Re: BMW E21 315 Hennarot
Posted: Sat Jul 18, 2015 3:16 pm
Twee weken geleden de auto weer op kunnen halen maar zojuist de rekening gekregen: iets meer dan 700 euro. De problemen bleken ook groter dan verwacht. De einddemper is gewoon vervangen zonder problemen en de auto klinkt weer goed dus hier hoef ik verder niet veel over te zeggen. Dan nu de problemen:
Zoals gezegd trok de auto naar links wanneer ik remde (hoe harde ik remde hoe heviger het was). Bij de garage was als al snel duidelijk dat de remcilinder linksvoor compleet vastzat. Hierop hebben ze geprobeerd de boel te herstellen, maar de cilinder zat zo vast dat dit niet mogelijk was. Hierop hebben ze deze moeten vervangen. Ook bleek de demper zijn beste tijd te hebben gehad dus deze is ook gelijk meegenomen. Rechtsvoor hebben ze de rem nagekeken maar deze was nog goed. Na het vervangen van de remcilinder hebben ze een testrit gereden en toen bleek het probleem nog steeds aanwezig. Na weer een zoektocht kwamen ze uit bij de hoofdcilinder. Deze zag er ook nog zeer goed uit (ze dachten eigenlijk dat ik deze onlangs vervangen had), maar volgens hun moest het probleem echt daar in zitten want alles was verder perfect (blokken waren goed, schijven waren recht en allen remleidingen waren al onlangs vernieuwt. De hoofdremcilinder hebben ze uit elkaar gehaald en hierin bleken wat membranen kapot te zijn. Volgens hun was een nieuw remcilinder 180 exclusief (al vind ik ze veel goedkoper op het internet) en waren revisie setjes niet te krijgen. Wat ze precies uitgespookt hebben weet ik niet, maar wat ik begreep hebben ze de membranen van achter vooraan gezet waardoor ik voor gewoon goede remmen heb. Achter zou nu wat minder moeten zijn, maar na een proefrit remt de 315 beter dan ooit. Erg duur geintje (helemaal als je kijk dat ik eigenlijk voor de uitlaat kwam), maar hij remt nu weer recht en ik maak weer wat minder lawaai.
Nu is alweer de volgende strijd begonnen, het vervangen van de bumpers. Vorige week heb ik de bumpers die ik van Geerling overgenomen had een tijdje terug opgeknapt met wat Poorboys World - Chrome Polish. Hierdoor zijn er zwaar opgeknapt en heb ik eindelijk bumpers zonder roestgaten. Op de foto zie je dat ik de rechterzijde al gepoetst heb en de linker kant niet. Van mat naar blinkend, ik ben iig tevreden.

Vaders en moeders heb ik met de caravan weggestuurd, waardoor ik weer de oprit heb om op te rommelen. De eerste bout aan de voorzijde ging er relatief gemakkelijk af, maar de vorige 3 aan de voorzijde zitten compleet vast. Ik had ze al met wat WD40 besproeit, maar dit heeft niet geholpen. Ik moest helaas werken dus de auto staat er nu zo bij:

Wie heeft hier nog tips om de bouten (aan de zijkanten en 1 aan de voorzijde) er toch af te krijgen?
Zoals gezegd trok de auto naar links wanneer ik remde (hoe harde ik remde hoe heviger het was). Bij de garage was als al snel duidelijk dat de remcilinder linksvoor compleet vastzat. Hierop hebben ze geprobeerd de boel te herstellen, maar de cilinder zat zo vast dat dit niet mogelijk was. Hierop hebben ze deze moeten vervangen. Ook bleek de demper zijn beste tijd te hebben gehad dus deze is ook gelijk meegenomen. Rechtsvoor hebben ze de rem nagekeken maar deze was nog goed. Na het vervangen van de remcilinder hebben ze een testrit gereden en toen bleek het probleem nog steeds aanwezig. Na weer een zoektocht kwamen ze uit bij de hoofdcilinder. Deze zag er ook nog zeer goed uit (ze dachten eigenlijk dat ik deze onlangs vervangen had), maar volgens hun moest het probleem echt daar in zitten want alles was verder perfect (blokken waren goed, schijven waren recht en allen remleidingen waren al onlangs vernieuwt. De hoofdremcilinder hebben ze uit elkaar gehaald en hierin bleken wat membranen kapot te zijn. Volgens hun was een nieuw remcilinder 180 exclusief (al vind ik ze veel goedkoper op het internet) en waren revisie setjes niet te krijgen. Wat ze precies uitgespookt hebben weet ik niet, maar wat ik begreep hebben ze de membranen van achter vooraan gezet waardoor ik voor gewoon goede remmen heb. Achter zou nu wat minder moeten zijn, maar na een proefrit remt de 315 beter dan ooit. Erg duur geintje (helemaal als je kijk dat ik eigenlijk voor de uitlaat kwam), maar hij remt nu weer recht en ik maak weer wat minder lawaai.
Nu is alweer de volgende strijd begonnen, het vervangen van de bumpers. Vorige week heb ik de bumpers die ik van Geerling overgenomen had een tijdje terug opgeknapt met wat Poorboys World - Chrome Polish. Hierdoor zijn er zwaar opgeknapt en heb ik eindelijk bumpers zonder roestgaten. Op de foto zie je dat ik de rechterzijde al gepoetst heb en de linker kant niet. Van mat naar blinkend, ik ben iig tevreden.

Vaders en moeders heb ik met de caravan weggestuurd, waardoor ik weer de oprit heb om op te rommelen. De eerste bout aan de voorzijde ging er relatief gemakkelijk af, maar de vorige 3 aan de voorzijde zitten compleet vast. Ik had ze al met wat WD40 besproeit, maar dit heeft niet geholpen. Ik moest helaas werken dus de auto staat er nu zo bij:

Wie heeft hier nog tips om de bouten (aan de zijkanten en 1 aan de voorzijde) er toch af te krijgen?