Hoog tijd om weer eens wat te typen over mijn project. Schrok ervan dat het alweer heel wat maanden geleden was, maar zo gaat dat. Zomervakantie, druk op de zaak en en passant ook nog huis gekocht en heel belangrijk een nieuwe sleutelplek! Maar samengevat; weinig tijd gestoken in de E21, maar daar gaat nu weer verandering in komen.
Hierbij wat foto's met onderschriften:
In de stalling/werkplaats met passende vlag
Mooie set Bilstein B6 en H&R veren gescoord, zodat het geheel wat lager ligt en beter stuurt. Dat laatste is me tegengevallen en ik vind de E21 nog steeds erg zoekerig. De E21 is nu voorzien van een goedwerkende originele stuurbekrachtiging, maar ik wil deze eigenlijk verwijderen om terug te gaan naar een reguliere stuurinrichting. Tips zijn welkom. Verder denk ik dat ik er goed aan doen om alle rubbers in het onderstel te vervangen voor hardere/strakkere versies dus daar ga ik me de komende drie maanden op richten.
Eerste oldtimerrally gereden. Was een rally met 19 bevriende oldtimerrijders (ervaren oldtimerrallyrijders), die in de omgeving een route hadden uitgezet. Kreeg als rookie bij loting startnummer 1 dus was even spannend. Maar het ging goed en misschien zelfs iets te goed/optimistisch, want ik was bij de stempelpost voordat de stempelaars er zelf waren. Hou nogal van doorrijden
.
Inmiddels is ook de LPG installatie verwijderd en de auto door de RDW weer gekeurd naar benzine. Wel zo fijn aangezien dit (inclusief overgangsregeling oldtimers) mij maandelijks een kleine 100 euro wegenbelasting scheelt. Bij circa 1 rit per maand wel zo prettig.
Verder heb ik van Leon een mooi setje type 1 portieren kunnen kopen, die later dienen als vervanging voor de nu slechte portieren. Het binnenwerk heb ik afgelopen week overgebouwd, zodat ik in plaats van trage elektrische ramen nu weer de goedwerkende zwengelramen heb. Deze klus viel me ontzettend mee en het was op een avondje gedaan inclusief alles netjes poetsen en smeren.
Nu er wat deskundigen naar de auto hebben gekeken, die zeiden dat de auto nog heel hard is en nog makkelijk een tijd mee kan voordat ik er echt wat aan moet gebeuren, heb ik besloten om deze winter de carrosserie nog niet te gaan (laten) restaureren en het een jaartje uit te stellen. Ik ga door met de techniek zoals het onderstel verbeteren, kilometerteller werkend krijgen, tripmasters inbouwen en iets met de brandstoftank. De auto stinkt nu namelijk naar benzine na het tanken. Na een dagje is het weer weg. wellicht iets met de slang tussen de twee tanks. Wel ga ik de visuele roest wat aanpakken en verwijderen en met de bekende middeltjes proberen om het proces te stoppen. Ook heb ik een harde achterklep staan, die ik er opmaak zodat ik verlost ben van eventuele lekkages door gaten van een eerdere spoiler. Over lekkages gesproken: ook de rubbers van de zijportieren verdienen aandacht, want die zijn behoorlijk hard geworden en een bepaalde laag die erop zit, is vergaan.
De komende weken is er weer een vaste klusavond ingeroosterd dus ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.