank uit..
Het volgende wat ik ga doen is de achteras verwijderen en kriksteunen van 6 ton kopen, dan kan ik hem hoger opkrikken.. Iemand van jullie dit punt al moeten herstellen?
Groeten Rob.
Het volgende wat ik ga doen is de achteras verwijderen en kriksteunen van 6 ton kopen, dan kan ik hem hoger opkrikken.. Iemand van jullie dit punt al moeten herstellen?
Groeten Rob.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 318i '80
Sow, die heeft al eens eerder een lasapparaat gezien.
Inderdaad, achteras er onderuit om ruimte te maken.
Maar laswerk van onderen uitvoeren is bijna niet te doen, eigenlijk moet je de auto op zijn kant kunnen zetten om fatsoenlijk aan de bodemsectie boven de achteras te kunnen werken.
Maar om de cas te kunnen kantelen moet hij eigenlijk eerst heel veel lichter gemaakt worden, dus motor, bak, voor en achteras eruit. Tsja en dan wordt het echt een project.
Succes met je werken aan de e21
Inderdaad, achteras er onderuit om ruimte te maken.
Maar laswerk van onderen uitvoeren is bijna niet te doen, eigenlijk moet je de auto op zijn kant kunnen zetten om fatsoenlijk aan de bodemsectie boven de achteras te kunnen werken.
Maar om de cas te kunnen kantelen moet hij eigenlijk eerst heel veel lichter gemaakt worden, dus motor, bak, voor en achteras eruit. Tsja en dan wordt het echt een project.
Succes met je werken aan de e21
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: 318i '80
Ja wil ik ookwel doen maar zou dan zo een kantelbok moeten kopen/maken.. weet niet goed hoe hier aan te beginnen, motor etc gingen er toch al sowieso uitgaan.. Grts RobBertjeConti wrote: ↑Thu Oct 03, 2019 7:26 pm Sow, die heeft al eens eerder een lasapparaat gezien.
Inderdaad, achteras er onderuit om ruimte te maken.
Maar laswerk van onderen uitvoeren is bijna niet te doen, eigenlijk moet je de auto op zijn kant kunnen zetten om fatsoenlijk aan de bodemsectie boven de achteras te kunnen werken.
Maar om de cas te kunnen kantelen moet hij eigenlijk eerst heel veel lichter gemaakt worden, dus motor, bak, voor en achteras eruit. Tsja en dan wordt het echt een project.
Succes met je werken aan de e21
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 318i '80
Oke, hier mijn 2 cents. Je hebt mijn project bekeken. Op die manier gaat grof geld kosten. Weet je zeker dat je dat in deze auto gaat steken?? Ieder antwoord is goed, maar denk er vooraf goed overna.
Wielbakken zijn niet meer, of nog 1 kant te koop bij bmw. Ik zou proberen twee nieuwe te vinden en te kopen. Goed Ebay of kleinanzeigen in de gaten houden, soms komt er blik voorbij. Kofferbakbodem delen koop je relatief goedkoop bij W&N, net als dorpels. Inderdaad achteras en tanks eraf.
Maar als deze rot eraan zit, is er veel meer, als je de auto echt kaal maakt. Laat dat je niet weerhouden, soms moet je gewoon beginnen, en stukje voor stukje aanpakken.
Een donorcas erbij kopen is ook niet onverstandig. Vraag Jan en Roelof eens wat die nog hebben liggen.
Wielbakken zijn niet meer, of nog 1 kant te koop bij bmw. Ik zou proberen twee nieuwe te vinden en te kopen. Goed Ebay of kleinanzeigen in de gaten houden, soms komt er blik voorbij. Kofferbakbodem delen koop je relatief goedkoop bij W&N, net als dorpels. Inderdaad achteras en tanks eraf.
Maar als deze rot eraan zit, is er veel meer, als je de auto echt kaal maakt. Laat dat je niet weerhouden, soms moet je gewoon beginnen, en stukje voor stukje aanpakken.
Een donorcas erbij kopen is ook niet onverstandig. Vraag Jan en Roelof eens wat die nog hebben liggen.
Re: 318i '80
+1!uwbuurman wrote: ↑Thu Oct 03, 2019 10:24 pm Oke, hier mijn 2 cents. Je hebt mijn project bekeken. Op die manier gaat grof geld kosten. Weet je zeker dat je dat in deze auto gaat steken?? Ieder antwoord is goed, maar denk er vooraf goed overna.
Wielbakken zijn niet meer, of nog 1 kant te koop bij bmw. Ik zou proberen twee nieuwe te vinden en te kopen. Goed Ebay of kleinanzeigen in de gaten houden, soms komt er blik voorbij. Kofferbakbodem delen koop je relatief goedkoop bij W&N, net als dorpels. Inderdaad achteras en tanks eraf.
Maar als deze rot eraan zit, is er veel meer, als je de auto echt kaal maakt. Laat dat je niet weerhouden, soms moet je gewoon beginnen, en stukje voor stukje aanpakken.
Een donorcas erbij kopen is ook niet onverstandig. Vraag Jan en Roelof eens wat die nog hebben liggen.
Als je deze cas echt wilt redden dan moet hij compleet kaal, bitumen afsteken, stralen en in de epoxy, maar ik dek dat je dan gaat verschieten...
Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een betere cas...
Heb het net zelf laten doen, en ik dacht dat de cas kei hard was, maar er zijn toch ook nog wel wat lijken uit de kast gevallen
Succes met je keuze!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: 318i '80
Hey mannen bedankt voor de reacties, ja heb er ook al over liggen denken of ik het wel in deze wagen wil steken.. Maar het blijft een trouwkado en nu een andere gaan kopen wat ook veel geld kost, die moet ook ooit helemaal uiteen worden gehaald en opgelast want ze rotten tenslotte toch allemaal?
Wil eerst even de motor eruit halen en daarna de voor en achteras, dan ga ik alles eens bekijken wat de mogelijkheden zijn, heb op internet een kantelbok gevonden van HMD creations iemand hier ervaring mee?
https://www.kantelbrug.nl/producten/kantelbrug-basic
En ja het gaat een hoop werk en geld kosten maar dan weet ik ook wel dat hij daarna weer goed is..
Groeten Rob
Wil eerst even de motor eruit halen en daarna de voor en achteras, dan ga ik alles eens bekijken wat de mogelijkheden zijn, heb op internet een kantelbok gevonden van HMD creations iemand hier ervaring mee?
https://www.kantelbrug.nl/producten/kantelbrug-basic
En ja het gaat een hoop werk en geld kosten maar dan weet ik ook wel dat hij daarna weer goed is..
Groeten Rob
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 318i '80
Bosje kokerprofielen halen en zelf een bok lassen. Als dat lukt, kun je de stap maken naar auto lassen. Lukt de bok niet, dan nogmaals nadenken over de investering...
Je kunt in mijn topic veel vinden aan plaatjes van mijn bok. En belangrijk: alle vragen die je hebt, hoe klein ook, stellen. Dan kunnen we je helpen.
Je kunt in mijn topic veel vinden aan plaatjes van mijn bok. En belangrijk: alle vragen die je hebt, hoe klein ook, stellen. Dan kunnen we je helpen.
Re: 318i '80
Vorige vrijdag nog eens een beetje verder gedaan, de motor eruit gehaald. Het volgende is de achteras en vooras demonteren en dan een kantelbok maken.
Paar plaatjes..
Groeten Rob
Paar plaatjes..
Groeten Rob