Project "Derrick"; E21 320/6 BAUR 1981 restauratie
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Motor is er zo uit, ik doe dat trouwens liever andersom; kas over motor tillen. Als je dat wilt doen, kunnen we wel mijn brug gebruiken.
Gr Jeroen
Gr Jeroen
- Dakloos
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 75
- Joined: Sun Oct 07, 2012 4:26 pm
- My E21(s): BMW E21 320/6 BAUR Automatic 1981
- Location: Brunssum, Netherlands
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Hoi Jeroen,325ixbaur wrote:Motor is er zo uit, ik doe dat trouwens liever andersom; kas over motor tillen. Als je dat wilt doen, kunnen we wel mijn brug gebruiken.
Gr Jeroen
Ik heb jouw berichtje helemaal gemist. Bedankt voor het aanbod, je woont bij mij om de hoek dus kan misschien goed van pas komen want het is voor mij de eerste keer dat ik een complete motor uit een auto haal, maarja voor alles moet de eerste keer zijn zeg ik dan maar.
Roy
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
- Dakloos
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 75
- Joined: Sun Oct 07, 2012 4:26 pm
- My E21(s): BMW E21 320/6 BAUR Automatic 1981
- Location: Brunssum, Netherlands
Re: E21 320/6 BAUR 1981
De verhuizing zit erop en eindelijk kan ik dan beginnen met de restauratie van de BAUR in mijn nieuwe garage onder het huis. Omdat ik wist dat de verhuizing eraan kwam kon ik niet veel doen aan de auto, wat ik wel gedaan heb is de carburateur uit elkaar gehaald, schoogemaakt en verzien van nieuwe pakkingen, helaas heb ik een scheurje ondekt dus ik ben bang dat het uiteindelijk een wissel model gaat worden.
Carb na schoonmaak met nieuwe pakkingen:
Wel heb ik voor de verhuizing aan de velgen kunnen werken, toen ik de auto kocht waren de originele schoenen lelijk zwart gespoten!
De velgen heb ik chemisch gereinigd om zoveel mogelijk zwart eraf te krijgen, dit is het resultaat van de chemische reiniging:
Na wat schuurwerk, spuit en polijstwerk zien ze er nu zo uit, ik ben zelf wel tevreden met het resultaat.
Op de foto zijn de velgen wel weer wat /vettig/smerig geworden, moeten weer netjes gepoetst worden maar dat is op dit moment niet zo belangrijk.
De einddemper van de auto viel er ook bijna onderuit dus heb ik een nieuwe ophangset en een nieuwe eindemper gekocht, deze hangt er ook al onder omdat de auto verplaatst moest worden.
Voor de rest is er nog niks aan gebeurd en is de toestand als volgt:
Auw!
En er is natuurlijk veeeel meer roest, de kokers zijn goed maar de bodemplaat is op de bekende plekken krokant. Er is ook veel aan de auto geknutselt dus er zal zeerzeker nog het één en ander boven water komen.
We kunnen eindelijk gaan beginnen met het uitbouwen van het interieur, de motor en de rest om dan te kunnen beginnen met de carrosserie werkzaamheden.
Ik ga zo veel mogelijk zelf doen behalve het spuiten van de auto laat ik over aan een ander, eerst maar eens zien hoever ik kom. I'll keep you posted!
Carb na schoonmaak met nieuwe pakkingen:
Wel heb ik voor de verhuizing aan de velgen kunnen werken, toen ik de auto kocht waren de originele schoenen lelijk zwart gespoten!
De velgen heb ik chemisch gereinigd om zoveel mogelijk zwart eraf te krijgen, dit is het resultaat van de chemische reiniging:
Na wat schuurwerk, spuit en polijstwerk zien ze er nu zo uit, ik ben zelf wel tevreden met het resultaat.
Op de foto zijn de velgen wel weer wat /vettig/smerig geworden, moeten weer netjes gepoetst worden maar dat is op dit moment niet zo belangrijk.
De einddemper van de auto viel er ook bijna onderuit dus heb ik een nieuwe ophangset en een nieuwe eindemper gekocht, deze hangt er ook al onder omdat de auto verplaatst moest worden.
Voor de rest is er nog niks aan gebeurd en is de toestand als volgt:
Auw!
En er is natuurlijk veeeel meer roest, de kokers zijn goed maar de bodemplaat is op de bekende plekken krokant. Er is ook veel aan de auto geknutselt dus er zal zeerzeker nog het één en ander boven water komen.
We kunnen eindelijk gaan beginnen met het uitbouwen van het interieur, de motor en de rest om dan te kunnen beginnen met de carrosserie werkzaamheden.
Ik ga zo veel mogelijk zelf doen behalve het spuiten van de auto laat ik over aan een ander, eerst maar eens zien hoever ik kom. I'll keep you posted!
Last edited by Dakloos on Thu Aug 29, 2013 1:39 pm, edited 3 times in total.
Roy
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Kijk, dat is nog eens een update! Destijds in Leidschendam zat er al redelijk wat roest dan wel plamuurwerk aan, dus lijkt me goed om de auto eerst zoveel compleet te strippen zoals je al voorstelt. Dan krijg je een beetje een beeld van wat je in totaliteit te wachten staat. Succes iig en ik kijk uit naar de volgende goed gedocumenteerde update!
Regards/groeten, Jeroen
- Dakloos
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 75
- Joined: Sun Oct 07, 2012 4:26 pm
- My E21(s): BMW E21 320/6 BAUR Automatic 1981
- Location: Brunssum, Netherlands
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Vergeten te vermelden, het interieur is nog vrij netjes maar ik vraag me af of het origineel is. Volgens mij heb ik in een ander topic gelezen dat interieur van een E30 is?
Roy
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Voor zover ik me kan herinneren was het interieur wel E21, maar opnieuw bekleed met E30 4 cilinder vfl stof. Da's niks ernstigs, in tegendeel, en wijkt niet zo heel veel af van de originele stof die al jaren niet meer te krijgen is. Dus veel noodzaak voor vervanging is er nog niet lijkt me.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Leuk om te volgen hoor. Het interieur ziet er prima uit en benadert de antraciet 6-cilinderstof waarmee deze auto officieel is uitgeleverd heel goed.
Hier nog wat meer info van deze "Zwitserse" auto.
E21 72262 6756473 320A 13 Sonnenland schwarz 143 kaschmir-metallic 91 Stoff anthrazit 55,3 grün 38,40,46 Schweiz
Hier nog wat meer info van deze "Zwitserse" auto.
E21 72262 6756473 320A 13 Sonnenland schwarz 143 kaschmir-metallic 91 Stoff anthrazit 55,3 grün 38,40,46 Schweiz
So many cars, so little time
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Dit draadje ga ik zeker volgen, denk dat mijn Baur in ongeveer dezelfde slechte staat is.
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Succes, ik ben erg benieuwd naar je vorderingen! Hopelijk kom je minder ellende tegen dan ik.
- Dakloos
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 75
- Joined: Sun Oct 07, 2012 4:26 pm
- My E21(s): BMW E21 320/6 BAUR Automatic 1981
- Location: Brunssum, Netherlands
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Zo net weer even een paar uurtjes bezig geweest met de BAUR. De stoelen en de achterbank zijn er nu uit. Ook de dorpels heb ik los zodat ik even onder de bekleding kon kijken.
Wondermike: Thanks voor deze gegevens, erg leuk om te weten! Om jouw gegevens nog even te bevestigen heb ik een Zwiterse munt gevonden onder de achterbank van 1975.
Maar ik heb ook een Spaanse munt gevonden van 1980, misschien van weer een andere eigenaar.
De stoelen zitten met vier bouten vast en zijn er gelukkig zou uit compleet met rail.
Daarna de achterbank eruit gehaald, het zitvlak zat met geen enkele bout vast, dat was makkelijk! De rugleuning zat aan de rechterkant vast, na wat gepiel had ik hem eruit.
Toen de dropels los gehaald zodat ik de vloer bekleding los kon halen, aan beide kanten op de zelfde plek roest.
Toen maar eens de vloerbedekking los getrokken, wat zou daar onder ziten??
Eigenlijk geen verrassing, roest, roest en ook nog een beetje roest..
Gelukkig had ik wel verwacht dat de auto erg roestig zou zijn, dit wordt een gevalletje compleet nieuwe bodemplaat inlassen.
De stoeltjes en de achterbank uit de auto.
Zo laten ik Derrick vandaag achter, morgen een nieuwe dag, eens kijken of we dan het dasboard netjes eruit krijgen zonder het verder te scheuren.
Nu lekker douchen en onder de wol!
Wondermike: Thanks voor deze gegevens, erg leuk om te weten! Om jouw gegevens nog even te bevestigen heb ik een Zwiterse munt gevonden onder de achterbank van 1975.
Maar ik heb ook een Spaanse munt gevonden van 1980, misschien van weer een andere eigenaar.
De stoelen zitten met vier bouten vast en zijn er gelukkig zou uit compleet met rail.
Daarna de achterbank eruit gehaald, het zitvlak zat met geen enkele bout vast, dat was makkelijk! De rugleuning zat aan de rechterkant vast, na wat gepiel had ik hem eruit.
Toen de dropels los gehaald zodat ik de vloer bekleding los kon halen, aan beide kanten op de zelfde plek roest.
Toen maar eens de vloerbedekking los getrokken, wat zou daar onder ziten??
Eigenlijk geen verrassing, roest, roest en ook nog een beetje roest..
Gelukkig had ik wel verwacht dat de auto erg roestig zou zijn, dit wordt een gevalletje compleet nieuwe bodemplaat inlassen.
De stoeltjes en de achterbank uit de auto.
Zo laten ik Derrick vandaag achter, morgen een nieuwe dag, eens kijken of we dan het dasboard netjes eruit krijgen zonder het verder te scheuren.
Nu lekker douchen en onder de wol!
Roy
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Dat gaat een leuk winterproject worden. Inderdaad was je hier gelukkig al op voorbereidt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Succes met je restauratie. Maar om nu gelijk te denken aan een hele nieuwe bodemplaat
Haal eerst de bitumen er maar eens uit, meestal valt het daaronder wel mee. Dan moet je eerder denken aan een hoekje vervangen.
Haal eerst de bitumen er maar eens uit, meestal valt het daaronder wel mee. Dan moet je eerder denken aan een hoekje vervangen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Dakloos
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 75
- Joined: Sun Oct 07, 2012 4:26 pm
- My E21(s): BMW E21 320/6 BAUR Automatic 1981
- Location: Brunssum, Netherlands
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Laten we het hopen, zoals ik al eerder aangaf ga ik uit van het ergste bij deze auto, als het toch mee blijkt te vallen dan is dat mooi meegenomen. Hopelijk heb ik vanavond het dashboard eruit, eerst even uitzoeken hoe het allemaal vast zit.Arnold D wrote:Succes met je restauratie. Maar om nu gelijk te denken aan een hele nieuwe bodemplaat
Haal eerst de bitumen er maar eens uit, meestal valt het daaronder wel mee. Dan moet je eerder denken aan een hoekje vervangen.
Roy
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Vergeet de schroeven aan de uiterste hoeken niet. Daar moet je onderlangs bij kunnen. Eerst complete middenconsole en kachelunit eruit halen.
Als het mogelijk is eerst de voorruit eruit dan wordt het allemaal wat makkelijker.
Als het mogelijk is eerst de voorruit eruit dan wordt het allemaal wat makkelijker.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Dakloos
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 75
- Joined: Sun Oct 07, 2012 4:26 pm
- My E21(s): BMW E21 320/6 BAUR Automatic 1981
- Location: Brunssum, Netherlands
Re: E21 320/6 BAUR 1981
Bedankt voor de tip Peter!Peter V. wrote:Vergeet de schroeven aan de uiterste hoeken niet. Daar moet je onderlangs bij kunnen. Eerst complete middenconsole en kachelunit eruit halen.
Als het mogelijk is eerst de voorruit eruit dan wordt het allemaal wat makkelijker.
Roy
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4
BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi
1-5-3-6-2-4