Oh ja, ik heb een auto gekocht... en wat voor auto... een 323i van 1978, dus pfl. hij is hier bekend en voorzover ik kan nagaan ben ik de 3de eigenaar van deze mooie wagen die hier op het forum is. Na me vorig jaar aangemeld te hebben, vanwege redenen die wel in mijn voorstelrondje staan, ben ik stiekum wel wat op zoek gegaan, maar ik had wel specifieke wensen en eisen. Zo heb ik het liefste een originele Nederlander en moest het 1 van de twee kleuren zijn die ik me kan herinneren van mijn vaders e21's. Dus of een polaris of een zypressgrune. De polaris e21 kocht mijn vader in januari 1979 en hij haalde hem op 1 dag voor mijn geboorte. Dit jaar is mijn zoon geboren, dus wat was er nog mooier om een polaris e21 te kopen in dat jaar? Voor mij een goed moment, in ieder geval.
Maar dat kleine, fijne mannetje hat qua zoektocht ook wat roet in mijn eten gegooid, want ja, zijn spullen moeten mee, dus z'n mams moest ook groter gaan rijden. Dus in april een 320d touringgekocht. Dus daar gaat je budget...

Een polaris 323i van 1978, met 2.7 blok in originele look, dus 323i kop. Verder erg luxe met elektrische spiegels (type 1, hè!) elektrische antenne aan de BMW Bavaria cassettespeler, koplampwissers, recaro interieur, leren BMW sportstuur, een map aan facturen erbij, Bilstein/Eibach verlaging met 15" Alpina's in perfecte staat met hele goede banden, groen glas met een zonnebaan in de voorruit en gewoon een hele nette body. al met al, ver buiten mijn budget en denkpatroon tot dan toe. Maar de onrust was al begonnen.... Dus ik stuurde een mail aan die eigenaar. Geen snelle reactie, maar ja, niet iedereen zit de hele dag achter de pc, nietwaar. Maar de onrust was over gegaan in een knagend gevoel dat ik niet kon duiden...
De volgende dag laat ik die advertentie zien aan mijn vader, althans dat zou ik wel even doen, maar het ding was van internet gehaald!!

Bij de AB (anonieme BMWverslaafden) vertelde ik deze week:
ik ben Koos, en ik heb een e21.
Bij de loods van Gio:

Onderdelen en auto opgeladen:

Auto op de trailer:

Onderweg hinderlijk gevolgd door een oude BMW. Bumperklevert...

En het laatste stuk de auto naar huis gereden: