E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Van de week nog een leuke toevoeging gekocht voor de witte Baur. En nee het zijn geen stickers
Het is inmiddels bijna 5 jaar geleden dat ik deze Baur heb gekocht bij Leon.
Ik schreef toen bij het ophalen:
Dat gaat nog wel even wat emoties losmaken als hij straks alleen met de auto op pad gaat. Ik heb hem al uitgelegd wat een setje Alpina velgen kost.....
Misschien dat we toch eerst maar met de 316 gaan oefenen.
Het is inmiddels bijna 5 jaar geleden dat ik deze Baur heb gekocht bij Leon.
Ik schreef toen bij het ophalen:
Inmiddels is het zover dus alle sleutels zijn achter slot en grendel. Gelukkig mag hij voorlopig tot juni alleen met coach rijden (ikke dus) maar hij kan niet wachten.Nog een foto met mijn jongste zoon die de auto al heeft geclaimed voor als hij zijn rijbewijs heeft.
Dat gaat nog wel even wat emoties losmaken als hij straks alleen met de auto op pad gaat. Ik heb hem al uitgelegd wat een setje Alpina velgen kost.....
Misschien dat we toch eerst maar met de 316 gaan oefenen.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Kleine kinderen worden groot. Succes met het afschermen van de auto's
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Hahaha. Lang leve de smart cdi..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
erg mooi Michel,
en ik maar denken dat het stickers waren
Wit misstaat een baur zeker niet
groeten loentje
en ik maar denken dat het stickers waren
Wit misstaat een baur zeker niet
groeten loentje
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Ook maar weer eens klussen aan deze auto ook. Naast wat olielekkages aan het blok heb ik stroeve plekken op de remschijven. Dit veroorzaakt bij het remmen een hevig schuddend stuur. Deze schijven waren bij montage nieuw incl. De blokken en hebben er waarschijnlijk nog geen 1000 km opgezeten. Op zich zonde dus zou ze kunnen laten afdraaien. Geen idee of dat hier in de buurt kan dus alvast maar een setje nieuwe gehaald. Nu is mijn vraag, kan ik de remblokken blijven gebruiken? Er zitten geen groeven in de schijven want alles is nog zgan. Normaal vervang ik beide maar vindt dat eigenlijk zonde.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
De reden van de stroeve plekken komt vermoedelijk door nat wegzetten na wassen in combinatie met dasty om de velgen te reinigen zonder goed af te spoelen en droog rijden.
So many cars, so little time
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Bwa, laten zitten die blokken als het de mijne waren.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Ik heb de schijven vervangen en de bestaande blokken weer geplaatst. Schijven worden met een soort coating afgeleverd die je er eerst af moet remmen en dat heb ik op mijn gemakkie gedaan. Schudden in het stuur is weg maar heb nog niet hard geremd Fijn om ook de witte nog eens te gebruiken, morgen mag hij mee naar Zandvoort voor de OGP.
Vervolgklusjes, koppeling is af dus daar moet een andere voor komen. Dan kan ik gelijk de achterste krukaskeerring vervangen om een deel van de incontinentie op te lossen.
Ook de keeringen van de 5-bak gelijk maar meepakken.
Vervolgklusjes, koppeling is af dus daar moet een andere voor komen. Dan kan ik gelijk de achterste krukaskeerring vervangen om een deel van de incontinentie op te lossen.
Ook de keeringen van de 5-bak gelijk maar meepakken.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Ook hier weer leuke acties.
Die plekken op de schijf heb ik ook gehad. Schijf even oppoetsen en het trillen was weg. Kan er best hardnekkig op vast zitten.
