E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Hallo allen, even voorstellen.
Mijn naam is Erik Lankheet, woonachtig in het mooie Twente en sinds maart van dit jaar in het bezit van een E21, 320-6 Baur, bouwjaar 1982 in de kleur Alpine Weiss. Het productienummer welke de Fa. Baur aan deze auto heeft gegeven is 3700.
Mijn eerste auto was een 320-6, bouwjaar 1978. (43-VL-99) Eind jaren 80 heb ik deze auto gerestaureerd, voorzien van nieuwe portieren, spatschermen, 15 inch Alpina`s etc. en gespoten in een metallic blauwe kleur. De oorspronkelijke kleur van deze auto was Opal Grun. In mijn latere zoektocht naar een E21, kwam de destijds opgedane ervaring en met name de voorkennis van mogelijke doorgerotte plekken goed van pas. Begin jaren 90 moest ik i.v.m. gezinsuitbreiding noodgedwongen mijn BMW verkopen, waar ik overigens nog steeds spijt van heb.
Na een lange zoektocht op het World Wide Web en enkele (achteraf teleurstellende) bezichtigingen van doorgerotte exemplaren, ben ik sinds maart van dit jaar in het bezit van een Baur E21, 320-6. Deze auto is een van oorsprong een Franse Auto, welke hoofdzakelijk in Monaco heeft rondgereden. Deze auto was in het bezit van een Libanese diplomaat, die na zijn dood (volgens zeggen vermoord) in het bezit kwam van zijn Marokkaanse Chauffeur. Ik heb de auto in Nice gekocht van de neef van deze chauffeur.
Ik heb sinds maart van dit jaar de auto technisch weer in een dusdanig goede staat gekregen, dat de auto intussen door het RDW (kenteken) gekeurd is en de APK naderhand ook geen enkel probleem meer was. De remmen heb ik rondom volledig gereviseerd, inclusief alle slangen, hoofdremcillinder etc. Ook de koppelings-cilinders en bijbehorende slangen zijn hierbij vervangen. Tevens zijn alle riemen, V-snaren, filters, thermostaat en vloeistoffen vervangen. Verder is i.v.m. een lege accu, de auto door de vorige eigenaar(s) vermoedelijk verkeerd overgestart, wat een verbrande hoofdstroomkabel en een defecte dynamo had opgeleverd. De uitlaat was dusdanig doorgeroest dat ik deze heb moeten vervangen.
Binnenkort gaat de auto in de winterstalling en wil ik de holle ruimte`s “Sanderen” (protectieve anti-roest coating) De volgende werkzaamheden die ik op mijn verlanglijstje heb staan zijn o.a. het vervangen van de bekleding en stoelen, het vervangen van de ruit en bekleding van het neerklapbare deel van het dak, wegwerken van deukjes in motorkap en kofferklep en aansluitend een volledige spuitbeurt. Verder wil ik de auto heel graag voorzien van een setje 15 inch Alpina`s en een verlagings-set.
Wie heeft hier nog wat voor op de plank liggen of heeft goede en bruikbare tips voor mij.
https://picasaweb.google.com/1093140836 ... 4714710898[url
Mijn naam is Erik Lankheet, woonachtig in het mooie Twente en sinds maart van dit jaar in het bezit van een E21, 320-6 Baur, bouwjaar 1982 in de kleur Alpine Weiss. Het productienummer welke de Fa. Baur aan deze auto heeft gegeven is 3700.
Mijn eerste auto was een 320-6, bouwjaar 1978. (43-VL-99) Eind jaren 80 heb ik deze auto gerestaureerd, voorzien van nieuwe portieren, spatschermen, 15 inch Alpina`s etc. en gespoten in een metallic blauwe kleur. De oorspronkelijke kleur van deze auto was Opal Grun. In mijn latere zoektocht naar een E21, kwam de destijds opgedane ervaring en met name de voorkennis van mogelijke doorgerotte plekken goed van pas. Begin jaren 90 moest ik i.v.m. gezinsuitbreiding noodgedwongen mijn BMW verkopen, waar ik overigens nog steeds spijt van heb.
Na een lange zoektocht op het World Wide Web en enkele (achteraf teleurstellende) bezichtigingen van doorgerotte exemplaren, ben ik sinds maart van dit jaar in het bezit van een Baur E21, 320-6. Deze auto is een van oorsprong een Franse Auto, welke hoofdzakelijk in Monaco heeft rondgereden. Deze auto was in het bezit van een Libanese diplomaat, die na zijn dood (volgens zeggen vermoord) in het bezit kwam van zijn Marokkaanse Chauffeur. Ik heb de auto in Nice gekocht van de neef van deze chauffeur.
Ik heb sinds maart van dit jaar de auto technisch weer in een dusdanig goede staat gekregen, dat de auto intussen door het RDW (kenteken) gekeurd is en de APK naderhand ook geen enkel probleem meer was. De remmen heb ik rondom volledig gereviseerd, inclusief alle slangen, hoofdremcillinder etc. Ook de koppelings-cilinders en bijbehorende slangen zijn hierbij vervangen. Tevens zijn alle riemen, V-snaren, filters, thermostaat en vloeistoffen vervangen. Verder is i.v.m. een lege accu, de auto door de vorige eigenaar(s) vermoedelijk verkeerd overgestart, wat een verbrande hoofdstroomkabel en een defecte dynamo had opgeleverd. De uitlaat was dusdanig doorgeroest dat ik deze heb moeten vervangen.
Binnenkort gaat de auto in de winterstalling en wil ik de holle ruimte`s “Sanderen” (protectieve anti-roest coating) De volgende werkzaamheden die ik op mijn verlanglijstje heb staan zijn o.a. het vervangen van de bekleding en stoelen, het vervangen van de ruit en bekleding van het neerklapbare deel van het dak, wegwerken van deukjes in motorkap en kofferklep en aansluitend een volledige spuitbeurt. Verder wil ik de auto heel graag voorzien van een setje 15 inch Alpina`s en een verlagings-set.
Wie heeft hier nog wat voor op de plank liggen of heeft goede en bruikbare tips voor mij.
https://picasaweb.google.com/1093140836 ... 4714710898[url
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
welkom! Klinkt als een mooi avontuur, om zo een auto op de kop te tikken. Een E21 met een bijzonder verhaal. Veel plezier hier en ook met je auto! Er staat op deze site genoeg informatie.
Ze ziet er leuk uit! Zit er nu 3 gele en 1 witte lamp in?
Ze ziet er leuk uit! Zit er nu 3 gele en 1 witte lamp in?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Van harte welkom hier. Een mooie vondst inderdaad. Ze ziet er nog fantastisch uit.
Hopelijk kunnen we jouw baur snel in werkelijkheid zien.
Hopelijk kunnen we jouw baur snel in werkelijkheid zien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Wat een hoop nieuwe leden in 1x, hartstikke leuk en zeer welkom natuurlijk.
Mooi ding hoor.
Mooi ding hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Welkom! Leuke introductie en nette auto!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Welkom, leuk verhaal en mooie BAUR
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Welkom en weer een baur erbij!!
wat voor onderdelen zoek je precies
groeten loentje
wat voor onderdelen zoek je precies
groeten loentje
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
He, dat stickertje in kofferbak heb ik al eens eerder gezien, op een 323iA welke ook uit Monaco komt:
Gr Jeroen
Gr Jeroen
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Hallo allen,
Dank je wel voor de leuke en spontane reactie`s
Wil zeer zeker de meeting`s bezoeken en ben benieuwd welke E21`s er nog meer rondrijden.
Hierbij nog een paar foto`s,
Groet,
Erik
Dank je wel voor de leuke en spontane reactie`s
Wil zeer zeker de meeting`s bezoeken en ben benieuwd welke E21`s er nog meer rondrijden.
Hierbij nog een paar foto`s,
Groet,
Erik
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Als je niet beter wist, zou je haast denken dat het een golkar wordt.uwbuurman wrote:Heb je nou kunstgras in je Baur liggen?
Ik had bij de foto`s tekst geplaatst, blijkbaar is het niet bijgeplaatst.
Het groen, is het nieuwe zelfklevende isolatiemateriaal. Het oude was niet meer bruikbaar.
Groet,
Erik
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Omdat foto`s altijd interresant en leuk zijn, volgen er hierbij nog wat.
-
- Newbee
- Posts: 13
- Joined: Thu Sep 20, 2012 11:14 pm
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Excuses, bij het plaatsen van de foto`s ging er iets mis.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320-6 BAUR 1982 oorspronkelijk uit Monaco
Altijd leuk om foto's te zien. Zeker van het ophalen van een E21 uit het buitenland.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.