323i van Walter

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i van Walter

Post by Peter V. »

Die 2 stuks 6J van kleinanzeigen liggen hier in Teteringen. Blijft mooi een net setje BBS 15 inch, zeker een breedset.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: 323i van Walter

Post by Manitoba »

Vorig weekend was het zo ver, op vrijdag de 13e afgesproken om in het mooie Drenthe te beginnen aan "Operatie Drivetrain" van mijn e21. 's Middags rond 14:30 nog ff wat Sharknose Meeting flyers (die ik daarvoor bij Jeroen op z'n werk had opgehaald) bij Autobedrijf Gijsbertsen afgegeven, en daar de vervangen onderdelen van mijn e91 (update daarover volgt) opgehaald. En door richting Steenwijk.

Op het meetingpoint zet ik de e21 neer, zet de motor uit en en spontaan beginnen de alarmlichten te knipperen... Oké, de roemruchte schakelaar-fix (al eerder gedaan, niks aan de hand). Alleen voor dat moment niks bij me om 'm het zwijgen op te leggen. Koos heeft wel een kartonnetje wat ik zittend aan de passagierskant, er tussen pruts: klaar. Uitstappen, deur op slot, deur dicht. K*t, dat moest andersom... waar is de sleutel? Op de vloermat, voor de stoel, in de auto... En nu? Bij Jan maar wat stevig ijzerdraad halen en we krijgen een bakje met veel e21-sleutels mee... "je weet maar nooit". Terug bij de auto pielen met het ijzerdraad, alle sleutels proberen, helaas. Weinig resultaat na een half uurtje klooien. Koos pakt nog een keer het bakje sleutels, en ja hoor... hij krijgt het wel voor elkaar... Eerder zei hij tegen mij: "Voorzichtig met de sleutels, je wil niks forceren". Na zijn eigen poging was de verklaring "met geweld n**k je een ezel.". Oké....

Door naar het ouderlijk huis van Jan en de prachtige garage die daarbij is, met brug en van alle gemakken voorzien. Onder het kleedje de Opal-grüne Baur in aanbouw, van pa Groen en zoonlief. PRACH-TIG!

Snel omkleden, auto omhoog en beginnen. In no-time ligt de uitlaat er onder uit, en niet veel later volgt de cardan-as.

Image

Image

Volgende is de versnellingsbak die er onder uit mag. Lijkt wel of Jan en Koos voor Speedy Gonzales hebben gestudeerd, want ook die ligt 3-keer-met-m'n-ogen-knipperen-later naast de auto. Tussendoor worden we alleen "opgehouden" door Jan's moeder die echt een weldadige maaltijd voor ons heeft (bedank je je moeder nog een keer van me, Jan?). Als aller er onder uit ligt, begint ook het grote schoonmaken, van met name de versnellingsbak en allerlei losse onderdeeltjes die onder de auto vandaan komen.

Image

Image

Image

Image

Image

Maar kijken naar werken kan ik ook heel goed, uren lang zelfs, als het echt moet:

Image

Image.

Maar om een uur of 11 's avonds was het wel echt mooi, werd tijd om een tukkie te doen. Volgende dag om 8:30 weer fris en fruitig verder. Koos begint met het onderhoud aan de cardan-as. Voorste en achterste deel markeren, uit elkaar, nieuw tussenlager erin. Alles op z'n Koos; want bijvoorbeeld het busje op het asje in de bak van de telleraandrijving is beschadigd, dus dat moet weer netjes. En dan natuurlijk ook meteen beter dan nieuw, Koos in z'n element dus:

Image

Image

Image

Met hulp van hond Luna:

Image

Image

De koppeling die er nu een seizoen of 2 onder heeft gezeten, is wel echt ernstig naar de Filistijnen (heb er ff niet de goede foto's van). Maar klaar is het allemaal wel degelijk. Dus gelukkig kunnen we alles wat de afgelopen maanden aan nieuwe spulletjes gekocht en gespaard is, gaan gebruiken.

Ook de schakelplaat, pook, allerlei pakkinkjes en keerrinkjes, lagertjes etc; alles tussen bevestiging bak en motor en het sperdifferentieel achter wordt aangepakt.

Image

Image

Oude tussenlager van de cardan-as:

Image

Image

Image

Image

Splinternieuwe koppeling:

Image

Image

Ook in de bak alles vers: van olie t/m keerringetjes en lagertjes:

Image

Image

Het sperdiff heb ik zo goed mogelijk schoongemaakt, overal waar ik bij kon zonder dat het onder de auto vandaan hoefde. Daarna is het van de nodige frisse sperdiff-olie voorzien, dus dat kan er ook weer een tijdje tegen.

We zijn intussen door Jan's moeder ook voorzien van een top-lunch, dat houdt de spirit en het tempo er wel in. Zo langzamerhand begint het opbouwen weer. De versnellingsbak gaat tegen de verse koppeling weer onder de auto.

Image

Dan de cardan-as, die voor een deel al weer gemonteerd was om als volgende deel verbonden te worden aan de bak terug op z'n plek en tenslotte de uitlaat. F*ck: probleempje: de bouten op het spruitstuk hebben het beste deel van hun leven wel gehad, draad versleten en kapot. Dat komt niet goed. Ff denken, en Jan heeft de oplossing onder handbereik. In het "grote magazijn" ligt nog een spruitstuk op voorraad, dus daarmee wordt het (bijna-) laatste EGR-aandenken uit m'n e21 verwijderd. Niks aan het toeval overlaten: deze keer wordt het allemaal zoals het hoort met kopermoeren gemonteerd. De rest van de uitlaat gaat dan redelijk vlot, hoewel etenstijd al wel weer zo'n beetje voorbij is. Eigenlijk was het plan dat we allemaal gewoon thuis zouden eten, maar dat was net even te ambitieus. Dankzij alweer Jan's moeder kwamen we ook die avond niet om van de honger.

Tegen 19:30, 20:00 uur was alles weer gemonteerd, de brug kon nu "definitief" naar beneden om de auto daarna (door Koos) naar buiten te laten rijden. Dat ging mooi, garage uit, tussen wat geparkeerde auto's door het erf af, het laantje op. Gas geven... BOEM!!!!!! De auto staat in 1 keer stil, alsof er in 1 ruk aan de handrem getrokken wordt. Jan en ik snel naar de auto, waar Koos vloekend aangeeft dat de auto weer vastzit in de versnelling.... Hoe dat dan????

Er zit niks anders op dan de auto terug te duwen, achteruit de garage in, de brug op. Wat is er aan de hand...? Versnelling in vrij, motor starten, in z'n 1, koppeling op laten komen en de hele boel loopt vast. Met ingetrapte koppeling laat de bak zich keurig in alle versnellingen bewegen. Met motor uit en een klein beetje druk ook. Kortom: precies hetzelfde probleem als de afgelopen jaren in de winterstalling. Hoe kan dat nou...? Laatste idee wat we die avond nog kunnen proberen is de koppeling nog een keer goed ontluchten. Daar is nog ff een heel snel op-en-neer-ritje-naar Staphorst voor nodig, maar helaas biedt ook dat geen enkele verbetering. Nog met Peter V. gebeld en die kijkt eigenlijk naar net zo'n raadsel als wij. Enige wat eigenlijk overblijft, is dat de bak zelf toch echt kapot is.

Daar is die avond niks meer aan te doen, dus we houden het voor gezien. Koos geeft me een lift tot Meppel, waar Cindy ons tegemoet is komen rijden en dan gaan we allemaal naar huis... Wat een domper na zo'n mega-gezellig en eigenlijk super-succesvol klusweekend... Maar mijn dank richting Jan en Koos (en Jan's ouders voor alle gastvrijheid, en ook de hulp van Jan's vader) is er niet minder om.

Wordt vervolgd!

Greetz,
Walter.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: 323i van Walter

Post by Manitoba »

Dan is het maandagavond 16 maart, uurtje of 23 uur. Ik lag al in m'n mandje, hoor ik m'n telefoon. WhatsApp-videogesprek van Koos, zowel bij hem als bij mij is het donker dus zien doen we niet veel. Maar horen wel, want ik hoor m'n e21 lopen en ik hoor ook Jan Groen praten. Dan komt er een filmpje op m'n telefoon binnen, ik zie m'n auto de garage bij pa en ma Groen uitrijden, het erf af, laantje op en richting rotonde verdwijnen. Om even later met een mooi gangetje weer terug en voorbij te komen rijden.

De mannen hebben zich dus ff "kwaad gemaakt". Overdag heeft Jan's vader de uitlaat gedemonteerd en de cardan-as vast losgemaakt. 's Avonds om 19:30 zijn Jan en Koos begonnen/verder gegaan met demonteren van mijn versnellingsbak en het TLC-geven aan een 5-bak uit de schappen van Groen. Die hebben ze gemonteerd, en 's avonds om 23 uur zat alles weer onder de auto en wisten ze (we) zeker dat mijn probleem dus echt in het inwendige van mijn versnellingsbak zit.

Donderdagavond ben ik met vriend Geert richting Steenwijk gereden om mijn auto en de kapotte versnellingsbak op te halen. Deze breng ik ergens de komende dagen (als dat nog lukt, voordat er een volledige lock-down komt) naar een versnellingsbakken-knutselaar in Zutphen. Hij heeft telefonisch een eerste diagnose gesteld en gaat onderzoeken of dat ook werkelijk zo is, en of en wat er aan gedaan kan worden. Hopelijk loopt dat positief af, want e21 M20 5-bakken zijn niet heel dik gezaaid... Fingers crossed dus.

Nogmaals: @Koos, @Jan, @pa en ma Groen: super, mega, onwijs, ontzettend bedankt voor alles. De afgelopen week heeft me (weer) geleerd dat we in deze community true friends zijn. Onbeschrijflijk waardevol! DANK!

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i van Walter

Post by uwbuurman »

Jaja, mooie write-up, maar hoe rijdt nou dat rooie ding?? Als een echte strakke 323i? Of meer als een 320? Laatste 4 jaar zijn er laswerken, schokdempersverstellingen, stuurinrichtings- en aandrijfwerkzaamheden gedaan. Enige aan onderstel wat nog eens mag zijn de draagarmen voor en toplagers en de draagarmrubbers achter. Oh, en setje stabirubbers. Verder is alles fris.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: 323i van Walter

Post by Manitoba »

Dat rooie ding rijdt echt super! Kan echt merken dat in de aandrijflijn alle eerder aanwezige speling (van bijvoorbeeld een overgare hardy-schijf) volledig zijn verdwenen. De nieuwe pook, met schakelplaat en -stangetjes, met de door Klaas gedraaide busjes, het schakelt denk ik nog beter dan toen m'n auto bijna 40 jaar terug uit de showroom kwam. Ben er echt waanzinnig blij mee!

Die laatste puntjes op de i qua onderstel zetten we op korte termijn ook nog wel. Mits de gevolgen van de Corona-perikelen te overzien zijn/blijven...

Greetz,
Walter.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i van Walter

Post by Jeroen »

Poeh hee, dat ging weer niet zonder slag of stoot! Maar het gedonder, dat was dus vrijwel zeker de bak en niet een verroeste drukplaat, wat in mijn ogen de eerste verdachte was. In elk geval leuk om te lezen hoe jullie 't samen hebben aangepakt en opgelost, en dat zal ongetwijfeld ook best gezellig geweest zijn. En laat het genieten maar weer beginnen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i van Walter

Post by uwbuurman »

Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Eerder zei hij tegen mij: "Voorzichtig met de sleutels, je wil niks forceren". Na zijn eigen poging was de verklaring "met geweld n**k je een ezel.". Oké....
Viel reuze mee. Maar slijtage in het bewuste slot is duidelijk, want een andere slot kreeg ik niet open. Wel fijn!
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Alles op z'n Koos; want bijvoorbeeld het busje op het asje in de bak van de telleraandrijving is beschadigd, dus dat moet weer netjes. En dan natuurlijk ook meteen beter dan nieuw, Koos in z'n element dus:

Image

Image

Image
De vraag is: met het nieuwe stokje in de balk en de betere plaatsing van de kabel in het gereviseerde blokje: is er nu minder geratel?
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm
De koppeling die er nu een seizoen of 2 onder heeft gezeten, is wel echt ernstig naar de Filistijnen (heb er ff niet de goede foto's van). Maar klaar is het allemaal wel degelijk.
Die plaat zat dus niet goed gecentreerd. was ook erg versleten en het druklager was echt helemaal finaal dood. Maar echt.
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Ook de schakelplaat, pook, allerlei pakkinkjes en keerrinkjes, lagertjes etc; alles tussen bevestiging bak en motor en het sperdifferentieel achter wordt aangepakt.

Image

Image
Die schakelstang, de busjes met nieuwe kunststof ringen, nieuw schuimpje, ook kleine schuimpje in het koppelstukje op de bak, ophangrubber van de schakelplaat en een nieuwe pook! En een vers gespoten schakelplaat zelf. Schone onderdelen werken het fijnste!! Om onverklaarbare reden was er iets van 2 centimeter van de pook van Walter afgezaagd, van de draad boven op. Een Sjonnie oplossing voor een shortshifter wens? Wie weet.
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Oude tussenlager van de cardan-as:

Image

Image

Image

Image
Dat bovenste lager is het lager in de krukas, aan bakzijde. Vermoedelijk origineel en ernstig dood en versleten. Die tweede, dat kleintje is het lagerbusje dat voorin de cardanas zit, die centreert de as op de pen aan de bak. Dat grote ding is het tussensteunlager. Ook al erg verrot.

Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm
Dan de cardan-as, die voor een deel al weer gemonteerd was om als volgende deel verbonden te worden aan de bak terug op z'n plek en tenslotte de uitlaat. F*ck: probleempje: de bouten op het spruitstuk hebben het beste deel van hun leven wel gehad, draad versleten en kapot. Dat komt niet goed.
De voorpijpen zaten met stalen bouten op de spuitstukken. Dat gaat nooit lang goed, dus de sdraadeinden waren inderdaad katsverrot. Em omdat het spuitstuk er toch af moest, en het een raar groot EGR ding is, met allerlei sensoren in de uitlaat, is in mijn beleving de flow nooit zo goed als bedoeld. Ik denk dat door het wisselen van de spuitstukken ook echt (fractioneel) meer vermogen beschikbaar is. De achterste hebben we gewisseld bij het probleem van de montage na de eerste wissel, het tweede spuitstuk daarna ook maar om alles gelijk te houden.
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm ...waar Koos vloekend aangeeft....
Het was niet mooi.... :protest Je had er bij moeten zijn.... Jan haalde al een jerrycan benzine en een aansteker...
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Koos geeft me een lift tot Meppel...
Geografisch ben je minder sterk dan verwacht. Wie gaat Gerwin vertellen dat hij kennelijk in Meppel woont? Of ligt je kaart op de kop? Laat ik het zo zeggen: Ik heb je zien uitstappen aan de andere kant van Zwolle, in Wezep. :bag

Al met al was het een mooi weekend, en erg balen van die bak. Verklaart wel eea. Of de bak stuk is door de koppeling die vast zat en met de nodige aandrang weer los is gemaakt een paar keer, of dat de bak gewoon slijtage had, zeg het maar. Maar mooi dat er een leenbak beschikbaar is, fijn dat de auto weer rijdt!! (Maar hoè??? Dat willen we weten, Walter. Hoè rijdt hij nu????)

Mooi weekend met Jan en Walter en inderdaad met bijzonder goede verzorging van Moeders Groen (ook mijn diepe buiging en hartelijke dank) en onder wakend oog van Opa Groen die veel aangeef- en opruimwerk heeft gedaan.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: 323i van Walter

Post by Manitoba »

uwbuurman wrote: Fri Mar 20, 2020 4:31 pm De vraag is: met het nieuwe stokje in de balk en de betere plaatsing van de kabel in het gereviseerde blokje: is er nu minder geratel?
Het geratel is weg, de naald van de snelheidsmeter "wiebelt" nog wel, tot ongeveer 40 km/u.
uwbuurman wrote: Fri Mar 20, 2020 4:31 pm fijn dat de auto weer rijdt!! (Maar hoè??? Dat willen we weten, Walter. Hoè rijdt hij nu????)
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 4:14 pm Dat rooie ding rijdt echt super! Kan echt merken dat in de aandrijflijn alle eerder aanwezige speling (van bijvoorbeeld een overgare hardy-schijf) volledig zijn verdwenen. De nieuwe pook, met schakelplaat en -stangetjes, met de door Klaas gedraaide busjes, het schakelt denk ik nog beter dan toen m'n auto bijna 40 jaar terug uit de showroom kwam. Ben er echt waanzinnig blij mee!
uwbuurman wrote: Fri Mar 20, 2020 4:31 pm
Manitoba wrote: Fri Mar 20, 2020 3:31 pm Koos geeft me een lift tot Meppel...
Geografisch ben je minder sterk dan verwacht. Wie gaat Gerwin vertellen dat hij kennelijk in Meppel woont? Of ligt je kaart op de kop? Laat ik het zo zeggen: Ik heb je zien uitstappen aan de andere kant van Zwolle, in Wezep. :bag
Da's echt niet meer dan een eenvoudige vergissing. Want gisteravond op de heenweg reed ik bij afslag Wezep, en dacht toen nog "Hé, dat was zaterdagavond het wisselpunt". Gevalletje Corona-brain, of zo, denk ik.

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i van Walter

Post by uwbuurman »

Hahaha. Mooi dat die ratel weg is. Dat wiebelen hebben de meeste tellers.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i van Walter

Post by 323baur »

Zo, dat leest als een boek.
Wel raar van die koppeling, want die is 2 jaar geleden gemonteerd.
Destijds was die echt nagenoeg nieuw uit de voorraad van een redelijk recent gedemonteerde e21.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i van Walter

Post by uwbuurman »

De rafels hingen er aan, Ite, zonder dollen. Maar die bak komt kennelijk niet goed in de vrij. En een nieuwe koppeling maakt dat direct expliciet, want die is dik. De oude plaat is wellicht stukje voor stukje opgevreten. En in welke mate er effect was van dat die oude koppeling niet strak gecentreerd was, weet ik niet.
Last edited by uwbuurman on Fri Mar 20, 2020 8:27 pm, edited 1 time in total.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 323i van Walter

Post by gerrit323 »

De essentie van deze groep zit in voorgaande posts verweven .. echte vriendschap !!!

Leuk dat de e21 steeds beter wordt Walter
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i van Walter

Post by Jeroen »

De uitkomende koppeling, was daarvan nog te zien welk fabrikaat dat was?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i van Walter

Post by uwbuurman »

Meen van wel, FS? HS?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: 323i van Walter

Post by bmw e12 e21 »

Mooi verslag en werken met mooi eindresultaat!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Post Reply