even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Moderator: hier gaat het verder met de historie van de Inka 316. Het voorgaande topic over deze auto vind je HIER
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
He Bas, leuk dat je door gaat met het topic en je 316! Ben benieuwd wat er uit de taxatie komt. Altijd goed, want zoals anderen al zeiden, je zal nog versteld staan denk ik. En bij dagwaarde zul je tranen in je ogen hebben...
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Hier nog een actiefoto van afgelopen zomer. Wat begint het alweer te kriebelen zeg..!!
greetz, Bas
greetz, Bas
1977 E21 316
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Graag wil ik jullie iets vragen. De huidige blauwe kentekenplaten die er nog op zitten zijn de originele. Nu is er de mogelijkheid om nieuwe platen te laten drukken met opgelegde letters en cijfers. Aan de ene kant geeft het de auto een frisse uitstraling maar anderzijds hecht ik heel erg veel waarde aan originaliteit.. hetzelfde dillema heb ik met de emblemen die ook nog steeds origineel zijn maar lichtjes aangetast. Wat zijn jullie meningen hierover?
1977 E21 316
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Ik zou deze platen sowieso houden, dat kan, want het zijn geen gaikplaten. Daarnaast kun je derhalve, want pre gaik, gewoon legio nieuwe kopen. Blauwe, met witte opgelegde letters. Dat zou ik dus doen. Nieuwe blauwe platen, de auto aan de kant leggen en bewaren.
De originele logos zou ik erop houden, dat past bij het patina van de auto. Een verse complete reatauratie zou ik nieuwe logos geven, maar deze zijn veel mooier en gaver op jouw auto.
De originele logos zou ik erop houden, dat past bij het patina van de auto. Een verse complete reatauratie zou ik nieuwe logos geven, maar deze zijn veel mooier en gaver op jouw auto.
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Mooie auto Bas, leuk dat we 'm kunnen blijven volgen!!
Gr. Geerling.
Gr. Geerling.
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
zo.. een tijdje geen post geweest, vond het nu wel weer eens tijd worden.
Gisteren voor het eerst dit jaar eigenlijk de E21 uitgelaten voor een mooi avondritje samen met mijn vader, die een mooie 320i cabrio ( E36 ) aan de collectie heeft toegevoegd. Ik heb vorige maand de phonix weggebracht naar 'autobedrijf Admiraal' de BMW-specialist bij ons in de buurt voor wie deze klassieke BMW's niet vreemd zijn.
De auto was zeer moeilijk te starten en sloeg regelmatig af als die in het lage toerengebied kwam. Ook schokte de E21 teveel, dit had Michel bij verkoop al aangegeven dat het waarschijnlijk de vervuilde carburateur was. Deze heb ik gelijk ultrasoon laten reinigen en af laten stellen, en inderdaad wat een vervuiling zat hierhin! Het bleek dat ook het vlottertje kapot was het brandstoflevel dus deze is ook vervangen. Het koude start mechanisme is ook aangepakt zodat de auto bij stationair lopen met koude motor iets meer toeren maakt en dus niet meer af kan slaan. Om een lang verhaal kort te maken, De E21 rijdt nu weer als een zonnetje! Het enige wat misschien nog op de agenda staat is een nieuwe accu. Verder zal er dit jaar vermoedelijk weinig mee gebeuren, gewoon lekker rijden en genieten van deze unieke auto. De bultjes en plekjes die nog aanwezig zijn op de lak zal ik zeker ook aandacht aan gaan geven, maar dit zal vermoedelijk volgend jaar worden.
gr. Bas
Gisteren voor het eerst dit jaar eigenlijk de E21 uitgelaten voor een mooi avondritje samen met mijn vader, die een mooie 320i cabrio ( E36 ) aan de collectie heeft toegevoegd. Ik heb vorige maand de phonix weggebracht naar 'autobedrijf Admiraal' de BMW-specialist bij ons in de buurt voor wie deze klassieke BMW's niet vreemd zijn.
De auto was zeer moeilijk te starten en sloeg regelmatig af als die in het lage toerengebied kwam. Ook schokte de E21 teveel, dit had Michel bij verkoop al aangegeven dat het waarschijnlijk de vervuilde carburateur was. Deze heb ik gelijk ultrasoon laten reinigen en af laten stellen, en inderdaad wat een vervuiling zat hierhin! Het bleek dat ook het vlottertje kapot was het brandstoflevel dus deze is ook vervangen. Het koude start mechanisme is ook aangepakt zodat de auto bij stationair lopen met koude motor iets meer toeren maakt en dus niet meer af kan slaan. Om een lang verhaal kort te maken, De E21 rijdt nu weer als een zonnetje! Het enige wat misschien nog op de agenda staat is een nieuwe accu. Verder zal er dit jaar vermoedelijk weinig mee gebeuren, gewoon lekker rijden en genieten van deze unieke auto. De bultjes en plekjes die nog aanwezig zijn op de lak zal ik zeker ook aandacht aan gaan geven, maar dit zal vermoedelijk volgend jaar worden.
gr. Bas
1977 E21 316
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
I do lyk!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Helemaal top. Puur uit nieuwsgierigheid... Wat vraagt Admiraal voor zo'n "revisie" van een carburateur?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Peter, ik heb 400 euro betaald voor een complete revisie. Hierbij zat wel ook inbegrepen dat de automatische choke niet helemaal meer in orde was dus. En er zijn wat meer manuurtjes in gegaan omdat het afstellen veel problemen gaf. Admiraal is niet de goedkoopste, maar ze hebben handen van goud als het om BMW oldtimers en youngtimers gaat.
1977 E21 316
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Bedankt voor je info.Bas316 wrote:Peter, ik heb 400 euro betaald voor een complete revisie. Hierbij zat wel ook inbegrepen dat de automatische choke niet helemaal meer in orde was dus. En er zijn wat meer manuurtjes in gegaan omdat het afstellen veel problemen gaf. Admiraal is niet de goedkoopste, maar ze hebben handen van goud als het om BMW oldtimers en youngtimers gaat.
Waarschijnlijk werd je chokeklep niet goed gesloten door het hefboommechanisme wat bedient wordt door je gasklep.
Komt vaker voor. Het mechanisme moet heel soepel kunnen bewegen over het tandheugeltje.
Ik reviseer die dingen ook weleens
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
Goed bezig! Donderdag gaan we van de E21 het rubber van de achterruit vervangen voor een nieuwe ( die door michel was meegeleverd ), inclusief de strips.
1977 E21 316
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
Re: even voorstellen : BMW 316 phonix 1977.
hier weer een kleine update van de Phonix.
Nieuw achterruit rubber incl. vervanging van de sierstrips.
zo die is er uit.
dat ziet er gelijk een stuk frisser uit!
een nieuw setje naafstickers knapt de boel ook weer op!
Nieuw achterruit rubber incl. vervanging van de sierstrips.
zo die is er uit.
dat ziet er gelijk een stuk frisser uit!
een nieuw setje naafstickers knapt de boel ook weer op!
1977 E21 316
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46
1980 E21 320/6
2002 330 CI E46