Even een update over de werkzaamheden aan de e21.
Ik had in februari al van Mike een andere diff gehaald en van "de buurman"een trekhaak omdat ik zomers graag met de boot het water op mag.
Wegens drukte was ik er niet aan toe gekomen totdat ik deze week twee vrije dagen had..
De diff en trekhaak zijn er eerst onder gehangen. Nieuwe olie in het diff gedaan en verder geen problemen vwb de montage van beide onderdelen gehad. Het diff is mooi gruisloos en daardoor ben ik weer een stapje dichterbij een technisch goede auto gekomen. Nu zou de overbrenging van dit differentieel anders zijn dan de oude zodat de auto wat minder toeren zou maken op de snelweg. Helaas is dit niet het geval en bij 120km/u nog steeds 4000 toeren..
Verder heb ik de motor olie en automaat olie ververst en daarbij ook nieuwe bougies geplaatst. Tijdens het vervangen van de bougies blijkt dat 1 bougiekabel gewoon los in de dop zit. Kan nooit goed zijn dus via internet vandaag maar een compleet nieuwe kabelset besteld a 85,- incl verzenden..
Verder had ik ook een nieuw luchtfilter besteld maar kreeg van winparts een verkeerde (wel ronde) versie. Die ik nodig ben hebben ze dan weer niet helaas. Wie o wie weet waar wel??
problemen... Koud liep de motor wat moeilijk en op 5 cilinders... Nu na die kapotte bougiekabel even tijdelijk te hebben gemaakt weer op 6 cilinders maar als de motor warmer wordt stijgt het toerental van de gebruikelijke 800 a 1000 naar 1500 a 1700.... Na even wat probleem gevallen te hebben gelezen op het forum maar even gekeken hoe het met het vacuum systeem zit. Daar ben ik weinig wijzer van geworden. Slangetjes zijn allemaal goed maar ik heb het vermoeden niet goed aangesloten. Wat mijn ten eerste opviel is dat een klep voor in de luchtinlaat niet open gaat waardoor de motor alleen maar warme lucht kreeg vanaf het uitlaatspruitstuk. Deze zou volgens mij moeten werken door het vacuum systeem?.. Ik ben hier vanavond achter gekomen en denk dat ik de klep er maar tussen uit ga halen.
Verder viel me op dat een vacuum slangetje op een stelschroefje zat. Gezien de plek waar deze zit moet deze volgens mij bij de carterontluchting op om weer in de filterbak uit te komen... Klopt dat?
Zie foto hier onder... zit slangetje los en hangt voor het stelschroefje..
Kan iemand me verder vertellen hoe ik het stationare toerental afstel op de Solex??
O ja... leuk nieuws weer... Heb een setje nette 15 inch originele hartge velgen op de kop getikt. Nu nog even wachten op de spacers (gecentreerde).