De afgelopen weken helaas weinig kunnen doen behalve het verzamelen van onderdelen. Een leuk sportstuur van Leon overgenomen en van Jan Groen een motorkap en achterbankzitting (RubenE, nogmaals bedankt voor he vervoer hiervan!). Afgelopen weekend had ik gelukkig weer wat tijd en dat was ook nodig, want de auto staat er een beetje zielig bij. De laatste keer heb ik de tellerbak uit de wagen gehaald, evenals de stoelen (kon niet wachten om de Cobra zetels te zien in de auto).
Gisteren eerst maar eens begonnen met het opruimen van de garagebox. Alle het gereedschap lag overal en nergens en onderdelen lagen overal (kofferbak, auto zelf en garagebox). Een mooie plek gemaakt in een opbergrek voor alle losse onderdelen en schroeven gesorteerd en in zakjes gestopt. Ook heb ik de oude bestuurderstoel gesloopt. Alle bruikbare onderdelen (sledes, plastic kappen en gordelvergrendeling) eraf gehaald en de rest naar de milieu straat gebracht. De bijrijderstoel is in goede staat dus die bewaar ik voorlopig of mocht iemand hier interesse in hebben, dan staat hij ook te koop.
Eerder had ik de tellerbak perfect gemaakt. De klok is er nu uit en een toerentalmeter zit in de plaats. Ook was het lampje voor grootlicht in mijn tellerbak kapot, dus deze gelijk vervangen. Mocht iemand nog opzoek zijn naar onderdelen van een tellerbak (snelheidsmeter voor een 315/316, lampjes of de tellerbak (versie voor de klok)) nodig hebben, dan hoor ik het graag.
Ik had al een tijdje RVS motorkapvergrendelingen liggen die ik van Leon overgenomen had. Deze heb ik maar even geplaatst, omdat de oude compleet weggerot waren. Gelukkig waren alleen de vergrendelingen rot en was het metaal eronder hard. Binnenkort gaan ze er weer even af om een kleurtje te krijgen, maar dit gebeurt later wanneer ook de gril en nog wat andere plastic stukken van de auto zijn.
Toen was het tijd voor wat grondigere klussen. Zo heb ik eerst de cobra stoelen en de achterbank uit de auto gehaald. De achterbank gaat binnenkort geverfd worden, zodat deze beter bij de Cobra stoelen past. De schroeven waarmee de rugleuning vastzaten, waren compleet vastgeroest, dus moesten eruit geboord worden, maar verder zag alles achter de bank er zeer strak uit. Ook de rest van de bekleding gaat eruit, omdat ik de vloer van de auto eens goed wil inspecteren. Wanneer ik in de regen heb gereden met de auto, is het tapijt aan de bestuurderskant altijd erg nat. Een tijdje terug met een zaklamp onder de auto gekeken en zag er rot uit. Helaas kwam ik tijdens het loshalen van het interieur nog een minder leuke verassing tegen. Een van de handremkabels blijkt gebroken te zijn, dus deze zal ook vervangen moeten gaan worden (een klus waarop ik niet had gerekend

).
Ook het dashboard moet eraan geloven. Om overal wat beter bij te kunnen en omdat het dashboard toch hersteld (en geflockt) gaat worden, ben ik ook begonnen met het verwijderen hiervan. Eerst heb ik de dashcam uit de auto gehaald. Hierover later nog eens een keer meer, want deze zal geupgrade en beter weggewerkt gaan worden later. Dit geldt ook voor de radio. De speakers (alleen twee voorin) heb ik uit de auto gehaald en weggegooid. De conussen waren gescheurd en het geluid was bagger. Zelf ben ik een groot audioliefhebber, dus dit aspect zal ook goed aangepakt worden (reed nu met mijn koptelefoon op als ik langere ritten moest maken). Een van de vorige eigenaren heeft al eens met audio lopen klooien, want er ging een dikke stroomkabel van de accu naar de kofferbak en ook een paar audiokabels. Ik ga zelf beginnen met een schone lij op het gebied van audio, dus heb de boel uit de auto haalt (hoef geen boombox in de kofferbak).
Hierna heb ik de middelconsole, alle plastic kappen aan de onderzijde aan zowel de bestuurders- als passagierszijde verwijderd, de ventilatieroosters en de dashboardkast losgehaald en heb ik de bouten die het dashboard losgemaakt. Echter, wat ik ook probeer, ik krijg het dashboard niet los. Ik heb overal gekeken (blijkbaar niet goed genoeg), maar hij wilt maar niet loskomen. Wie kan mij vertellen wat er allemaal losgemaakt moet worden (of waar er nog schroeven verborgen zijn) zodat ik het dashboard uit de auto kan halen.
Wie kan mij verder helpen?