bmw e21 project

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: bmw e21 project

Post by uwbuurman »

Moet jij zelf weten, maar als ik die foto bekijk en naar beneden scroll zie ik de exacte locatie waar die is gemaakt...

Mooie plaatjes, dat wel!


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: bmw e21 project

Post by krijn98 »

uwbuurman wrote: Sun Mar 14, 2021 10:05 pm Moet jij zelf weten, maar als ik die foto bekijk en naar beneden scroll zie ik de exacte locatie waar die is gemaakt...
Oeps, dat wist ik natuurlijk.... :whistle
En even aangepast, hier op het forum en bij het Google account.

Zoals het er nu naar uit ziet zal de E21 zaterdag a.s. voor een paar uur naar buiten gaan i.v.m. een stoelendans.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: bmw e21 project

Post by Jeroen »

Oeh dat vraagt dan om meer foto's zaterdag haha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: bmw e21 project

Post by uwbuurman »

Ja, inderdaad!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: bmw e21 project

Post by krijn98 »

Jeroen wrote: Mon Mar 15, 2021 10:53 pm Oeh dat vraagt dan om meer foto's zaterdag haha
inmiddels is deze stoelendans nog driemaal geweest...
De laatste keer dat de E21 naar buiten mocht was afgelopen voorjaar, de komst van een M3 en drie wagens in de schuur betekende dat de E21 elders mocht slapen. Dit omdat de E21 het makkelijkst te verplaatsen is van de drie wagens die in de schuur staan. Het was een klein ritje dit keer, 3km verderop bij mijn broer in de garage.
uiteraard een fotootje van de beige wagen gemaakt en van de Baur van m'n broer.

Image

Image

Image

Aan de rechterzijde tevens de nieuwe daily, de E30 touring begaf het in de winter van 2021 waardoor ik genoodzaakt was om alles op de motor te moeten doen. Het ging wel, maar zo midden in de polder tijdens de bietencampagne op een 130pk sterke honda was niet de meest slimme optie. Daarom in januari Leon gebeld en zodoende de E30 oplaten halen en een E90 320i LCI ervoor teruggehaald. Fijne wagen met een paar A4tjes aan opties, wel één minpunt gevonden..., het betreft geen touring.....



afijn waar waren we..... ohja, de E21. Door de aanschaf van zo'n burgerlijke wagen en het gebrek van een echte rijders wagen (lees scheurijzer) toch weer langzaam aan wat spullen gaan sprokkelen voor de e21.

Zo kwam een advertentie voorbij op FB van een persoon die veel deurkaarten had liggen in het noorden van Nederland, op dat moment was ik nog heerlijk aan het genieten van de zon en het water aan de Adriatische zee in Kroatië, maar toch even de persoon in kwestie een berichtje gestuurd of er nog het nodige beschikbaar was. Gelukkig reageerde Jan zeer vlot en kon ik na het terugrijden van Kroatië de dag daarop meteen door naar het Noorden van ons kikkerlandje.

Image

Image

Kort daarna volgde er een vraag binnen de E30club of er iemand wat kom met een setje NOS draagarmen voor de achterzijde. Het bleef even stil, totdat de foto's volgde. Het betrof niet enkel een NOS setje draagarmen, maar een NOS setje draagarmen voor schijfremmen :boogie

Image

Zoals op de foto hierboven te zien is mist er nog het één en ander, maar dat komt vast wel goed.
Tot slot heb ik via Oldtimerseats een stof uitgekozen welke op de stoelen en achterbank moet komen. Geen originele stof maar wel een origineel BMW stof, namelijk een rip-stof van een E9. Het is een zwarte kleur geworden wat, hopelijk, goed zal staan met de beige buitenkant van de wagen en de witte hemel aan de binnenzijde. De stof voelt zacht, maar wel stevig aan. Een korte periode daarna heeft m'n broer nog een ritje gemaakt naar Oldtimerseats met mijn eigen Recaro stoelen achterin. Daar zijn de stoelen beoordeeld en goed genoeg bevonden om ermee door te gaan :banana .

de stof in kwestie:

