323i Odo sleuteldagboek
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Toettoettoettoerersssss... Tsjaa echt geen eer aan te behalen. Nieuwe worden binnenkort geleverd. Mooie rode hela`s. Met dank aan Koos voor de input.
Last edited by bremboap on Mon Jun 15, 2020 7:12 pm, edited 1 time in total.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Verder wat los spul klaar gemaakt om te laten verzinken.
Hier bevestigingsmateriaal voor oa motorkap..
Daarnaast veel anders los spul in de bak gedaan om te laten verzinken. Probeer alles in 1x te laten verzinken. Zowel geel als blauw.
Hier bevestigingsmateriaal voor oa motorkap..
Daarnaast veel anders los spul in de bak gedaan om te laten verzinken. Probeer alles in 1x te laten verzinken. Zowel geel als blauw.
Last edited by bremboap on Mon Jun 15, 2020 7:12 pm, edited 1 time in total.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Een volgend nieuw hoofdstuk waar ik aan toe ben. Kabels.
Begonnen met de kabel van de Pompa di benzina.
Een kabel met veel opgebouwde historie.
Eerst begonnen met het verwijderen van de tectiel en andere narigheid.
De eerste opbrengst.
Na een sopje een prima resultaat. Kabels doorgemeten en geen draadbreuk kunnen vaststellen. Aansluiting netjes schoongemaakt.
Inmiddels isolatiemateriaal ook verwijderd. As we speak ligt de boel te drogen. Next step: aanbrengen nieuw isolatiemateriaal.
Begonnen met de kabel van de Pompa di benzina.
Een kabel met veel opgebouwde historie.
Eerst begonnen met het verwijderen van de tectiel en andere narigheid.
De eerste opbrengst.
Na een sopje een prima resultaat. Kabels doorgemeten en geen draadbreuk kunnen vaststellen. Aansluiting netjes schoongemaakt.
Inmiddels isolatiemateriaal ook verwijderd. As we speak ligt de boel te drogen. Next step: aanbrengen nieuw isolatiemateriaal.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Probeer dit originele stukje tape, voorzien van nummers. schoon te krijgen en terug te plaatsen. Noodzakelijk nee. Leuk, dat wel weer. Waarom? omdat het gewoon kan.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
So, dat was ff een update zeg, 2021 next episode?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Hahahahahaha
nee zal het meer gaan bijhouden.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Vergeet te melden dat ook de schroefjes voor dakraambevestiging zijn aangepast.
Onderwijl wel nagedacht over schuifdak. Misschien toch een E30 erin bouwen. Tsjaa lastig. Mijn haar kan niet meer door de war raken door wind. Dus nee. Blijf bij de E21 versie.
Kaal gemaakt en een nieuw jasje Semi Gloss black gegeven. Zijn die kleine vriendjes ook weer tevreden.
Voor
En na. Blokje hout misbruikt en wat gaten in geboord.
Onderwijl wel nagedacht over schuifdak. Misschien toch een E30 erin bouwen. Tsjaa lastig. Mijn haar kan niet meer door de war raken door wind. Dus nee. Blijf bij de E21 versie.
Kaal gemaakt en een nieuw jasje Semi Gloss black gegeven. Zijn die kleine vriendjes ook weer tevreden.
Voor
En na. Blokje hout misbruikt en wat gaten in geboord.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Wat zijn de volgende stappen. Is er misschien een planning. Nee natuurlijk niet.
Quote:
Mijn vrouw: hok dat ding in elkaar en trap hem af in de Eifel. Zoek alvast een nieuwe project. Wil je in het weekend niet thuis zien.......
Dat weten jullie hoe mijn thuis situatie is. Het is echt wel een schatje hoor.
Eifel 2021.. Tsjaa zou goed mogelijk kunnen zijn.
Dus next steps:
1> kabelboom verder aanpakken.
2> Remmen aanpakken. Ff vers maken.
3> Deze of volgende week spullen wegbrengen voor te laten poedercoaten.
4> Stralen/epoxy. Ondertussen her en der offertes opgevraagdt. Keuze maken wie. VOCOR (Oldtimer stralen, best ok. Kost ook wat).
5> Chroomwerk aanpakken. Iets voor na de kabelboom.
6> Interieur. Ga denk ik vloerbekleding bestellen bij Kapteyn. Stoelen, bank en panelen ergens in DLD laten herbekleden met retro fit stof. Wil geen leer erin. Althans mijn vrouw....... Was ik al aan het un quoten.... Heb Recaro`s liggen. Stof is op zich best ok, maar we pakken immers nu alles aan.