Die plekken op de schijf heb ik ook gehad. Schijf even oppoetsen en het trillen was weg. Kan er best hardnekkig op vast zitten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Die "coating" is bedoeld om de schijven te beschermen van oxidatie, en die moet je er normaal niet afremmen, maar ontvetten met "remmenreiniger".Wondermike wrote:Ik heb de schijven vervangen en de bestaande blokken weer geplaatst. Schijven worden met een soort coating afgeleverd die je er eerst af moet remmen en dat heb ik op mijn gemakkie gedaan. Schudden in het stuur is weg maar heb nog niet hard geremd Fijn om ook de witte nog eens te gebruiken, morgen mag hij mee naar Zandvoort voor de OGP.
Vervolgklusjes, koppeling is af dus daar moet een andere voor komen. Dan kan ik gelijk de achterste krukaskeerring vervangen om een deel van de incontinentie op te lossen.
Ook de keeringen van de 5-bak gelijk maar meepakken.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Dit leek meer op grondverf dan de vette bescherming die ik ken. Ging er ook niet af met remmenreiniger en zelfs met thinner heel slecht. Ook mijn e92 schijven waren in deze "primer" gespoten. Zijn keurig schoon geremd nu en remmen prima
So many cars, so little time
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Dan heb ik niets gezegd
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Na dit jaar wat ritjes te hebben gemaakt met de witte Baur waren er drrie dingen die me begonnen te irriteren aan de auto.
A. De olielekkage van het blok
B. Het olieverbruik (ongeveer 1 op 800 incl. de lekkage)
C. De erg hoge koppeling
De auto is een aantal jaren terug opgebouwd met allerlei sloper onderdelen en dan pak je wat je hebt.
Daarbij kwam de vraag van de jongens of ze met deze auto naar Italie konden rijden ipv bij ons achterin om zo aan hun zelfstandigheid te werken. Omdat het mij ook wel leuk lijkt om een Baur in de zomervakantie voor het grijpen te hebben van de week begonnen met de uitbouw van de motor en bak.
Ik had de originele motor van de blauwe Baur nog staan en omdat ik nu even niet zit te wachten op twee motorwissels heb ik die er inmiddels in hangen.
Hier zat ook nog een verse koppelingsplaat op dus zo zijn er straks gelijk drie problemen opgelost. Bak en cardanas zit er weer onder dus alleen de motorruimte weer vullen met aanbouwdelen en we kunnen gaan starten. Helaas werkt vandaag het weer niet mee dus kan ik niet verder.
Hopelijk dit weekend wat proefrijden.
Verder wil ik nog een paar remslangen vervangen en alles nog ff natrekken onder de auto (je weet nooit wat er los trilt ) en dan kunnen ze over een maand op pad. Stiekem gewoon een beetje jaloers op ze....
A. De olielekkage van het blok
B. Het olieverbruik (ongeveer 1 op 800 incl. de lekkage)
C. De erg hoge koppeling
De auto is een aantal jaren terug opgebouwd met allerlei sloper onderdelen en dan pak je wat je hebt.
Daarbij kwam de vraag van de jongens of ze met deze auto naar Italie konden rijden ipv bij ons achterin om zo aan hun zelfstandigheid te werken. Omdat het mij ook wel leuk lijkt om een Baur in de zomervakantie voor het grijpen te hebben van de week begonnen met de uitbouw van de motor en bak.
Ik had de originele motor van de blauwe Baur nog staan en omdat ik nu even niet zit te wachten op twee motorwissels heb ik die er inmiddels in hangen.
Hier zat ook nog een verse koppelingsplaat op dus zo zijn er straks gelijk drie problemen opgelost. Bak en cardanas zit er weer onder dus alleen de motorruimte weer vullen met aanbouwdelen en we kunnen gaan starten. Helaas werkt vandaag het weer niet mee dus kan ik niet verder.
Hopelijk dit weekend wat proefrijden.
Verder wil ik nog een paar remslangen vervangen en alles nog ff natrekken onder de auto (je weet nooit wat er los trilt ) en dan kunnen ze over een maand op pad. Stiekem gewoon een beetje jaloers op ze....
So many cars, so little time