Image

Betekent dit dat dé finish nu eindelijk inzicht is..... nee natuurlijk niet, het sprokkelen van de onderdelen vordert gestaag en zal zo nog even doorzetten. Mede doordat ik vanaf het nieuwe jaar binnen de zaak een nieuwe functie, monteur buitendienst, krijg waardoor ik doordeweeks van huis ben. Het zal er niet makkelijker op worden om aan de wagen te werken in de late avonduren.
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: bmw e21 project

Post by krijn98 »

Zo'n drie jaar geleden had ik al een 2.0 krukas, blok en E12 kop liggen voor een toekomstig project. Echter heb ik toendertijd alles hiervan verkocht om zo mijn motorrijbewijs te kunnen bekostigen. Nu was ik zo af en toe wel aan het kijken op de gebruikelijke platformen of het een soort gelijk iets voorbij zou komen, heelas kwam er niet veel langs of het kwam langs maar voor een dusdanige prijs dat het niet meer leuk was.

Tot er een keer op MP een onderblok en krukas van een 2.0 voorbij schoot voor een schappelijke prijs. Eenmaal aangekomen bleek ik bij een liefhebber/restaurateur belandt te zijn. Die middag meer alpina's gezien dan normalen BMW's..., echter bleek er nog wat 'troep' in de weg te liggen en zo de vraag of ik wat mee kon.
De vangst van die dag:
2 onderblokken 2.0 (1 met zuigers, 1 zonder)
1 onderblok 2.0 Tii met zuigers
3 krukas 2.0
4 cilinderkoppen E12
1 cilinderkop 121

al met al een geslaagde vondst :boogie .

Image

Zijn we er dan, nee nog niet. Op MP kwam er ook een aangepast gasklephuis, 48mm kleppen, voorbij van een M3 welke aangepast is voor een M10. Daarbij zat ook een E12 kop welke wat aangepast is. De kop zal in de toekomst nagekeken worden of het werk door derden goed gedaan is.

Image

Image

Tot slot nog een Sebring spaghetti spruitstuk overgenomen van een vriend :mrgreen:

Image

Image
Last edited by krijn98 on Wed Dec 21, 2022 8:02 pm, edited 1 time in total.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: bmw e21 project

Post by uwbuurman »

Krijn, ik ben erg benieuwd, maar kan je foto's niet zien...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: bmw e21 project

Post by krijn98 »

uwbuurman wrote: Tue Dec 20, 2022 11:06 pm Krijn, ik ben erg benieuwd, maar kan je foto's niet zien...
hmm dat is niet best, als ik het topic open zie ik namelijk wel de geposte foto's verschijnen....
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: bmw e21 project

Post by Jeroen »

Poeh hee, niet stilgezeten en genoeg leuks op je pad gevonden, mooi om zo te lezen!

Helaas doen de plaatjes 't idd niet, wellicht dat ze alleen voor jou als gebruiker zichtbaar zijn en de privacy niet op 'openbaar' oid staat.
Regards/groeten, Jeroen
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: bmw e21 project

Post by krijn98 »

[media][/media]
Jeroen wrote: Tue Dec 20, 2022 11:10 pm
Helaas doen de plaatjes 't idd niet, wellicht dat ze alleen voor jou als gebruiker zichtbaar zijn en de privacy niet op 'openbaar' oid staat.
Kan het probleem zo 1,2,3 niet vinden bij Google Photos, zal vanavond een album maken en de link delen in het topic
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: bmw e21 project

Post by BertjeConti »

In je eerste post van gisteren zie ik wel de eerste foto, in de tweede post zie ik ze allemaal wel. Leuke spulletjes.

