Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Dit is de keerring voorzijde motor, krukas
De keerring in hetzelfde voorste deksel van de hulpas kan wel vlak, geen schade aan die as.
En de grote keerring op de kruk, bakzijde. Deze zit ook 2,5mm dieper dan standaard
En gemonteerd
Bakzijde is lastiger te zien, zit tegen de bok.
De keerring in hetzelfde voorste deksel van de hulpas kan wel vlak, geen schade aan die as.
En de grote keerring op de kruk, bakzijde. Deze zit ook 2,5mm dieper dan standaard
En gemonteerd
Bakzijde is lastiger te zien, zit tegen de bok.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Daarna was het nog wat andere spulletjes klaarmaken voor montage als de kop er weer is. Zo ook de hitteschildjes en de spuitstukken, uitlaatzijde.
Deze plaatjes heb je al eerder kunnen zien in mijn 528i foto’s, omdat ik die spuitstukken en hitteschilden gelijk heb meegepakt.
Deze plaatjes heb je al eerder kunnen zien in mijn 528i foto’s, omdat ik die spuitstukken en hitteschilden gelijk heb meegepakt.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
En tot slot, gewoon omdat het kan, andere B8 Bilsteins achter. Ik heb de originele 12mm B8 Bilsteins van vroegâh laten reviseren in 2017. Maar ik ben niet tevreden over het weggedrag, want snelle, korte hobbels en drempels geven klappen op een aanslag, dus einde bereik schokdemper, lijkt het. Ook het verhogen van de veerspanning van de onderste naar de bovenste ring, hielp niks. Dus twee nieuwe achterbillies gehaald. Deze zijn nieuw en hebben 14mm zuigers. Dus deze maar weer een ring naar beneden, nog conservatief, maar dat hele lage is toch niet voor mij.
Oud en nieuw zijn prima te onderscheiden lijkt me.
En het verschil in zuigerdiameter.
Ze zitten inmiddels onder de auto, maar een eindbeeld is pas te zien als de auto weer buiten staat op de Alpina’s.
Oud en nieuw zijn prima te onderscheiden lijkt me.
En het verschil in zuigerdiameter.
Ze zitten inmiddels onder de auto, maar een eindbeeld is pas te zien als de auto weer buiten staat op de Alpina’s.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Slim opgelost met die keerringen iets dieper te leggen, hopelijk werkt het.
Wat mij weer op valt is dat jij weer een heel andere vorm stalen carterpan hebt, is die typisch E21?
Hebben die oude B8's ook langere zuigerstangen?
Wat mij weer op valt is dat jij weer een heel andere vorm stalen carterpan hebt, is die typisch E21?
Hebben die oude B8's ook langere zuigerstangen?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Is een eta e28 pan. Maar de stalen pan is inderdaad voor de e21 en de 2.7 eta. De andere m20's hebben de aluminium pan, met een groter carter. Daar heb ik ook nog een paar van liggen, maar deze moet er onder.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
De nodige puzzels, maar ook weer mooie oplossingen, netjes!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Mooi opgelost zo, dit gebeurd ook veel aan de achterkant van het blok bij de krukas keerring. Daar kan je een vulplaatje voor kopen wat je achter de krukas keerring plaatst. Met hetzelfde effect, de keerring verplaatst ten opzichte van de ingesleten plek.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Goed bezig Koos.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Mooie werken!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]