Page 3 of 4

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Fri Apr 27, 2012 8:56 am
by uwbuurman
Sander, een 323i achteras heeft remschijven maar ook een dikke stabilisatorstang, waardoor je oets rechetrop blijft in snelle bochten. Dat heeft dus altijd de voorkeur. Daarnaast kun je met zoveel 6 cillinder vermogen beter remschijven hebben dan trommels, als je eens van hoge snelheid moet afremmen, dan gaat dat wel, maar na een rondje sportief blazen, dan kun je wel problemen krijgen.

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Fri Apr 27, 2012 9:27 am
by Wondermike
Ik heb nog een set 323i draagarmen met naven, zonder remmerij/klauwen/schijven en volgens mij ook nog wel een 17mm stabi.

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Fri Apr 27, 2012 8:22 pm
by amarzanger
Hoi Wondermike

Zou je pbtje naar me willen zenden wat je vraagprijs is voor die draagarm.

Mvg Sander Amar

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Fri Apr 27, 2012 8:24 pm
by amarzanger
uwbuurman wrote:Sander, een 323i achteras heeft remschijven maar ook een dikke stabilisatorstang, waardoor je oets rechetrop blijft in snelle bochten. Dat heeft dus altijd de voorkeur. Daarnaast kun je met zoveel 6 cillinder vermogen beter remschijven hebben dan trommels, als je eens van hoge snelheid moet afremmen, dan gaat dat wel, maar na een rondje sportief blazen, dan kun je wel problemen krijgen.

Bedankt uwbuurman ik heb echt waardering van uw ervaring met de e21,zo leer ik ieder dag een stukje erbij.
Had nog een vraagje,moet ik die achteras kompleet vervangen of alleen,benodigde onderdelen kan ik monteren op de 316 achteras?
Is de as van de 323 en 316 toch verschillend?

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Fri Apr 27, 2012 8:30 pm
by Peter V.
De dwarsdrager zou je kunnen laten zitten want deze is universeel voor alle E21.

Voor de 323i ombouw moet je dus de complete achterdraagarmen hebben en een stabilisatorstang met beugels want een 316 heeft deze niet.

Een vraagje erbij is eigenlijk; heb jij nog een differentieel eronder van de 316 of is deze al aangepast?

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Fri Apr 27, 2012 10:17 pm
by e21bart
Hey, het gaat goed met de ombouw zo te horen! Ik ( en ik denk wij allemaal ) zijn zeer benieuwd wat je allemaal aan heb moeten passen en hoe dat in zijn werk ging. Zou je ons het een en ander kunnen vertellen!?

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sat Apr 28, 2012 2:00 am
by amarzanger
Peter V. wrote:De dwarsdrager zou je kunnen laten zitten want deze is universeel voor alle E21.

Voor de 323i ombouw moet je dus de complete achterdraagarmen hebben en een stabilisatorstang met beugels want een 316 heeft deze niet.

Een vraagje erbij is eigenlijk; heb jij nog een differentieel eronder van de 316 of is deze al aangepast?

Ik heb een orginal diff ,ik heb een m20 motor met een m20 automaatbak van de e30 325i

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sat Apr 28, 2012 2:01 am
by amarzanger
bedoel ermee orgineel 316 diff

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sat Apr 28, 2012 2:03 am
by amarzanger
e21bart wrote:Hey, het gaat goed met de ombouw zo te horen! Ik ( en ik denk wij allemaal ) zijn zeer benieuwd wat je allemaal aan heb moeten passen en hoe dat in zijn werk ging. Zou je ons het een en ander kunnen vertellen!?
welke project van aanpassing wil je weten Bart? Motor of dashboard.
ogenblik ben ik druk bezig met aanpak van onderstel. :thumbsup

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sat Apr 28, 2012 8:34 am
by Peter V.
amarzanger wrote:bedoel ermee orgineel 316 diff
Dan blijf je nog een vrij hoog toerental behouden. je zou kunnen overwegen om een 320/6 of een 323i diff te monteren. Je accelleratie wordt iets minder maar je toerental bij 100 km/h bijvoorbeeld zou zomaar een 500 rpm kunnen zakken.

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sat Apr 28, 2012 11:30 am
by uwbuurman
en je verbruik dus ook.

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sun Apr 29, 2012 1:51 am
by amarzanger
oke weet je iemand die toevallig zo n diff van 323 heeft liggen? zou hm graag willen kopen?

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sun Apr 29, 2012 9:24 am
by uwbuurman
Met de 2.7 en alles zou ik zelf een 3.45 sper willen hebben. Die dingen zijn echter moeilijk te vinden of erg duur. Een open diff moet ook een 3.45 zijn en is aanmerkelijk goedkoper.

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Sun Apr 29, 2012 9:47 pm
by amarzanger
Peter V. wrote:De dwarsdrager zou je kunnen laten zitten want deze is universeel voor alle E21.

Voor de 323i ombouw moet je dus de complete achterdraagarmen hebben en een stabilisatorstang met beugels want een 316 heeft deze niet.

Een vraagje erbij is eigenlijk; heb jij nog een differentieel eronder van de 316 of is deze al aangepast?

Hoi Petert.v heb vandaag Diff en Compleet uitlaat van 323i gekocht .

Re: E21 HJ-27-BF Baur mijn nwe auto

Posted: Mon Apr 30, 2012 1:40 pm
by Peter V.
Kijk, zo kom je rustig aan al de spullen. Ik denk dat velen toch wel benieuwd zijn naar je project.