7> Blok. TSjaa daar ben ik nog niet over uit. 2.3cc laten, en uitvoeren met verlichte drijfstangen, vliegwiel, andere nokkenas. Of upgrade naar 2.7. Ga ik eens rustig over slapen.
8> Cas in kleur laten zetten. Wie, wat of waar staat nog open. Eea loopt wel op de achtergrond.
Zal vast wel wat vergeten.
Tot zover.
Quote:
Mijn vrouw: hok dat ding in elkaar en trap hem af in de Eifel. Zoek alvast een nieuwe project. Wil je in het weekend niet thuis zien.......
Dat weten jullie hoe mijn thuis situatie is. Het is echt wel een schatje hoor.
Eifel 2021.. Tsjaa zou goed mogelijk kunnen zijn.
Dus next steps:
1> kabelboom verder aanpakken.
2> Remmen aanpakken. Ff vers maken.
3> Deze of volgende week spullen wegbrengen voor te laten poedercoaten.
4> Stralen/epoxy. Ondertussen her en der offertes opgevraagdt. Keuze maken wie. VOCOR (Oldtimer stralen, best ok. Kost ook wat).
5> Chroomwerk aanpakken. Iets voor na de kabelboom.
6> Interieur. Ga denk ik vloerbekleding bestellen bij Kapteyn. Stoelen, bank en panelen ergens in DLD laten herbekleden met retro fit stof. Wil geen leer erin. Althans mijn vrouw....... Was ik al aan het un quoten.... Heb Recaro`s liggen. Stof is op zich best ok, maar we pakken immers nu alles aan.
7> Blok. TSjaa daar ben ik nog niet over uit. 2.3cc laten, en uitvoeren met verlichte drijfstangen, vliegwiel, andere nokkenas. Of upgrade naar 2.7. Ga ik eens rustig over slapen.
8> Cas in kleur laten zetten. Wie, wat of waar staat nog open. Eea loopt wel op de achtergrond.
Zal vast wel wat vergeten.
Tot zover.
Last edited by bremboap on Mon Jun 15, 2020 7:13 pm, edited 1 time in total.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
9> spullen wegbrengen om te laten verzinken en Koos lastig vallen.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Al met al lekker bezig geweest.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Kijk, dat zijn nog eens updates! Heerlijk bezig naar een ander fraai voorbeeld natuurlijk, en dit wordt net zo netjes, supergaaf om te zien maat! En ook nog eens nuttig ende vermaeckelyck leesvoer, thanks!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Wat betreft de motor... Wil je de K-Jet behouden of mag het Motronic of L-Jet worden? Ofwel de Koos-versie of Remy-versie? Zit wel een bak pk’s tussen...
Wel weer hele mooie werken. Ik vind dit een stuk mooier om te zien dan de ene roestfoto na de andere is beter voor het gemoed zeg maar.
Wel weer hele mooie werken. Ik vind dit een stuk mooier om te zien dan de ene roestfoto na de andere is beter voor het gemoed zeg maar.
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Thanks Jan Willem. K jet behouden. Dus versie Koos.
Er staat een Schnitzer Turbo set te koop. Again. &999
Is wel een kanshebber vermits het was is. Fris en op orde 200ps. Aan de andere kant. Standaard in orde maken is 140 Ps. Is mij eigenlijk ook wel prima. Resumé. Ik heb echt geen idee.
Er staat een Schnitzer Turbo set te koop. Again. &999
Is wel een kanshebber vermits het was is. Fris en op orde 200ps. Aan de andere kant. Standaard in orde maken is 140 Ps. Is mij eigenlijk ook wel prima. Resumé. Ik heb echt geen idee.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Ik zou het dan in elk geval bij atmosferisch houden en eventueel een 2.7 er van maken. Dus dan hoef je alleen nog maar tussen 2.3 en 2.7 te kiezen
Als je bereid bent om Schnitzerdingen in te gaan bouwen dan zou ik nog eens een gedachte over een wat nauwkeuriger injectie laten gaan. Misschien Rob eens aankijken of je eens in met zijn M20 mag rijden. Dat is wel iets anders hoor.
Wel leuk om nog zo conceptueel over een motor en project na te kunnen denken
Als je bereid bent om Schnitzerdingen in te gaan bouwen dan zou ik nog eens een gedachte over een wat nauwkeuriger injectie laten gaan. Misschien Rob eens aankijken of je eens in met zijn M20 mag rijden. Dat is wel iets anders hoor.
Wel leuk om nog zo conceptueel over een motor en project na te kunnen denken