Hoe/waar zitten de injectoren op het M3 gaskleppen feestje?
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: bmw e21 project

Post by Manitoba »

Ik zie (helaas) geen enkele foto, terwijl de tekst daar toch wel echt om vraagt... :wink:

Greetz,
Walter.
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: bmw e21 project

Post by krijn98 »

krijn98 wrote: Tue Dec 20, 2022 9:56 pm
Jeroen wrote: Mon Mar 15, 2021 10:53 pm Oeh dat vraagt dan om meer foto's zaterdag haha
inmiddels is deze stoelendans nog driemaal geweest...
De laatste keer dat de E21 naar buiten mocht was afgelopen voorjaar, de komst van een M3 en drie wagens in de schuur betekende dat de E21 elders mocht slapen. Dit omdat de E21 het makkelijkst te verplaatsen is van de drie wagens die in de schuur staan. Het was een klein ritje dit keer, 3km verderop bij mijn broer in de garage.
uiteraard een fotootje van de beige wagen gemaakt en van de Baur van m'n broer.

Image

Image

Image

Aan de rechterzijde tevens de nieuwe daily, de E30 touring begaf het in de winter van 2021 waardoor ik genoodzaakt was om alles op de motor te moeten doen. Het ging wel, maar zo midden in de polder tijdens de bietencampagne op een 130pk sterke honda was niet de meest slimme optie. Daarom in januari Leon gebeld en zodoende de E30 oplaten halen en een E90 320i LCI ervoor teruggehaald. Fijne wagen met een paar A4tjes aan opties, wel één minpunt gevonden..., het betreft geen touring.....

afijn waar waren we..... ohja, de E21. Door de aanschaf van zo'n burgerlijke wagen en het gebrek van een echte rijders wagen (lees scheurijzer) toch weer langzaam aan wat spullen gaan sprokkelen voor de e21.

Zo kwam een advertentie voorbij op FB van een persoon die veel deurkaarten had liggen in het noorden van Nederland, op dat moment was ik nog heerlijk aan het genieten van de zon en het water aan de Adriatische zee in Kroatië, maar toch even de persoon in kwestie een berichtje gestuurd of er nog het nodige beschikbaar was. Gelukkig reageerde Jan zeer vlot en kon ik na het terugrijden van Kroatië de dag daarop meteen door naar het Noorden van ons kikkerlandje.

Image

Kort daarna volgde er een vraag binnen de E30club of er iemand wat kom met een setje NOS draagarmen voor de achterzijde. Het bleef even stil, totdat de foto's volgde. Het betrof niet enkel een NOS setje draagarmen, maar een NOS setje draagarmen voor schijfremmen :boogie

Image

Zoals op de foto hierboven te zien is mist er nog het één en ander, maar dat komt vast wel goed.
Tot slot heb ik via Oldtimerseats een stof uitgekozen welke op de stoelen en achterbank moet komen. Geen originele stof maar wel een origineel BMW stof, namelijk een rip-stof van een E9. Het is een zwarte kleur geworden wat, hopelijk, goed zal staan met de beige buitenkant van de wagen en de witte hemel aan de binnenzijde. De stof voelt zacht, maar wel stevig aan. Een korte periode daarna heeft m'n broer nog een ritje gemaakt naar Oldtimerseats met mijn eigen Recaro stoelen achterin. Daar zijn de stoelen beoordeeld en goed genoeg bevonden om ermee door te gaan :banana .

de stof in kwestie:

Image

Betekent dit dat dé finish nu eindelijk inzicht is..... nee natuurlijk niet, het sprokkelen van de onderdelen vordert gestaag en zal zo nog even doorzetten. Mede doordat ik vanaf het nieuwe jaar binnen de zaak een nieuwe functie, monteur buitendienst, krijg waardoor ik doordeweeks van huis ben. Het zal er niet makkelijker op worden om aan de wagen te werken in de late avonduren.

Als het goed is zouden alle foto's nu wel zichtbaar moeten zijn, voor iedereen....
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: bmw e21 project

Post by krijn98 »

BertjeConti wrote: Wed Dec 21, 2022 6:32 pm In je eerste post van gisteren zie ik wel de eerste foto, in de tweede post zie ik ze allemaal wel. Leuke spulletjes.

Hoe/waar zitten de injectoren op het M3 gaskleppen feestje?
Goed gezien :wink: , de injectoren komen aan de onderzijde van het geheel.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: bmw e21 project

Post by Jeroen »

Kijk, we hebben plaatjes, leuk, bedankt!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply